'wild' camperen

Tips voor leuke uitjes met de kampeerauto? Een te gek reisverhaal geschreven?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roger 1100
Berichten: 232
Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
Locatie: Vlodrop
Contacteer:

'wild' camperen

Bericht door Roger 1100 »

Met je minihuisje op wielen kun je je woonruimte in principe op elke gewenste plaats neerzetten. Ik ben wel erg benieuwd naar maffe plekken waar mensen terecht zijn gekomen met hun camper. kom eens op met verhalen over zonsondergangen in de zee vanuit het keukenraam, stuiterende berggeiten terwijl je vanuit je warme bed geniet van een weids berglandschap, etc. (liefst met aanduiding van de betreffende locatie). Ik heb zelf deze winter namelijk pas een 508 camper gekocht en mijn hoofd knalt zowat uit elkaar van de fantasien over de meest geweldige plekken waar ik nu gewoon naar toe kan tuffen, de motor kan uitzetten, een glas rode wijn kan inschenken, even vanaf het bed in opmaak kan genieten van het uitzicht, gaan slapen om vervolgens wakker te worden op een fenomenale plek.

Afgelopen jaar ben ik samen met mijn vriendin in haar Toyota Starlet de Noordkust van Bretagne afgetuft, alwaar we waanzinnig hebben genoten van uitzichten over zee vanaf diverse campings. Maar dan vanuit een trekkerstentje. Langs deze kust stonden echter op verschillende plaatsen de meest fraaie camperachtige voertuigen op de wegen langs de kust. Allemaal globetrotters die hun camion gewoon parkeerden waar het hen prima vertoeven leek. Dit is voor mij (mede) een reden geweest om ook zo'n wagen aan te schaffen: het genieten van de vrijheid om je wagen neer te zetten waar je dat zelf goed dunkt, om vervolgens volop te genieten.

Typ er eens lekker op los met jullie verhalen over geweldige plekken (Friesland, Terchelling, Rotterdam, Frankrijk, Griekenland, Tibet,......) en prikkel de fantasie van een verse camperbezitter.

Groeten van een reislustige
Laatst gewijzigd door Roger 1100 op 13 mar 2005, 02:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Carpe Noctem.
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

Bericht door Saskia »

Wij reden niet lang geleden de Noord-Hollandse kust af. We waren al bijna zo ver om dan maar op een camping te gaan staan, want we konden geen plekje vinden. Toen zagen we van de weg af, achter een dijkje, het witte dak van een ME -bus . Die stond daar geparkeerd, en we zijn er maar naast gaan staan. Het was wel een prima plek om te overnachten. Een rustig dijkje. Al snel kwam een man naar ons toe,vanaf de boerderij die daar in het groen lag. Hij vertelde dat er op het terein nog twee 508s stonden. We mochten ze bekijken. En raakten lekker aan de praat. Het was daar prachtig. Een gekraakte stolpboerderij, met een fantastische tuin en erg aardige mensen. We praatten verder aan het kampvuur en bezichtigden ook nog een schilderachtig woonwagentje. Wat een magische sfeer had die. En ook de verhalen van de bewoonster ....
Het was ook erg fijn om in het huis naar de Wc te kunnen, want die mist onze bus (nog).
Saskia
robert
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 dec 2004, 07:55
Locatie: Amsterdam

Bericht door robert »

In Nederland kun je niet echt wild kamperen, want je wordt gewoon weggestuurd en je krijgt nog een boete ook. Wij hebben goede ervaring met de stranden van Spanje (te beginnen vanaf Barcelona en zo naar beneden en Portugal (vanaf Sagres tot aan Lissabon). We hebben dus twee jaar geleden in de periode november tot begin april, veel wildgekampeerd aan de stranden daar. Vaak staan er meerdere bussen en is dit erg gezellig. Politie komt wel eens kijken, maar zegt er niets van. In het zuiden van Spanje (oa bij Tarifa) staan erg veel mercedesbussen te overwinteren. Die zone daar wordt ook wel travellbeach genoemd. In Portugal kan je mooi aan de Westkust wildkamperen, erg woeste en mooie zee en gelukkig geen vreselijke hotels aan de horizon daar).
Aanrader is Costa Caparica (net onder Lissabon) je hebt hier een aantal zeer mooie stranden waar je kan wildcamperen, hebben hier 4 weken gestaan met 30 bussen. Erg leuke tijd geweest en zeker voor herhaling vatbaar.
Gebruikersavatar
Roger 1100
Berichten: 232
Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
Locatie: Vlodrop
Contacteer:

vrijheid in Nederland

Bericht door Roger 1100 »

Ja, er wordt wel gepretendeerd dat we in een vrij land leven, maar als puntje bij paaltje komt valt dat af en toe vies tegen. Binnen een 'standaard/doorsnee' manier van leven zul je hier nauwelijks iets van merken, maar op het moment dat je de grenzen van de Nederlandse vrijheid aftast, dan wordt dit al vrij snel duidelijk. Jammer eigenlijk, want voor de rest is dit land best oke.

Roger
Carpe Noctem.
Gebruikersavatar
Roger 1100
Berichten: 232
Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
Locatie: Vlodrop
Contacteer:

langs de weg in belgie

Bericht door Roger 1100 »

De camper is eindelijk officieel ingewijd. Laatst naar een concert van de fenomenale band Live geweest in Leuven, Belgie. Op de heenweg de snelweg langs Luik genomen. Hier zit een flinke helling in en ik was erg benieuwd hoe de 508 deze zou trekken, maar hij reed zonder probleem met een aangename 80 Km. per uur de helling op.

Na een relaxte rit van ca. twee uurtjes aangekomen bij de concerthal in Leuven. Hier in de directe nabijheid een geschikte plek gezocht om Dinky neer te zetten. In dit geval langs een grote weg. Vervolgens naar het concert gegaan en aldaar met volle teugen genoten van de muziek en met matige teugen van enkele alcoholische drankjes (geen gedoe meer wie naar huis moet rijden, Bob is bij deze ontslagen :wink: ) .

Na het concert toch nog relatief recht terug gelopen naar de camper, het dakluikje geopend en de petroleumkachel aangezet (als tijdelijke oplossing totdat de gaskachel is ingebouwd). De camper was meteen aangenaam warm. Bed opgemaakt, een flesje rode wijn ontkurkt en in bed getoast op onze nieuwe 'woon'ruimte op wielen. De volgende morgen redelijk op tijd wakker geworden door het voorbij razende verkeer, een kop koffie gezet en vervolgens de gordijnen geopend. De plek waar we stonden was langs een industrieterrein en het was heerlijk om met een duffe kop een paar meter verderop iemand de ramen te zien wassen van zijn Ford-showroom (voor de Mercedesdealer was geen parkeerplek langs de weg): goedemorgen!

Na de koffie weer op weg gegaan en na ca. tien minuten op een parkeerplaats langs de snelweg gestopt om even 'rustig' te ontbijten. Wat ons (mijn vriendin Joyce en ik) hierbij vooral is opgevallen is dat je je wagen/slaapkamer helemaal niet uit hoeft: zo vanuit het bed een lekker bakje koffie, achter het stuur, even stoppen om te ontbijten..........zonder (bij wijze van spreken) een voet buiten de deur te zetten. Een hele maffe ervaring.

Door het genuttigde bier tijdens het concert raakte de portapotti wel snel gevuld :? Met twee personen kun je er een nacht mee vooruit, maar dan houdt het ook wel op :lol:

Al met al een geweldige inwijding van onze verse woonmobiel. Hij heeft bewezen ook in de winter een geschikte en aangename overnachtingsplaats te zijn.

Roger
Carpe Noctem.
Peter MERCAMPO
Berichten: 416
Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
Locatie: 'T Gooi

De mafste plekjes

Bericht door Peter MERCAMPO »

Wij zijn ook niet van die camping fans. Een goede tip in deze is de anwb gids voor gratis overnachtingsplaatsen door heel europa. Zo hebben wij een keer heerlijk gestaan in den helder bij het plaatselijke zwembad aan het water met terras voor de deur! Ook midden in de stad Groningen gestaan naast een park op een voormalig distibutie terrein hadden wij een heerlijke legale plek. Nu overnachten wij ook wel op niet legale plekken. Ik heb nog nooit een keer een bekeuring gehad, wel een keer weggestuurd uit een bos in duitsland maar zelfs de opmerking van mij dat wij das nicht gewust haben gaf geen problemen. Wij hebben ook midden in het haven gebied van Rosstock gestaan, helemaal top! Rustig de startmotor vervangen en weer op pad. De Oostzee kust is echt een aanrader maar wacht niet te lang want langzaam maar zeker veranderd het in een Kuuroord. Ook in Spanje en Frankrijk veel wild gekampeerd, tijdens die 6 weekse reis fantastische avonturen beleeft. Meestal kijken wij op de kaart en zoeken de dunstbevolkte gebieden uit en daar gaan we staan. In Spanje stonden wij op een prachtige plek (achterland van Benidorm), lekker muziekje aan (de hele nacht) en smorgens geen stroom meer hebben dus twintig kilometer moeten lopen voor starthulp, geen pretje, sindsdien erg gefocusd op een goed electra plan. Op de terugreis langs Bretagne gegaan, wat een mooie streek en als u vriendelijke Fransen zoekt kunt u ze in deze omgeving vinden. Twee dagen op zoek geweest naar het graf van Merlijn (die van de Arthur legende) en maar niet kunnen vinden. Uiteindelijk gaven wij het maar op en toen reden wij er bijna tegenaan, tjsa soms moet je kunnen loslaten! Maar wat een prachtige magische plek, echt de moeite waard. Uiteindelijk weer in Nederland aangekomen daar hebben we langs een van de uiterwaarden van de Maas gestaan en inderdaad ik zat net lekker aan een biertje op de klapstoel voor de Camper en jawel; politie! Heb je net 6 weken gereisd waarvan twee dagen op een camping gestaan kom je in nederland.... maar geen bekeuring met een glimlach zij ik dat ik net lekker aan een biertje zat en dat dit de laatste vakantiedag was en ik er net 400 km op had zitten en of hij misschien ook een biertje wilde maar nee hij was in functie maar had wel begrip en vroeg mij om de volgende ochtend voor 09:00 uur te vertrekken. Zo zie je maar er zijn ook best aardige dienders!

Groet Peter.
Vandaag is een Kadootje
Gebruikersavatar
Roger 1100
Berichten: 232
Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
Locatie: Vlodrop
Contacteer:

grap en knipoog

Bericht door Roger 1100 »

Ik denk dat het inderdaad ook helemaal er aan ligt hoe je jezelf opstelt. Met een grap en een knipoog kan vaak veel bereikt worden.

Groeten,

Roger
Carpe Noctem.
Gebruikersavatar
L1
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 dec 2004, 17:36
Locatie: Alblasserwaard
Contacteer:

Re: grap en knipoog

Bericht door L1 »

Roger 1100 schreef: Met een grap en een knipoog kan vaak veel bereikt worden.
Inderdaad, ga met een lach op vakantie.
Als wij een keer niet op een camping willen overnachten stoppen we ergens voor een boerderij.
Geheid dat er binnen de korste keren de boer komt kijken wat er aan de hand is. Met een lach en een knipoog overnacht je dan op het boerenerf.

Zomaar ergens langs een haven of park staan is er voor ons helaas niet bij. Om een uur of twee wordt er op de deur gebonsd en wordt er gevraagd waar de brand is :D

Maar wij hebben in Nederland het SVR boekje bij ons en overnachten dan ook meestal op een SVR camping

Met vr gr Leen
Gebruikersavatar
Roger 1100
Berichten: 232
Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
Locatie: Vlodrop
Contacteer:

brandweer

Bericht door Roger 1100 »

:lol: Dat is natuurlijk het voor-en 'nadeel' van een brandweerwagen. Ik zie nu net op de foto dat je de brandweerslangen bovenop hebt liggen. Dan heb ik je wagen nog bewonderd in Zeist! Had ik dat geweten, dan hadden we even kunnen babbelen over Praha. Voor het volgende clubweekend toch eens even alle bussen uit mijn hoofd gaan leren.

Groeten,

Roger
Carpe Noctem.
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

ijsselmeer

Bericht door Saskia »

Zomaar een fotootje van een 'vrije' plek aan het IJsselmeer. Wij hebben aan deze dijk zonder problemen overnacht. Het was de enige plek aan de hele dijk tussen Hoorn en Enkhuizen.
Groetjes Saskia

Afbeelding
Gebruikersavatar
tonsmal
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:54
Locatie: Scheveningen

Bericht door tonsmal »

afgelopen twee weken een mooie reis gemaakt. via de binnenwegen vanuit Scheveningen naar Toulon. Geslapen op parkeerplaatsen langs de rivier of midden in het dorp. In Frankrijk zijn ze niet zo camperschuw als hier in Nederland. Wij hebben overnacht in Melun, Chalon s S . Langs de Cote d.Azur van Toulon naar Genua. Langs de kust zijn er veel Campers maar het is moeilijker een vrije plaats te vinden. Op de campings was er plaats zat want het seizoen is nog niet begonnen. Op de mooiste plekjes gestaan voor de meest uiteenlopende prijzen. ( van 10.= tot 29.=).
Vanuit Genua door Iatalie naar de Brenner. In het binneland kan je gaan staan waar je wilt. We hebben geen agent gezien. Ook niet als je midden het stadje parkeert voor de nacht. via Garmisch Partenkirchen naar Wertheim. Perfect gestaan aan de Main. We hebben 3500 km genoten van ons rijdende huis. In September drie weken naar Portugal westkust. Jammer dat dat nog zo lang duurt. Ton
Unknown User

het is toch

Bericht door Unknown User »

het is toch zo...

dat je in elk dorpje buiten nederland centrum bij de kerktoren, pleintje rechts af 3 keer links ff doorrijden en je vind een leuke plekje om te slapen?


ik heb een jaar zonder camping door europa gereist, en nooit op een camping gestaan, wel moet je bus niet teveel op een camper lijken en een glimlach doet wonderen :)
Gebruikersavatar
berriaaf
Berichten: 1331
Lid geworden op: 03 dec 2004, 11:26

Bericht door berriaaf »

Dat is ja ook het mooie van Duitsland, daar mag je in op ieder parkeer plaats een nacht overnachten

En bij de Zwembaden in Duitsland is het helemaal mooi bij de meesten hebben ze een Overnachtingsplaats voor Campers

Wij staan in onze Vakantie om de drie & vier dagen bij een zwembad , kun je even zwemmen ben je weer super schoon en kunnen we er weer drie dagen tegen aan.

Verder is het gewoon een zeer vriendelijk Camper land

En de bekeuringen zijn er ook niet zo duur als hier in Nederland

Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten