MB 206D bezitter meldt zich

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MB206VAN
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 nov 2013, 10:47

MB 206D bezitter meldt zich

Bericht door MB206VAN »

Bij deze wil ik mijzelf introduceren op dit forum. Mijn naam is Alex. Ik rijd nu enkele jaren met een MB 206D busje, ben er al twee keer een groot en minder groot deel van EU mee doorgecrosst. Er zit een OM615 motor in en deze rookt, lekt en verstookt aardig wat olie en loopt niet heel lekker meer. Zodoende zoek ik nu het internet af voor goede tips over motortransplantaties en het lijkt me dat er op dit forum wel mensen zijn die daar ervaring mee hebben en behulpzaam kunnen zijn. Ik zal ook een topic openen bij het dieselmotor gedeelte hierover.
Gebruikersavatar
paul snip
Berichten: 209
Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:25
Locatie: Nieuw Roden
Contacteer:

Re: MB 206D bezitter meldt zich

Bericht door paul snip »

Een OM616 uit bijvoorbeeld een MB100 is de makkelijkste weg die het meeste vermogen oplevert. Dit past 1 op 1 als je het carter en oliefilter van je oude motor overzet. De motor ziet er uiterlijk ook nagenoeg hetzelfde uit.

Met veel of weinig aanpassingen past er natuurlijk veel meer in!
Gebruikersavatar
MB206VAN
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 nov 2013, 10:47

Re: MB 206D bezitter meldt zich

Bericht door MB206VAN »

Dank je voor je snelle reactie. Ik heb net een heel stuk in het dieselmotor gedeelte gepost, maar ja de MB100 OM616 motor is zeer aantrekkelijk. Ik heb wel het idee dat er meer aangepast moet worden dan dat jij aangeeft, maar dat is wel een conversie die goed te doen is.
Gebruikersavatar
paul snip
Berichten: 209
Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:25
Locatie: Nieuw Roden
Contacteer:

Re: MB 206D bezitter meldt zich

Bericht door paul snip »

Ik heb er zelf eentje in een 407 gebouwd. Dat was gewoon schroefwerk. Carter+ oliepomp over gezet. Uitlaatspruitstuk van de oude motor er weer op. Inlaat van de MB100 gebruiken (geen smoorklep). Gasstangetjes een beetje aanpassen en klaar. Heerlijke motor was dat.
Joop1
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 jan 2013, 22:18

Re: MB 206D bezitter meldt zich

Bericht door Joop1 »

Op mobile.de staan regelmatig mb100 voor rond 1000 euro. Als je wat je overhoud verpatst hou je geld over volgens mij :up:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten