Kinderen veilig mee op vakantie ?

Tips voor leuke uitjes met de kampeerauto? Een te gek reisverhaal geschreven?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Kinderen veilig mee op vakantie ?

Bericht door GerardM »

Het is al eens op het oude forum besproken, maar er zijn zo veel nieuwe gebruikers dat ik het hier nog maar eens aankaart.
Over een paar weken gaan we voor het eerst met onze ex-ambu op vakantie naar verre oorden. Onze dochter van acht gaat ook mee en ik zoek de meest veilige plek voor haar in de bus.
Uit de verschillende regelgevingen lees ik, gezien de datum eerste toelating van mijn bus dat er gordels moeten zitten op alle zitplaatsen die aan een deur grenzen en die zitten er ook, in de cabine tenminste.
In het woondeel heb ik een zithoek/bed getimmerd en heb daar ook vier sets gordels aangebracht (zaten er al vanwege ambulance en wil zoveel mogelijk hergebruiken).
Verder lees ik dat personen onder 1.50 alleen voorin mogen zitten in een goedgekeurd zitje of stoelverhoger en in de gordel.
In de cabine heb ik de bijrijdersstoel vervangen door een tweezitsbankje en een extra heupgordel aangebracht. Als ik alle regels dus goed lees mag mijn dochter, die onder 1.50 lang is, in een zitverhoger voorin in de gordel op het tweezitsbankje zitten. Of achterin in de zithoek, zonder gordel.
Los van alle regels, vraag ik me af wat nu de beste (veilige) plek voor kinderen is. Ongetwijfeld hebben anderen zich hier ook al eens het hoofd over gebroken, dus ben benieuwd naar tips en ervaringen.

Groet,

Gerard
Gebruikersavatar
berriaaf
Berichten: 1331
Lid geworden op: 03 dec 2004, 11:26

Bericht door berriaaf »

Gerard

Nu aan veiligheid is denk ik ook een ding dat de mensen achterin eigenlijk tegen de rijrichting in zouden moeten zitten.

Wij proberen dat eigenlijk altijd tedoen als wij eens mensen meenemen , ook omdat wij geen veiligheids riemen in onze Camper hebben

Verder gewoon defensief rijden. eigenlijk zou je net als met motor rijden wat verder naar voren moeten kijken

Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Gerard

Bericht door Gerard »

Ze moeten gewoon iedereen verplicht het motorrijbewijs laten halen, wordt het een stuk veiliger van op de weg, want als motorrijder probeert iedere 10 kilometer wel een automobilist jou dood te rijden door domweg niet in zijn/haar spiegels te kijken dan wel richting aan te geven. Dat laatste begint een epidemie te worden, gewoon doen waar je zin in hebt met je auto, zonder richting aan te geven...... :evil:
Gebruikersavatar
berriaaf
Berichten: 1331
Lid geworden op: 03 dec 2004, 11:26

Bericht door berriaaf »

Rij zelf ook motor dus ik weet wat je bedoelt, het si bij ons de laaste paar maanden ook al weer drie keer gebeurd motor met auto.

Maar er was ook een bij ookmmet dodelijke afloop dat waren twee motor rijders die botsten op elkaar.

Het ligt toch wel vaak gewoon aan de personen zelf

Maar een ongelukje zit in een klein hoekje

Gerard en anderen hou de motor tussen de strepen

Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Rijbewijs of niet.... De meeste mensen denken van zichzelf dat ze veilig rijden, maar als je ze bezig ziet!!!!!!!!! :evil:
Een van de grote ergernissen van mij, uit mijn politietijd en nu nog, is dat mensen hun kinderen los in de auto zetten!!
Ik heb helaas mogen mee maken wat er gebeurt, als er een aanrijding plaats vindt... Alle losse voorwerpen in het betrokken voertuig worden ongeleide projektielen, de kinderen dus ook! Een voorruit of een autostoel houdt dan niet zo heel veel meer tegen, met alle gevolgen van dien... :(
De meeste mensen realiseren zich helaas gewoon niet waar ze mee bezig zijn.... en als ze erop gewezen worden, reageren ze vaak eigenwijs en met een air van waar bemoei je je mee...
Voor wat betreft het motor rijden; dat doe (deed) ikzelf ook en ook ik heb geregeld met hartkloppingen mijn fiets aan de kant moeten zetten om even van de schrik te bekomen... Zeker op een motor moet je uitkijken voor 2 of zelfs meer...
Rij veilig en denk ook aan de anderen!!
groeten
Ron
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Motorrijden

Bericht door GerardM »

heren,

ik begrijp dat ik nogal wat heb losgemaakt met mijn onderwerp; echter zouden jullie bij het onderwerp willen blijven en mijn vragen beantwoorden, alsjeblieft ?

Groet,

Gerard
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Hoi Gerard,
je hebt gelijk....
Ik denk dat er geen beste/veilige plek in een camper is, omdat iedere situatie anders is. In mijn ogen is voren op de bank in de gordels het beste alternatief, evt. met een zitverhoger, zodat in geval van een aanrijding in ieder geval iedereen vast zit. Los in de camper zou ik nooit doen, ook niet als de passagiers achteruit rijden!!
Waar ik wel interesse in heb ist het volgende; hoe heb jij de gordels bevestigd bij de bank/bed? Ik heb hier namelijk nog geen gordels, maar wil ze er wel in hebben voor we gaan rijden.
groeten
Ron
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Gordels

Bericht door GerardM »

Ron,

dank voor je antwoord. Wat betreft de gordels achterin: ik heb een ex-ambulance waar al standaard heupgordels voor 4 personen achterin zaten. Ik heb deze eerst verwijderd en gezien dat er extra stevige u-profielen in de wand gelast zaten om deze gordels aan te bevestigen. Ik neem aan dat defensie hier wel een degelijke constructie voor vereiste.
Nadat ik de zitbank achterin heb gebouwd heb ik de gordels weer op de originele punten teruggezet en laat ze tussen de zitkussens omhoog komen.
Ik vermoed dat dit fenomeen alleen bij ex-ambulances mogelijk is.

Groet,

Gerard
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten