Leden op reis

Tips voor leuke uitjes met de kampeerauto? Een te gek reisverhaal geschreven?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Leden op reis

Bericht door Admin »

Onderstaand bericht ontving ik van clublid Janine Prins.

Beste Ernst,

het was prettig even 'face to face' kennis te maken tijdens het clubweekend in Friesland. Zoals toegezegd zouden we laten weten wanneer onze reis een aanvang neemt en het webadres doorgeven voor een evt doorlink voor de Dubbelluchters.

Welnu, het wordt http://www.nrc.nl/ee
Dit weblog gaat van start 30 okt. a.s.
Aangehecht nog een korte toelichting over het project en het weblogo.

Morgenavond de 24e verschijnt Hans nog op tv bij "De wereld draait door"
oa over deze expeditie en wellicht laten ze nog een afbeelding van de bus zien. Van buiten hebben we niets veranderd, aan het meubilair binnen ook niet, de techniek daarentegen is fors verbeterd - lang leve Jan Stolp!

We hopen er een interessante reis voor velen van te maken.

Met vriendelijke groet,
Janine Prins.


Met als bijlage onderstaand persbericht:

EXPEDITIE EUROPA START OP 30 OKTOBER

Maandag 30 oktober gaat Expeditie Europa officieel beginnen, voor de deur van de redactie van NRC Handelsblad in Rotterdam.

Expeditie Europa is een reis van ongeveer een half jaar naar de witte plekken op de culturele kaart van Europa, op zoek naar zoiets als een gemeenschappelijke identiteit. Het expeditievoertuig is een tot kampeerauto verbouwde, dertig jaar oude Mercedes 608D. Aan boord bevinden zich alle voorzieningen voor twee reizigers om te wonen en te werken. De expeditieleden zijn Hans Beerekamp, redacteur van NRC Handelsblad en voormalig film- en televisiecriticus, en zijn partner, cultureel-antropoloog-filmmaker Janine Prins. Ze zullen in woord en beeld verslag doen van hun ervaringen in een weblog op de site van NRC Handelsblad (http://www.nrc.nl/ee) en wekelijks op de internationale kunstpagina van de zaterdagkrant. Ook zal NRC Next delen van het weblog overnemen

Expeditie Europa is nadrukkelijk geen virtuele verkenning, maar een echte trektocht, met tastbare ontberingen. Er wordt gezocht naar gesprekspartners in landen die wel en niet tot de Europese Unie behoren. Het kunnen kunstenaars zijn, beschouwende buitenstaanders, oude bekenden, toevallige passanten of correspondenten van NRC Handelsblad. Vragen die aan de orde kunnen komen zijn of Europa een seculier continent is dan wel een bron van spiritualiteit; of verhalen juist hier geen happy ending behoeven; en of het werelddeel dat het meeste heeft het bangst is om alles kwijt te raken. Maar ook hoe je bij twintig graden vorst buiten kunt wonen, hoe veel verschillende gasflesnippels Europa telt en welke voorzorgsmaatregelen je moet treffen tegen struikrovers.

De expeditie is mogelijk gemaakt door het André Spoorfonds van NRC Handelsblad.
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Nieuw TV programma: "Expeditie Europa" o.i.d. ?

Bericht door winand »

Zag net een uitzending van 'De wereld draait door'.
Ik viel precies in een stukje waarin een man vertelde dat ie een nieuw programma gaat presenteren.
In dit programma reist ie heel europa rond in een Mercedes 608D om de onbekende plekken van europa te laten zien.
Lijkt me leuk om te volgen, echter, ik kan op internet nergens info hierover vinden. Volgens mij gaat het 'Expeditie Europa' heten.
Wie weet er meer van?

- Noot: bericht is verplaatst naar huidige topic -
Laatst gewijzigd door winand op 26 okt 2006, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Bericht door Admin »

Zoek eens op het forum!
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door winand »

Oeps.. was er van overtuigd dat ik de eerste was.. :oops:
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

weblog Expeditie Europa

Bericht door Saskia »

http://weblogs.nrc.nl/weblog/ee/2006/10 ... an-de-bus/

De expeditie duurt nog steeds voort. Met bovenstaande link kun je lezen hoe ze hun bus gevonden hebben.
Afbeelding

groetjes van Saskia
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door winand »

Hee, klopt! ik was ee bijna vergeten.
Ik zal weer eens wat gaan lezen :wink:
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten