BBQ

Heeft u een leuke site gezien die andere bezoekers ook zeker moeten zien? Of een boeiend artikel gelezen in een blad? Post hier in dit topic!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 390
Lid geworden op: 10 mei 2006, 12:43
Locatie: Scharwoude

BBQ

Bericht door Rene »

Ik wil hier eens wat neerleggen en wel het volgende: op vakantie zijn wij actieve bbq-ers. :lol: Nu heb ik er in de jaren verschillende gehad tot van die weggooi dingen aan toe. Het probleem bij mij is altijd ze zijn zo groot. Maar het forum een beetje kennende zullen daar ook wel oplossingen voor gevonden zijn, en dan bedoel ik niet een gat in de grond of die van de buurman lenen. Ik bedoel van die zelf gemaakte bbq die door noeste arbeid en waar tot in de kleine uurtjes aan gewerkt is. Kom eens met voorbeelden. :idea:
Gr Rene
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
Rogeroeskirchroa
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jun 2011, 21:51

Re: BBQ

Bericht door Rogeroeskirchroa »

Rene,

Geen BBQ die door noeste arbeid is ontstaan, maar ik wil het toch even met je delen.
Ik maak gebruik van een Weber koffer BBQ. (zie foto)
Hij is niet heel klein, maar het voordeel is dat je hem zonder rotzooi te maken na het BBQ-en zo weer dicht maakt en in de camper zet.
Ik heb voorheen ook wel kleinere modellen gehad, maar het blijft altijd een smerige boel met opruimen. Verder is deze BBQ van een zodanige kwaliteit dat je 'm niet niet versleten krijgt. Ik ben er in ieder geval zeer tevreden over.

groet,

Roger
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: BBQ

Bericht door paulv »

Hoi René,

Weer wat foute antwoorden :mrgreen: , maar die wil ik je toch niet ontzeggen.

Zelf BBQ ik altijd met gewoon (hard)hout dat overal (bos) ligt, het duurt iets langer voordat het tot kooltjes gevormd is, maar het is vakantie. Dat scheelt je alvast de ruimte (en de kosten) van houtskool.

Onderweg in Frankrijk , Spanje (area recreativa) en Portugal vindt je overal openbare BBQ plaatsen, "alleen hout toevoegen", de BBQ met grill staan al klaar. Vaak ligt er ook droog snoeihout hiervoor klaar, anders even zoeken.

De een na gemakkelijkste manier is een plaat staal, 1mm 60 x 60cm, fikje erop stoken van hout met eventueel houtskool, effe wachten, uitsprijden en dan de speciale grill hierop bv. deze
grille-barbec-pied.jpg
Overal in het zuiden verkrijgbaar.

Veel kleiner en lichter kan niet, een eeuwenoud beproefd model :D .

Mvg. Paul
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Re: BBQ

Bericht door winand »

Nu we het over BBQ's hebben, heb er wel eens aan zitten denken om een vuurkorf mee te nemen.
Zomaar een vuurtje maken wordt vaak niet toegestaan, maar een vuurkorf wel.
Zo'n ding is normaal gesproken ook erg groot en smerig om in te pakken.
Wellicht zijn er ook zelfbouwprojecten geweest van mensen die zelf een vuurkorf gemaakt hebben?
Inklapbaar / onder de bus te hangen tijdens het rijden wellicht? (mijn ideetjes..)
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten