We zijn weer terug !

Tips voor leuke uitjes met de kampeerauto? Een te gek reisverhaal geschreven?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

We zijn weer terug !

Bericht door GerardM »

Onze eerste echte grote reis zit er op ! Ruim 3300 km gereden en 21 nachten geslapen in de bus. Man, vrouw, kind en hond hebben zich prima vermaakt. Ook de bus heeft zich prima bewezen, met name over bospaadjes en in de bergen had hij het prima naar de zin. Af en toe een beetje diesel erin en meer was er niet nodig. Onze reis ging door Nederland, Duitsland en Polen. Opvallend weinig andere dubbelluchters gezien, alleen gisteren op de A2 Utrecht-Maastricht een stuk of vier.

Voor de liefhebbers nog wat wazige foto's :
Afbeelding Afbeelding


Groet,

Gerard
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

2007

Bericht door GerardM »

Na 18 nachten en 2900 kilometer kijken we terug op een fantastische vakantie, waarbij we de meeste tijd doorbrachten in de voormalige DDR en Polen. Waar we vorig jaar met name de bergen beklommen, hebben we dit jaar zoveel mogelijk de kustlijn van de Oostzee en later de Baltische zee gevolgd. Het was onze eerste echte zee vakantie en ook dat heeft wel iets. Om 7 uur 's ochtends met de hond de zee in, heerlijk.
Ik zal me hier beperken tot de verhalen die direct met de bus te maken hebben.

In een wat overmoedige poging met de bus op het strand te ontbijten, liepen we vast :oops: :

Afbeelding

Graven, duwen en trekken, het mocht allemaal niet baten. Gelukkig vond mijn vrouw wat behulpzame Polen met een Pajero die ons vlot trokken.


Na lang de kust hebben gevolgd hebben we nog wat binnenland gedaan, met name eindeloze bossen, heerlijk. Dan krijg je dit soort plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Bij het wegrijden uit zo'n bospad ontdekte ik dat het stuur opeens
niet meer op tien over halfvier stond, maar op vijf over half twaalf :shock: !.

Maar even onder de bus gekeken en het leek erop dat de spoorstang rechts een tik had gehad, waarschijnlijk van een boomstronk. (Ik zei toch al dat het een stoere rit was :wink: ).

Omdat het net voor de Pools/Duitse grens was, maar even voorzichtig doorgereden naar die Mercedes Heimat. De ADAC verwees ons naar de dichtstbijzijnde MB Niederlassung alwaar ze mijn diagnose bevestigden.
Nieuwe spoorstang besteld (om 1730), camping in de buurt opgezocht en de volgende ochtend om 0700 was ik weer in de garage:

Afbeelding

Alwaar ze snel en vakkundig de nieuwe spoorstang monteerden.

De oude zag er inderdaad wat triest uit:

Afbeelding

Ik zei al, het was een fantastische vakantie !

Groet,

Gerard
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

Bericht door Saskia »

Dat ziet er uit als een heerlijke vakantie. Krijg ook zin om weg te gaan.
Afbeelding

groetjes van Saskia
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Frank.fjph »

Ikhad ook zo'n spoorstang, maar dat was toch zoveel minder krom dat ik ermee thuis kwam.......maar ook 283,= gulden armer

Frank
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Frank.fjph »

Ikhad ook zo'n spoorstang, maar dat was toch zoveel minder krom dat ik ermee thuis kwam.......maar ook 283,= gulden armer

Frank
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten