Terug van 2 weken vakantie!

Tips voor leuke uitjes met de kampeerauto? Een te gek reisverhaal geschreven?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Terug van 2 weken vakantie!

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Zo, met als afsluiter het bijzonder geslaagde weekend bij Leo, we zijn weer thuis! En dit keer, in tegenstelling tot vorige keer, toen de zwarte handjes vooral na de vakantie zich manifesteerden, heb ik zowaar nog een keer zwarte handjes tijdens de vakantie gehad... Maar ja, 't viel mee, na in de week voor de rit nog de uitlaat, dynamo, koppeling/drukgroep etc gerepareerd te hebben!

Met Hemelvaartsdag zijn we vertrokken, met de Civic, naar het 45minuten verder gelegen Wieringerwerf, waar m'n moeder jarig was en we uit eten gingen. De Hano staat daar ook, dus die opgehaald en bij m'n ouders op de stoep overnacht. De dag erna wilden we met de stoomtram Hoorn-Medemblik meer, dus dat maar gedaan. En raad eens wat voor een betrouwbaar raspaardje ze dan voor zo'n boemeltje zetten:
Afbeelding
Voor degenen die het plaatje bij de hand van de machinist niet kunnen lezen... 't is dus een Hanomag stoomloc uit 1921. Dat duurt dus nog ff voordat dat hok van mij zo oud is en wordt! Maar alles is dus mogelijk, het blijkt maar weer. Maar ja, best lache, zo'n kolengestookte roetbraker waar je hele kleren zwart van worden, dus je kunt dan maar beter achterop gaan staan:
Afbeelding

We stapten op in Medemblik (dat is de bloedstollende afstand van 10km van het huis van m'n ouders, sja, vorig jaar ging ie daar te barsten en moest ik zonder 2 en 3 naar huis, dus da's een psychologische grens, zeg maar) en kwamen daar aan het eind van de middag dus ook weer terug in dat dooie gat -als je niet van bootjes houdt (zoals ik) is daar geen moer te doen. We stonden achter het station/gemeentehuis en zouden 's avonds nog naar een oom en tante toe. Dat was wel erg gezellig en na een koude, maar lekkere nacht kroop ik enigszins vroeg m'n bed uit en werd begroet door dit schouwspel:
Afbeelding
Toch wel grappig plekkie, en prettig wakker worden zo!
Dan ook gelijk maar de andere kant op gekeken:
Afbeelding
Vervolgens doorgereden naar Wolvega voor een trouwerij en daar nog ff blijven staan bij m'n vriendin's ouders, die waren zelf op Kreta, daar maar even gekampeerd. Hier vloog de aardlek in de schuur er een paar keer uit. Later op campings gebeurde dat ook, dat lijkt te komen door de bouten van de luifel die we door de bedrading van het 220v buitenlampje dat er nu af is (zat in de weg voor de luifel) heen geboord hebben... oeps.... En de v-snaar begon af en toe te piepen, dat was een nieuwe. Dus ik denk, ik span dat kreng even, maar ja, in de gereedschapsbak 200 sleutels 14, 15 en 18, maar 2 stuks 13, ho maar! Uiteindelijk met de hamersteel en 2 Bahco's toch gelukt -goeie reden om die bak nog eens even goed kritisch na te lopen!

Daarna ging de reis naar Arnhem/Schaarsbergen, want de wilden nog naar Burgers' Zoo en het Openluchtmuseum. Best grappig, die beestjes...
Afbeelding
Afbeelding
Daar op de camping vloog de aardlek er nog een paar keer gezellig uit, dus die koelkast maar op gas laten branden...
Na nog een dagje Arnhem, een dagje bij de opa en oma van Andrea in Breda en een overnachting daar in een uuuhhhh... wat minder welgestelde buurt zal ik maar zeggen, richting As (bij Genk) om nog even een bakkie te doen bij de aanrichter van all evil, de vorige eigenaar van de Hanomag. Daar gezellig rond gelopen, ge-OHed etc, was erg gezellig en het bleek dat je met een nieuwe tupperdoos ook nooit klaar bent. Wat me nog het meeste bijgebleven is de bijzonder Belgische actie, om het grendeltje van de koelkast dat gebroken was vast te plakken met zoveel secondenlijm, dat ie gelijk het deurrubber aan de koelkast geplakt had! Gelukkig kon hij zelf ook wel lachen om deze bijzonder Belgische actie! :mrgreen:

Daar ligt nog een enorme bult kool uit de tijd, dat Hanomags (zie bovenaan) er nog op reden waar ze grond over gedumpt hebben en wat plantenzooi -zie daar, een natuurgebiedje! Daar moest natuurlijk de BBQ nog even opgefikt worden:
Afbeelding
En na een nachtje in het gebied overnacht te hebben, soms is een groene camper best minder, ehh, opzichtig, als dit ding, zijn we naar Helenaveen vertrokken. Prachtig weer, luifeltje voor het eerst uit (je bent echte camperridder of niet, toch?), armen en de nek....
Afbeelding
Jammer alleen van de #@$$%^steekmuggen die daar in het natuurgebied 'De Peel' huizen! Dat wist ik van te voren omdat ik er met m'n ouders wel geweest was (na 15 naar kenden ze me zelfs nog...) dus de blauwe muggenkiller maakte overuren. Enigste wat wel jammer is, is dat je zelfs met prachtig weer al om half 9 binnen zit...

Na ja, was toen ook al eens in Overloon geweest (oorlogs- en verzetsmuseum), wat toen een soort autokerkhof was -zootje ouwe meuk tussen de bomen en dat was het -zo, wat is dat opgeknapt zeg! Aanradertje!
Afbeelding
Was eigenlijk te mooi weer, dus maar met klere-weer maar eens terug daar naar toe. Daarna doorgereden naar Doeveren, aan de Bergsche Maas, leuk stekkie, naar een museumpje in Tilburg geweest (Natuurmuseum, erg leuk, tenminste interessant en niet zo saaaaaaaai) en daarna naar het paradijs voor krijsende ouders met scheldende kinderen, of zoiets, de Etterling... U weet wel van deze briljante stripreeks, Familie Fortuin:
http://www.mannetje-en-mannetje.nl/Fami ... rtuin.html

Ofwel good old Langnek en Papier hier! Ik moet zeggen, 't was doordeweek buiten vakantietijd en afgezien van dat het een godsvermogen kost, vond ik het zelfs nog leuk ook...!
Afbeelding

En daarna door naar Leo waar de meeting aldaar het geheel passend afsloot! :) Inmiddels met de nieuwe koppeling enzo 1075km gereden, enneh... hijdoettutnogsteedsperfect!

Groeten, Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten