wegenbelasting oldtimer van de baan.

Heeft u een leuke site gezien die andere bezoekers ook zeker moeten zien? Of een boeiend artikel gelezen in een blad? Post hier in dit topic!
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: wegenbelasting oldtimer van de baan.

Bericht door karogegro »

Tja Leo, ik persoonlijk zie de toekomst ook niet echt rooskleurig voor me, en misschien heb je zefs wel gelijk vwb de wereld economie. Alleen, als dit scenario werkelijkheid wordt, hoop ik dan wel dat we geleerd hebben van de niet zo verre geschiedenis.
Desalnietemin een toch nog redelijk positief ingestelde Toine.
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
bancras
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 sep 2009, 16:51

Re: wegenbelasting oldtimer van de baan.

Bericht door bancras »

De enige juiste oplossing is natuurlijk de kilometerheffing. En met de huidige techniek moet dat toch goed mogelijk zijn: een kastje in het voertuig met GPS dat de gereden kilometers registreert. Je zou de functies van dat kastje ook kunnen uitbreiden: als je instapt je rijbewijs in het kastje invoeren; dan weet het kastje of je wel bevoegd bent om dat voertuig te besturen; bovendien is je bankrekening dan ook bekend. Bij elke overtreding, te snel rijden of geen richting aangeven waar het wel zou moeten wordt automatisch en direct het boetebedrag afgeschreven, en als het saldo nul is dan stopt het voertuig er mee en moet je verder lopen.
Met de huidige techniek is dit allemaal mogelijk, maar of we dit moeten willen? Maar alleen de kilometerheffing vind ik heel positief; jammer dat dit in het regeerakkoord is uitgesloten.
Groeten, Bob.
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: wegenbelasting oldtimer van de baan.

Bericht door Leo »

DVIII schreef:maar Leo toch , doomsday vooruitzichten, als de middeleeuwen terugkomen , weten we in elk geval meer als toen en weten we ook waar het toe leidt.
Kwestie van bestuderen en wéten Dave, ipv jezelf te laten bedonderen door de MSM & zwetsende stropdasjes die al vijf jaar vruchteloos hetzelfde kunstje doen.
Als we werkelijk meer wisten dan vroeger, dan zouden we nu niet in deze shit zitten. De mens is echter inhalig en vergeet daarom de geschiedenis. Want dit is echt niet de eerste keer dat er een valutacrisis is. Het Romeinse rijk had er al last van en is er zelfs op ingestort.
Deze keer is het echter geen land of werelddeel, maar is het een wereldwijde (fiatgeld)SYSTEEMcrisis. En da's een stukje beroerder dan onze wereld tot nu toe heeft meegemaakt. Een leuk weetje: De wereldwijde schuld bedraagt 350% van het GDP. Da's dus inclusief de landen die nog positief draaien.

Maar goe, doe er gerust lacherig over. Kan mij niet zo boeien.
Let echter de komende tijd op Japan. Dat land heeft de grootste schuld van allemaal en zou zo maar de eerste dominosteen kunnen worden. Griekenland is peanuts daarbij vergeleken.

fuzzyduck schreef:Doomsday-preppers op Discovery is bij deze je nieuwe favoriete programma :up:
Nope, ik heb al meer dan 10 jaar geen TV meer. Ik heb geen hysterische TV-debielen nodig om te weten wat ik moet doen. :P

karogegro schreef:Tja Leo, ik persoonlijk zie de toekomst ook niet echt rooskleurig voor me, en misschien heb je zefs wel gelijk vwb de wereld economie. Alleen, als dit scenario werkelijkheid wordt, hoop ik dan wel dat we geleerd hebben van de niet zo verre geschiedenis.
Desalnietemin een toch nog redelijk positief ingestelde Toine.
Zoals gezegd Toine, we hebben niets geleerd van de geschiedenis, anders was het nu niet zo ver gekomen.
Het zal dan ook wel op (wereld)oorlog uitdraaien. Dat is zo'n beetje vaste prik.

Positief zijn is een goed ding, maar helaas verander je daar de situatie niet meer mee. We zijn het point of no return allang al gepasseerd, de wedstrijd is gelopen. De vraag is alleen nog wanneer de eerste deelnemer struikelt.
Zo'n 99% van de mensen wil/kan niet snappen wat er werkelijk aan de hand is. Niks nieuws onder de zon, want dat is met zoiets simplistisch als dieselmotoren al het geval 8) . Laat staan met een waanzinnig ingewikkeld onderwerp als de huidige wereldwijde systeemcrisis.


Don't worry, be happy,

Leo.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: wegenbelasting oldtimer van de baan.

Bericht door DVIII »

Hé z'n hele dag verpest , hebben jullie nou je zin !!
en ik neem Leo wel serieus , maar ik leef met de dag , dus dan is het niet zo zwaar .
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: wegenbelasting oldtimer van de baan.

Bericht door Detlev »

En dan nog een camera boven mijn bed waar eerst mijn paspoort in moet, kom zeg, in mijn auto geen kastjes hoor! Voor je het weet zit je achter prikkeldraad......
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: wegenbelasting oldtimer van de baan.

Bericht door Leo »

DVIII schreef:maar ik leef met de dag , dus dan is het niet zo zwaar .
Grinnn, en jij dacht dat ik hier een beetje depri zat te wezen?
Niks hoor. :mrgreen:
Ik hou iedere dag wel bij wat er wereldwijd op dit gebied gebeurt, maar maak mezelf er allang niet meer boos om.
Er is niets wat ik er tegen kan doen, en datgene wat we kúnnen doen om onze welvaart niet volledig te laten verdampen hebben we al gedaan.

Morgen wordt er 12000 kilo azobe brandhout op m'n erf gestort. De komende winter zitten we er alvast weer warmpjes bij.
En dat ben'n leuke ding'n veur de mens'n.. :P


@Bancras: Je omschrijft zo'n beetje een politiestaat met maatregelen waar de voormalige Stasi kreupele weesjongens bij lijken.
Brrrrrr.... :z
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: wegenbelasting oldtimer van de baan.

Bericht door karogegro »

12 ton brandhout. Je gaat me toch niet vertellen dat je dat allemaal je kachel in gaat scheppen. Dat lijkt niet alleen op werken,...............dat is werken
Economie en dan mn wereld economie is voor mij een abstract begrip. Het laat zich niet definieren.
Ik begrijp zowiezo niet waarom het hebben van een economie voor een natie van belang zou zijn.
Toen in een ver verleden wij ons bewust werden van ons bestaan dreven we ruil handel, ik verbouw graan en jij houd varkens,.........ruilen ?.
Nou ja, als de sodemieter een volkstuin aanschaffen, hebben we als de pleuris uitbreekt iig wat te eten.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: wegenbelasting oldtimer van de baan.

Bericht door DVIII »

twee ton voor de kachel en tien voor de handel ?
en over dat gezeur met kilometerheffing en wegenbelasting , we betalen niet voor wegen en niet voor kilometers , al die systemen werken volgens het principe wie kan rijden kan ook betalen , daar is de mafia ook sterk mee geworden. en in beide gevallen betaal je voor het in stand houden van nog meer tolgaarders en afromers ! :mrgreen:
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: wegenbelasting oldtimer van de baan.

Bericht door Leo »

Nah, ik hoop dat ik het eind van de winter haal met die 12 ton. :shock:
Vorig jaar 16 ton, het jaar daarvoor 19 ton + nog een 1000 kub gas.
Tis een beetje groot en tochtig hokkie hier. :mrgreen:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: wegenbelasting oldtimer van de baan.

Bericht door karogegro »

Leo schreef:Nah, ik hoop dat ik het eind van de winter haal met die 12 ton. :shock:
Vorig jaar 16 ton, het jaar daarvoor 19 ton + nog een 1000 kub gas.
Tis een beetje groot en tochtig hokkie hier. :mrgreen:

Je zou bijna een huis IN je huis bouwen, scheelt een hoop tocht en hout........
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten