Poststukken ondeweg ontvangen

Tips voor leuke uitjes met de kampeerauto? Een te gek reisverhaal geschreven?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Guus
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 feb 2008, 08:36

Poststukken ondeweg ontvangen

Bericht door Guus »

Beste Camperaars,

Ik lurk voornamelijk kennis uit diverse forums en websites en door gebrek aan tijd ben ik niet altijd even actief in het zelf posten. Maar met een nieuw jaar, nieuwe voornemens ;-)

Ik ben afgelopen jaar gestart met (periodiek) zwerven en moest oplossingen hebben om dit realistisch te maken in verband met verplichtingen thuis/werk. Doordat ik nu overal Internet heb via een schotel (zie: viewtopic.php?f=65&t=2921&start=25 ) ben ik ook andere dagelijkse processen anders gaan inrichten zoals de fysieke post. Ik kan me voorstellen dat dit ook voor sommige (overwinterende) avonturiers van nut kan zijn. Maar ben ook benieuwd hoe anderen op dit gegeven reageren (zoals vertrouwelijkheid).

KPN, samen met een ander bedrijf, scant je post in en verstuurd het per email. Voordeel van de KPN aanpak is dat er geen vertraging in zit, het gebeurd nog de zelfde dag en de stukken die niet ingescant kunnen worden ontvang je alsnog direct de zelfde dag. Het is geen waterdichte oplossing maar voor 80% een prima procedure. Eventueel kun je via postbussen een scheiding maken, zodat je zelf bepaald welke stukken wel en niet gescant (ingezien) worden. Hierin kun je, afhankelijk van je post, creatief in zijn.

Je kunt vervolgens de ingescande post per week in een pakketje ontvangen op een adres of postbus naar keuze. Wellicht ook in het buitenland maar een camper heeft ook geen brievenbus of vaste verblijfplaats dus geen oplossing voor mij ;-) Hierdoor hoef je in ieder geval niemand tot dagelijkse postverantwoordelijke te bombarderen.

Tot zover de theorie, nu de praktijk. Ik doe het nu ongeveer negen maanden en voor 98% tevreden.
1. Ik merk dat er af en toe (meestal niet) een briefje tussendoor slipt en dit niet ingescant wordt maar dat ik het wel in het wekelijkse pakketje tegenkom.
2. Niet alle poststukken, zoals tijdschriften / pakjes, worden ingescant. Kan natuurlijk ook niet altijd en is het ook altijd nodig?
3. Mijn postbus gaat prima, maar mijn huisadres wilde maar niet opgenomen worden in het systeem. Omdat ondertussen mijn hoofdvakantie al voorbij was heb ik daar geen energie meer in gestoken. Maar is wel typerend dat de communicatie over een proces dat niet goed wordt opgepakt, niet adequaat wordt afgehandeld. Meestal met uitzonderingen bij (grote) bedrijven.

Ondanks de tegens, is het voor mij een goede en redelijk goedkope oplossing voor mijn post proces. Voornamelijk de discipline dat het gewoon altijd en dagelijks gedaan wordt is niet altijd te realiseren bij een natuurlijk persoon.

Ik heb geen enkel belang bij het bedrijf en wellicht zijn er nog meer die dit kunnen realiseren. Ik ben er destijds drie tegengekomen maar heb besloten voor KPN en partner. Wellicht heeft iemand wat aan deze informatie: http://www.perrit.nl/p3.php?RubriekID=2195

Groetjes,
Guus
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Poststukken ondeweg ontvangen

Bericht door Admin »

Leuk idee. Slimme jongens die weer een gat in de markt hebben ontdekt!
Als je een privé "trusted party" hebt, kun je natuurlijk een vergelijkbare dienst creëren, zonder dat Je per stuk hoeft te betalen :| Maar dat is misschien wel een idee van een zuinige 'Ollander.

Overigens moet de lezer in jouw beschrijving overal waar KPN staat TNT lezen (de ontkoppeling van het Post- en het Telecombedrijf in nu toch wel een feit) :roll:
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Guus
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 feb 2008, 08:36

Re: Poststukken ondeweg ontvangen

Bericht door Guus »

Admin schreef:Als je een privé "trusted party" hebt, kun je natuurlijk een vergelijkbare dienst creëren, zonder dat Je per stuk hoeft te betalen :| Maar dat is misschien wel een idee van een zuinige 'Ollander.
Tuurlijk, belangrijkheid en dus ook de kosten van een dergelijke dienst is ook relatief. Tevens kun je bij de meeste (periodieke) leveranciers ook een digitale factuur vragen. Mochten 'trusted party' niet in de buurt wonen voor de overige poststukken, kun je altijd nog gebruik maken van de standaard doorstuur service van TNT. Een ander punt kan natuurlijk zijn dat je juist de 'trusted party' niet wilt laten confronteren met jou poststukken. Maar het is toch allemaal tijdelijk want straks is toch ALLES digitaal ;-)

Admin schreef: Overigens moet de lezer in jouw beschrijving overal waar KPN staat TNT lezen (de ontkoppeling van het Post- en het Telecombedrijf in nu toch wel een feit) :roll:
Ik had me zelf al verbeterd door PTT te veranderen in KPN maar dat moest natuurlijk TNT zijn.

Groeten,
Guus
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten