Tandemasser-dusseldorfers!

Heeft u een leuke site gezien die andere bezoekers ook zeker moeten zien? Of een boeiend artikel gelezen in een blad? Post hier in dit topic!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zombus
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 sep 2014, 14:29
Locatie: Milnsom, Earthquake Valley
Contacteer:

Tandemasser-dusseldorfers!

Bericht door Zombus »

Tijdens mijn omzwervingen over internet kwam ik de volgende foto's tegen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat moet ik hiervan denken? WTF? :WTF: Dit zal vast niet door Mercedes zelf gedaan zijn, toch? Is dit het product van een aftermarket-ombouwbedrijf a la Ruthmann of Iglhaut? Ze hebben zo te zien alledrie dezelfde wielbasis, maar geen van de twee achterassen lijkt de positie te hebben van een standaardachteras. Oftewel, het lijkt een heel ander chassis, en dus niet zomaar een extra achteras die er voor de sier op is geslingerd. Ik ben geïntrigeerd!

Bronnen zijn overigens:
moelly.npage.de
mercotribe.net
If it doesn't fit, force it. And if it breaks, it needed replacing anyway.
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Tandemasser-dusseldorfers!

Bericht door DVIII »

nou bekijk het maar als anomalien , misvormingen , het een is niet meteen het ander , de vraag is waarom mensen dit soort bästelprojecten in elkaar flansen. het zijn in geen aangedreven assen , en het zijn geen evenredig geveerde assen , je kan met één enkele achteras zover als negen ton gaan als de de as van een LP1113 op de kop tikt , en de gewone achteras van een 608 kan al heel veel dragen ik heb er zeker al zes a zeven ton op meegesjouwd , moet je niet als gewoonte doen , maar de as zal je niet in de steek laten.
blijft de vraag is het om te pimpen of is het ergens voor nodig ? ik ben nog niet "om"
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Fvd
Berichten: 200
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:57

Re: Tandemasser-dusseldorfers!

Bericht door Fvd »

Omdat het kan, voor de leut, het leuk vinden om zon project te doen, het leuk vinden staan

Fvd
Gino
Berichten: 237
Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
Locatie: Valkenswaard

Re: Tandemasser-dusseldorfers!

Bericht door Gino »

Om banden te testen?

Afbeelding
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
karmann
Berichten: 142
Lid geworden op: 20 feb 2014, 21:00

Re: Tandemasser-dusseldorfers!

Bericht door karmann »

Fvd schreef:Omdat het kan, voor de leut, het leuk vinden om zon project te doen, het leuk vinden staan

Fvd
Word nog steeds zo nieuw geleverd, en is niet voor de leut , vorige week, heb ik nog even achter een Sprinter gereden met tandemstel
Gebruikersavatar
Zombus
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 sep 2014, 14:29
Locatie: Milnsom, Earthquake Valley
Contacteer:

Re: Tandemasser-dusseldorfers!

Bericht door Zombus »

DVIII schreef:blijft de vraag is het om te pimpen of is het ergens voor nodig ? ik ben nog niet "om"
Nee, ik ook niet. Maar voor de leuk is dit wel een behoorlijke verbouwing - eentje die wellicht ook bij de lokale RDW-achtige instantie de nodige wenkbrauwen omhoog weet te brengen. En moet je je voorstellen wat een (financieel) drama het moet zijn om hier nieuwe banden op te zetten.. Nee ik kan me haast niet voorstellen dat 'voor de leuk' het enige argument voor deze anomalie is. Misschien is het niet het gewicht sec waarvoor ze dit gedaan hebben, maar om een betere verdeling van het gewicht te krijgen?

Gino, dat is een van de meest misselijkmakende foto's die ik in lange tijd gezien heb ;-)
karmann schreef:Word nog steeds zo nieuw geleverd, en is niet voor de leut , vorige week, heb ik nog even achter een Sprinter gereden met tandemstel
Zo'n hele nieuwe? City 77?
Afbeelding
If it doesn't fit, force it. And if it breaks, it needed replacing anyway.
Gebruikersavatar
Maxer
Berichten: 473
Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
Locatie: Berkhout
Contacteer:

Re: Tandemasser-dusseldorfers!

Bericht door Maxer »

Wel eens van comfort gehoord? Ik kan je melden dat een tandemasser heel wat prettiger over bv verkeersdrempels gaat dan een enkelasser. Ik voel wel degelijk het verschil in rijgedrag tussen een enkel- en een tandemasser touringcar. Ik had ooit een tandemas caravan, die lag achter de auto als een blok op de weg, zonder te springen. Nee, dat doen ze niet zomaar, dat is duidelijk!
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Tandemasser-dusseldorfers!

Bericht door DVIII »

voor extra assen onder bijkans elk voertuig veldhuizen groenekan , je kan ook een extra asje onder je bussie hangen ZONDER rdw gedoe als de as MAAR 750 kg draagt , dan is het een aanhanger star gekoppeld , en weer veldhuizen levert die ook. dan mag je met B toch mooi 4250 kg wegen !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Tandemasser-dusseldorfers!

Bericht door Leo »

@Nico: Comfort en een Dusseldorfer?? ROTFLMAO... :crazy:
Al zet je er 100 assen onder; de kans dat zo'n orgel ooit nog eens comfortabel wordt is net zo groot als dat een honderdjarig tandeloos schudhoofdje tot Miss Universe wordt uitgeroepen.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Tandemasser-dusseldorfers!

Bericht door DVIII »

alle vrachtwaggels waar ik in rij zijn te doen , tot dat er een tweede achteras onder zit , dan willen ze alleen maar rechtuit ! (+12 ton)
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten