Engelse Dusseldorfers in Zuid Spanje

Tips voor leuke uitjes met de kampeerauto? Een te gek reisverhaal geschreven?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eduard
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 dec 2004, 21:15
Locatie: Eindhoven

Engelse Dusseldorfers in Zuid Spanje

Bericht door Eduard »

Afgelopen twee weken effe zon gehaald in Zuid Spanje, in de Sierra Nevada (Alpujarra)
Wat opvallend was, was dat er nogal wat Dusseldorfers te zien waren, maar voornamelijk met Engels nummerbord.
Het is een streek waar -als er toeristen zijn- het Engelsen zijn.
Het is een goedkope streek, (niet aan de kust maar op +/- 1400 meter) waar kennelijk goedkope Engelsen op af zijn gekomen.

Door de Dusseldorfers was het er nog prettiger om te wandelen dan anders. (Zeker als je er heen bent gevloen en niet je eigen 508 bij je kan hebben.
Met vriendelijke groet,
Eduard
Gebruikersavatar
janvds
Berichten: 269
Lid geworden op: 29 okt 2005, 16:54
Locatie: Amerongen

Bericht door janvds »

hey Eduard

heb je er nog foto's van kunnen nemen?

jan vds
jan vds
Hobby 600 1986
henryb

Bericht door henryb »

Er zitten daar veel Engelse travellers die daar zo'n beetje leven. Maandje terug ben ik daar op een feestje geweest (bij Orgiva onder Granada) en ik keek mijn ogen uit, wat een mooie bussen en wat VEEL bussen. Van de mooiste bussen heb ik helaas geen fotos gemaakt maar ik denk dat er meer mercedes bussen stonden dan op het gemiddelde bustreffen van dubbellucht.

Hier een paar plaatjes:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Volgende keer moet ik maar es wat meer moeite doen met fotos maken want er stonden echt hele bijzonder en prachtige bussen bij. (onder meer een gigantische Mercedes 313 (geloof ik) ambulance.
Gebruikersavatar
Eduard
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 dec 2004, 21:15
Locatie: Eindhoven

Bericht door Eduard »

janvds schreef:hey Eduard

heb je er nog foto's van kunnen nemen?

jan vds
en
henryb schreef:Er zitten daar veel Engelse travellers die daar zo'n beetje leven. Maandje terug ben ik daar op een feestje geweest (bij Orgiva onder Granada) en ik keek mijn ogen uit, wat een mooie bussen en wat VEEL bussen. Van de mooiste bussen heb ik helaas geen fotos gemaakt maar ik denk dat er meer mercedes bussen stonden dan op het gemiddelde bustreffen van dubbellucht.


Volgende keer moet ik maar es wat meer moeite doen met fotos maken want er stonden echt hele bijzonder en prachtige bussen bij. (onder meer een gigantische Mercedes 313 (geloof ik) ambulance.
Inderdaad, de volgende keer toch maar foto's maken, ik gaf me in de lekker zon gewoon over aan het extra gevoel van het feest der herkenning.

In Origva loopt inderdaad (mijn woorden:) nogal wat langharig werkschuw hippietuig rond, (woordkeus niet bedoeld om te beledigen maar om met woorden van de zestiger jaren te beschrijven).
Leuk om te zien, je vraag je af waar ze het van doen. Ik zag zo iets ook in La Gomera (Canarische eilanden) maar die waren een stuk onvriendelijker als je toevallig in de buurt van hun holen verzeilde.

Hoe was het feestje?

Wij waren degelijker en hoger in de bergen, voorbij Pampaneira voor Portegos. Een mooie streek, maar ook daar verdwaalde gesettelde Engelsen.

Alleen, om er vanuit Nederland met je 508 heen te rijden, is een vakantie apart, je moet ook weer een vakantie terug en dan heb je hopelijk nog tijd over om je verblijf daar te vieren.
Dan maar toch vliegen op Malaga (zonder 508. . . ).

Met vriendelijke groet,
Eduard
henryb

Bericht door henryb »

ja wij waren ook ingevlogen .. ik had een weekje vrij genomen en dat ga je niet redden dan vooral niet met een feestje in je benen "effe" 3000 km terugtuffen (en dan die vervloekte peage nog op)

het feestje was heel relaxed, geen wanklank meegemaakt en de muziek was heel divers, echt een minifestival, maar dan gratis ;)

volgend jaar maar een paar weekjes vrijnemen en dan lekker erheen rijden en gewoon vakantie vieren onderweg

overigens, waar ze het van doen, die mensen hebben weinig onkosten, ze staan daar gratis, ze verbouwen hun eigen groenten, (vlees eten de meesten niet) en schnabbelen een beetje bij met de verkoop van kunstwerken.. ze zijn zo vrij dat ze het niet erg vinden dat 1 keer per jaar het terrein daar overspoeld wordt met feestvierders Echt mooi om te zien
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

La Gomera.

Bericht door Leo »

Eduard schreef:Ik zag zo iets ook in La Gomera (Canarische eilanden) maar die waren een stuk onvriendelijker als je toevallig in de buurt van hun holen verzeilde.
Grinnnn.. :D
Ben je waarschijnlijk bij Vaille Gran Rey geweest?
Dat stukje strand met holen wordt door de hippies zélf niet voor niks de "Schweinebucht" genoemd.. 8)
De vaste bewoners zijn zonder uitzondering totaal geschuffelt en hebben meestal een Duitse WAO-uitkering, die ze voor 99% omzetten in slechte kwaliteit drugs.. :roll:
Verder zijn ze een officieële(!!) toeristische attractie, en daar halen ze dan hun eten vandaan.

Nabij Santiago is nóg zo'n holencomplex waar het een beetje meer relaxed is.
Weliswaar óók meestal Duitsers, maar voornamelijk (langverblijvende) passanten.
Dáár viel weer op dat de gros voormalige Ossies waren, met rijke ouders én een mobiele telefoon.. :wink:

Die twee baaien zijn een jaar lang onze vaste ankerplaatsen geweest, zodoende dat ik dat toevallig weet..:D
Ik hoor nóg die rot-trommels dreunen tijdens volle maan.. :twisted:


Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Eduard
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 dec 2004, 21:15
Locatie: Eindhoven

Re: La Gomera.

Bericht door Eduard »

Leo schreef:
Eduard schreef:Ik zag zo iets ook in La Gomera (Canarische eilanden) maar die waren een stuk onvriendelijker als je toevallig in de buurt van hun holen verzeilde.
Grinnnn.. :D
Ben je waarschijnlijk bij Vaille Gran Rey geweest?
Dat stukje strand met holen wordt door de hippies zélf niet voor niks de "Schweinebucht" genoemd.. 8)
De vaste bewoners zijn zonder uitzondering totaal geschuffelt en hebben meestal een Duitse WAO-uitkering, die ze voor 99% omzetten in slechte kwaliteit drugs.. :roll:
Verder zijn ze een officieële(!!) toeristische attractie, en daar halen ze dan hun eten vandaan.

Nabij Santiago is nóg zo'n holencomplex waar het een beetje meer relaxed is.
Weliswaar óók meestal Duitsers, maar voornamelijk (langverblijvende) passanten.
Dáár viel weer op dat de gros voormalige Ossies waren, met rijke ouders én een mobiele telefoon.. :wink:

Die twee baaien zijn een jaar lang onze vaste ankerplaatsen geweest, zodoende dat ik dat toevallig weet..:D
Ik hoor nóg die rot-trommels dreunen tijdens volle maan.. :twisted:


Mvg, Leo.:D
Inderdaad, Valle Gran Rey, langs de haven onder de rotsen langs door lopen. Over het beekje dat daar in de zee stroomt.
En dat was daar inderdaad tuig, voordat we er erg in hadden dat we heel misschien daar niet zouden moeten wandelen, verscheen iemand net boven de opgestapelde stenen rand, draaide zich om en liet zijn broek zakken.

Met vriendelijke groet,
Eduard
Gebruikersavatar
Helmut
Berichten: 143
Lid geworden op: 13 mar 2007, 11:13
Locatie: twente

Bericht door Helmut »

Oud topic ,maar ik heb nog wat info over Orgiva.
Mijn broer(tje) woont toevallig in Orgiva.Niet in de hippie kolonie maar gewoon in het dorp.Hij wist te vertellen dat het terrein van een rijke amerikaan is die daar ooit op vakantie was geweest, en het daar zo mooi vond dat hij een stuk land heeft gekocht waar iedereen welkom is.

En de streek is daar echt mooi. Als je er in de buurt bent ,en je hebt toevalig pech, mijn broer is bevriend met een plaatselijke automonteur met eigen werkplaats(je)misschien kan ik wat regelen vanaf hier.

Mijn toekomst plannen zijn ook : grote bus ,huis weg, en zwerfen in die streken ,met overtochtjes richting Marokko.
Toevalig woont mijn moeder er ook maar dan richting Sevilla ,ook zij is gevlucht uit het land van de regeltjes...
Gr Helmut.
Gebruikersavatar
melhof
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 jun 2006, 19:41
Locatie: Zuid Spanje

Bericht door melhof »

Hee, wat een leuk topic hier!!

Mag ik aan allen van de schrijvers hierboven een vraag doen?

Zouden jullie de plekken waar je het hierboven over hebt aan me door willen geven?

We gaan naar die streek daar en we zouden heel graag dit soort plekken willen bezoeken.

Ik hoor het dus heel graag.
(Liefst natuurlijk met van die mooie Google maps links ;-) )

(ik ben morgen avond tot zondag in Maasbree+internet :-) )

Als ze daar prijs op stelt zouden wij mogelijk ook je moeder willen bezoeken in Spanje Helmut?

Groet,
Melchior
Gebruikersavatar
KWF-704
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 dec 2004, 16:57
Locatie: Antwerpen

Bericht door KWF-704 »

Hoi
Heb jaren geleden ook kennis gemaakt met een groepje duitsers die in de winter in zuid spanje in grotten verbleven.
In de zomer kwamen ze naar frankrijk het was een leuke bende en ze kwamen elk jaar weer bij ons op bezoek.
Toen we er achter kwam hoe ze aan die prachtige bussen kwamen was de lol eraf.
En wij vragen ons af hoe doen ze het??
Hier wil ik niet mee zeggen dat al deze mensen in de zelfde stiel zitten maar ik heb er toch een aantal tegengekomen.

groeten Johan
Gebruikersavatar
Helmut
Berichten: 143
Lid geworden op: 13 mar 2007, 11:13
Locatie: twente

Bericht door Helmut »

Hoi Melchior,
ik ben er vandaag (zaterdag) in Maasbree dan zoek ik je wel op.

Groeten Helmut.
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

Re: Engelse Dusseldorfers in Zuid Spanje

Bericht door Saskia »

In de buurt van Orgiva.
Afbeelding
Afbeelding

groetjes van Saskia
robert
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 dec 2004, 07:55
Locatie: Amsterdam

Re: Engelse Dusseldorfers in Zuid Spanje

Bericht door robert »

gaan as donderdag on da road met 3 bussen (2x 508 ex ambu) en een mitshibutsi canter richting zuid Spanje voor het jaarlijkse Dragonfestival in Orgiva. Bedoeling is om er 4 dagen over te doen en dan een paar dagen festival. Er staan hier inderdaad veel gave mercedesbussen en ook andere bijzondere mooie bussen! De omgeving is erg mooi!

Saskia en Herman, zijn jullie nog daar in de buurt?

Groeten Robert
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

Re: Engelse Dusseldorfers in Zuid Spanje

Bericht door Saskia »

Hoi Robert, wij zijn op 31 maart denk ik in Portugal. De voorbereidingen voor het Dragonfestival waren al begonnen, toen wij in Orgiva aan de rivier stonden. Het werd ook al aardig druk met bussen. Voor ons te druk eigenlijk, en we hadden niet zo'n aansluiting met de mensen. Een stukje hogerop, in het rainbowdorp vonden we het veel idyllischer, maar daar kan je eigenlijk alleen met tent kamperen, want er is nauwelijks plaats voor bussen. Je hebt gelijk: een prachtige omgeving daar. Heeeel veel plezier op het festival!
Afbeelding
Afbeelding

groetjes van Saskia
robert
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 dec 2004, 07:55
Locatie: Amsterdam

Re: Engelse Dusseldorfers in Zuid Spanje

Bericht door robert »

ja ze zijn daar al flink wat weken daarvoor bezig met de voorbereidingen van het festival. Ik ken dat andere dorp wel, maar daar heb ik geen aansluiting mee. Wat betreft het festival ga me zeker vermaken daar (alweer de 5e keer)

Jullie ook veel plezier in Portugal, weet niet waar jullie heen gaan daar, zelf daar paar jaar geleden veel aan de westkust geparkeerd, de Algalve (met alleen maar hotels aan het strand) moet je gelijk doorrijden, maar vanaf Sagres tot aan Lissabon erg mooie plekken om te staan, aanrader is Zambujera do Mar je kunt daar op de cliff parkeren en super mooi uitzicht over de zee!! Vlakvoor Lissabon heb je Costa da Caparica, een paar zeer mooie stranden (praia da rei, prai da nava voga, prai in fante) waar je gewoon kan staan!

Veel plezier groeten Robert
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

Re: Engelse Dusseldorfers in Zuid Spanje

Bericht door Saskia »

Robert, dank voor de tips.
Afbeelding

groetjes van Saskia
robert
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 dec 2004, 07:55
Locatie: Amsterdam

Re: Engelse Dusseldorfers in Zuid Spanje

Bericht door robert »

Nou sinds zondagmiddag helaas weer terug in het koude nederland. Heb een heerlijke vakantie gehad en genoten van het festival in Orgiva (zuid spanje, vlakbij Granada)

Mijn 508 heeft zich prima gehouden tijdens de gehele rit (kleine 5000 km heen en weer). Ook de bergweggetjes die vaak best steil waren, vormden geen probleem. Alleen wat olie bijvullen en diesel uiteraard en rijden maar....
Was gewoon genieten van al dat rijden, mis het nu al weer. Heerlijk weer gehad en vooral in de omgeving van Almeria (Cabo da Cata en in die kust naar boven bij Carboneras heerlijk aan het strand gestaan!

Groeten Robert
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: Engelse Dusseldorfers in Zuid Spanje

Bericht door Dennis en Nancy »

Maak me maar gek,..... :mrgreen:

Wij willen ook!!!!!!
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Engelse Dusseldorfers in Zuid Spanje

Bericht door Leo »

Foto's??? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten