En toen stonden we stil...BOEM

Tips voor leuke uitjes met de kampeerauto? Een te gek reisverhaal geschreven?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 390
Lid geworden op: 10 mei 2006, 12:43
Locatie: Scharwoude

En toen stonden we stil...BOEM

Bericht door Rene »

Ons verhaal van een enerverende vakantie:
Wij zouden naar Zweden gaan en daar weer rondtrekken, dit hadden we een aantal jaren geleden ook gedaan en was ons en onze zoon goed bevallen. Mijn dochter dacht er heel anders over dus zijn we de laatste jaren naar het zuiden gegaan. Dit jaar ging onze dochter niet meer mee en gin g zelf met haar vriend naar Spanje. Dus voor ons de weg weer open naar Zweden. Na de nodige opbrekingen bij Bremen, Freiburg, Hamburg ( ik ging er vanuit dat het nu wel eens klaar zou zijn )in Denemarken aangekomen. Via wat mooie plaatsen naar Frederikshaven voor de boot. Daar was het zwart van de voetballertjes er bleek een groot toernooi te zij met meer dan 7000 kids van uit de hele wereld. De bood werd daardoor wat later. Geen probleem we wilde daar ook wel rondkijken. Dinsdag om 12.00 ging de boot wij zorgen dat je er op tijd bet dus reden we om 11.00 Frederikshaven binnen. Was rot weer, veel regen dus rustig aan. Op een kruising waar wij en het tegemoetkomende verkeer groen licht had ging het fout. Wij gingen rechtdoor en de Skoda wilde afslaan. Hij stopte nog en vlak voor dat we er zijn trekt hij gewoon op. Vol in de ankers maar er was niets aan te redden. Na een glij knalde we vol in de zijkant van de auto deze draaide om zijn as en stopte tegen de lantaarnpaal. Zucht…..mijn zoon ( 13) die naast me zat werd kwaad maar was gelukkig niets aan de hand. Camper naar de kant me zoon overgedragen aan mijn vrouw en kijken wat er verder te doen is. De bestuurder stond te schreeuwen en aan zijn vriendin te trekken die nog half in de auto zat. Alle airbags waren afgegaan zo`n klap was het. Het meisje voorzichtig in zijligging gelegd, gestabiliseerd en een slaapzak er over. Kind lag helemaal te stuiteren echt triest en die jongen ( ik schat nog geen 20 ) liep maar sorry sorry. Gelijk een paar omstanders een ging bellen de ander kwam met een zeil. Na 10 min pas politie en ziekenwagen, meisje in de ziekenwagen en die jongen heb ik niet meer gezien. Ik had aan mijn vrouw gevraagd maak foto`s van alles. Achteraf erg handig geweest er waren namelijk twee verhalen over hoe het gebeurt zou zijn. Ja en toen….. Politie nam nog wat gegevens op en zei regel het maar met de verzekering, een kaartje gekregen en weg was iedereen. Auto stond nog tegen de lantaarnpaal en de mijne langs de weg. Na wat wegbreek werk kon ik de camper naar een parkeerplaats sturen en daar zijn we maar gaan bellen. Met dat ik zit te bellen zien we de boot naar Zweden wegvaren. En dan komt het pas binnen k.t. ANWB bellen nou daar word je ook niet echt vrolijk van ( kom ik later op terug ) sleepwagen en naar de garage. Bij de garage werden we ontvangen door ik denk de liefste vrouw van Denemarken. Gelijk koffie en even zitten. Ik heb toen aangegeven dat ik helemaal geen gegevens van de tegen partij had en alleen een kaartje van de politie en foto`s. Bij het zien van het kaartje begon ze te lachen het was haar jeugdvriendje. Zo en dan weer terug naar de ANWB. Na 40 min kreeg ik er een aan de lijn ja ja heel vervelend hoe lang gaat het duren voordat de camper weer de weg op kan. “ ongeveer 3 a 4 dagen” Ja dan heeft u recht op vervangend vervoer. ”O dat is goed geregeld” Ja maar in uw geval gaat dat niet op wij hebben alle campers in het zuiden. Euh u zegt toch net ik heb recht op…. Ja maar dat gaat dus niet lukken. En dan denk je ik heb het allemaal toch goed geregeld. Van te voren ANWB gebeld wat ik allemaal nodig had. Het was onderhand 18.00 en ik was er klaar mee, de camper achter op het terrein van de garage gezet en hebben daar overnacht. In de avond belde de ANWB of alles naar het zin ging GRRRRRRR. U heeft recht op een hotel gedurende de reparatie, nou dat is beter dan op een parkeerplaats van een garage. O nee dat heeft u niet of toch wel we kijken het even na en bellen u zo terug. 4 uur later belde ik zelf maar weer eens, ja u heeft toch recht op een hotel. Ga dan maar eens op zoek naar een hotel als er een toernooi is waar 7000 kids en aanhang aan mee doen. Alles vol tot 30 kilometer verder alles vol. De vrouw van de garage zag dat de moet ons een beetje in de schoenen aan het zakken was en is gaan bellen. Ondertussen zaten we met de schade, ook daar was ze al mee bezig. Ze had de agent gesproken en door het kenteken kon zij in haar systeem zien waar deze verzekerd was. Die had ze ook al gebeld, en de schade expert die kende ze ook wel maar die kwam alleen als er gebak was. Nou hij was er binnen een uur. En alles geregeld, schade bedrag was bekend ( ruim 4000 euro ) en was al naar de garage overgemaakt de spullen waren al in Duitsland besteld en kwamen vrijdag morgen binnen. Ik maakte me zorgen om de camper of dat deze niet krom zou zijn. Deze werd gelijk op de brug gezet en uitgelijnd, er was geen verschil gelukkig. Wij kregen een leenauto van de garage hebben onderdak gezocht en vrijdag morgen was ik in de garage toen was de camper al naar de spuiter. Alles kwam om 12.00 terug en hebben alle monteurs meegeholpen om nog voor 16.00 alles er weer op te zetten. Ze redden het net niet maar het gereedschap lieten ze staan ( om 16.00 gaan ze ook gewoon weg ) en heb ik de rest afgemaakt. Om 18.00 reed ik de garage weer uit. Dit was dus nooit zo gegaan als we niet zo`n garage hadden gehad die zoveel gedaan heeft om ons weer op weg te helpen. We zijn niet meer naar Zweden gegaan en hebben de vakantie in Denemarken afgemaakt.
Resumé: Maak foto`s doordat we foto`s hadden konden we aantonen hoe het gegaan is. Zorg dat je gegevens krijgt van de tegen partij en een contact persoon van de politie die weet waar het over gaat.
De ANWB ga ik nog wel even mee in gevecht. Als je dingen in je voorwaarden zet die je niet kan waarmaken is dat volgens mij misleiding.
Al met al een enerverende vakantie.
Gr René
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
Gobert
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 jun 2014, 17:44

Re: En toen stonden we stil...BOEM

Bericht door Gobert »

Een aanrijding of mechanische problemen in het buitenland is altijd bijzonder. Vaak werkt het net even anders dan in Nederland. Dan is het heel prettig als je het gevoel hebt dat iemand je support. En dan bedoel ik niet de ANWB.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: En toen stonden we stil...BOEM

Bericht door DVIII »

je mag mij nog eens uitleggen wat het betekend, dat alle campers in het zuiden zijn zuid denemarken is toch ook het zuiden ? zuid finland is nog zuid ! ? :angel:
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: En toen stonden we stil...BOEM

Bericht door Hanomaad »

Lijkt me vreselijk, een ongeluk! Mooi dat je daar weer weg bent gekomen door het karwei zelf af te maken.

Toen ik in Spanje mijn startmotor relais moest wisselen omdat die op was, heb ik (toen het nog niet lukte) ook een keer de ANWB gebeld. Ik ben nu een paar jaar lid en nog nooit gebruik van gemaakt. Enfin, best een aardige jongen aan de lijn, maar alles wat hij me kon bieden was een kostenloze sleepdienst naar de dichtsbijzijnde garage. Dat kan ik zelf natuurlijk ook wel regelen, en dat zijn de kosten ook niet. Als je eenmaal op sleep naar een garage bent genomen, dan hebben ze je daar vervolgens leuk in de tang. Mooi niet dus.

Ik heb de rest van de dag met goed advies van DVIII het zelf op weten te lossen (had een reserve relais bij me, was alleen een kwestie van de schroefjes los krijgen d.m.v. heet stoken).

Iemand anders die een paar jaar geleden in Z. Frankrijk een lekke band kreeg op de tolweg, werd niet geholpen door de ANWB waar hij lid van was. Alleen de sleepdienst van de tolweg mocht daar komen. Ik heb 'm toen uit de brand geholpen met mijn Hazet sleutel (hij had alleen zo'n kruissleuteltje).

Het schijnt ook dat als je camper niet genoeg waard is dat repatriëring door ANWB vaak niet eens aan de orde is (bij vervangende kampeerauto service, wat ik heb).

Al met al heb ik besloten eind dit jaar, wanneer mijn lidmaatschap afloopt, het op te zeggen. Ik heb er echt geen donder aan gehad, en alleen maar ergernis met dat stomme reclame blaadje van ze.
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 390
Lid geworden op: 10 mei 2006, 12:43
Locatie: Scharwoude

Re: En toen stonden we stil...BOEM

Bericht door Rene »

Ik heb me ook erg geërgerd aan de manier hoe de ANWB werkt. Ze weten het zelf niet eens. De ene zegt ja hoor daar bent u voor verzekerd en de ander zegt weer nee dat is een andere verzekering die u af had moeten sluiten. Ik ga alles ook eens goed op een rijtje zetten. Maar wat me duidelijk is geworden is dat je verhaal service of hoe je dat wil noemen moet hebben. Dat jou verzekering de schade gaat verhalen bij de tegenpartij. Dat was eerst wel altijd verzekerd bij de ANWB maar nu dus niet meer. Bij me eigen verzekering had ik dat niet omdat het bij de ANWB wel verzekerd zou zijn. Ik ben al 9 jaar bij de ANWB verzekerd maar of ik het dit jaar verleng? Ik ben er nog niet uit. Welke alternatieven zijn er.

Gr Rene
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: En toen stonden we stil...BOEM

Bericht door DVIII »

de ergste pech die ik meemaak is overschatting van de actieradius en laatst een radiateur die uit elkaar viel , in de tekort aan brandstof gevallen ben ik altijd goed geholpen en de radiateur was ook een gespreid bedje , sleepwagens en nul zorgen . ik heb zelf de bende gerepareerd dat is dan vrij logisch als je monteur bent , maar een takelwagen past niet in mijn kistje gereedschap . verder ben ik ondertussen platina lid van de club , de anwb bemoeit zich overal mee , en dan denk ik...... is dat het allemaal waard , als je niet echt aan een zijden draad hangt wel ja . maar ze mogen best iets meer schilderen en minder met het model bezig zijn ......
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast