Weer terug van 2,5 week vakantie in de Freistaat Bayern...

Tips voor leuke uitjes met de kampeerauto? Een te gek reisverhaal geschreven?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Weer terug van 2,5 week vakantie in de Freistaat Bayern...

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

... alom bekend om zijn vele brouwerijen en natuurlijk de niet te vreten Münchner Weißwurst! :)

In den beginne gingen we een rondje scheuren was het plan. Ware het niet dat op het laatste moment de aanzuigslang definitief verkruimelde dus die moest nog even vervangen worden. Die was pas een paar dagen later binnen, dus erop gezet en karren maar -bleek dat o.m. de verlichting het niet meer deed... Toen m'n ouders er mee op vakantie waren was de ruitenwisserschakelaar uit elkaar gevallen die had ie losgehaald met een vonkenregen tot gevolg. De schakelaar vervangen en de ruitenwissers deden het weer, maar de rest dus niet. Dashboard en zekeringkast met veel gevloek op die ouwe f*ckbende uit elkaar getrokken en bleek dat bij het contactslot er nog stroom op stond en bij de zekeringkast niet. Bleek meneer de vorige eigenaarBelg daar een extra zekering tussen gezet te hebben, uiteraard goed verstopt uit het zicht. Die vervangen en alles deed het weer, tot we ergens bij Kassel een plekje vonden om te overnachten en ik de alarmlichten aanzette, toen was ie weer stuk! @#$^#^@#$ Zekering was dit keer nog heel, maar het relais waarlangs de lampen gevoed worden (grootlicht-relais?) was niet helemaal lekker dus met veel gevloek op wederom die ouwe f*ckbende dat ding een klap gegeven waarna dus spontaan het licht ging branden -letterlijk in dit geval. En het bleef zowaar de hele vakantie functioneren.

Enfin, na 2 dagen in de gigaplenzende regen vrachtwagenchauffeurs gefrustreerd te hebben bergjeop op de Autobahn, kwamen we tegen een uur of half 6 's middags aan in Dollnstein (bij Eichstätt, in het Altmühltal) alwaar het zowaar (voor even) knap weer was:
Afbeelding
Dus maar burgelijk op de camping neergeploft en daar een weekje blijven staan al met al.
Helaas was het daarna 3 dagen ongelofelijk regenachtig weer, dus maar wat gelezen en gemopperd dat ik het wel weer gezien had en naar huis wou, maar dat mocht niet van m'n vriendin.

En zowaar, een dag of wat later werd het zowaar knap waardoor er nog wat stukkies van een kilometer of 20 per dag gelopen kon worden:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zie al die groenigheid eens groen groeien van mijn extra uitgestootte uitlaatgasjes! :)

Daarna doorgereden naar de Stellplatz in Ingolstadt, wat eigenlijk een verrassend leuke stad was, lekker middagje in de zon gezeten en niks gedaan, dag erna lekker naar het Bayerisches Armeemuseum geweest (één gedeelte in een kasteel, en één gedeelte in een 19e eeuws Fort wat op zich al de moeite is) en 's middags nog naar het Medizinhistorisches museum geweest, wat ook interessant was. Daarna nog ff biergarten, uit eten, etc, erg leuk.
Bayerisches Armeemuseum in het kasteel:
Afbeelding
Zoals gezegd, leuke stad, stellplatz die weinig kost, en zelfs met gratis stroom erbij. :)

Vanaf Ingolstadt is het niet zo ver meer naar München, en daar aangekomen op een camping (hmm. Duur en niet zo leuk, maar weinig van gezien verder, die camping!) en maandags naar de dierentuin geweest die vlakbij was:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna een meerdaagskaartje gekocht voor de metro + bus in München, en ik wilde nog naar het BMW Museum waar ze de race-versie van mijn motorfiets hebben staan die ik wilde zien (goed excuus... ;)) Bleek dat je ook nog een Werksführung door de BMW autofabriek aldaar kon doen dus dat ook meteen maar gedaan. Waar je op geeneens foto's mag maken! :mrgreen:

BMW Museum:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Enz enz nog ff door de stad gelopen, lekker gegegeten, dingetjes gezien en gedaan, en op de laatste dag nog naar het Deutsches Museum, wat eigenlijk veel te groot is voor 1 dag!
Afbeelding
Textielmachine met ponskaartsysteem
Afbeelding
Foto en videocamera's
Afbeelding

Al met al bijna 2000km gereden en behalve de eerst genoemde aanloopprobleempjes verder geen ellende gehad en ook het weer was dik in orde verder! :)

Jeroen (en Andrea)
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
gilles
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 feb 2010, 22:02

Re: Weer terug van 2,5 week vakantie in de Freistaat Bayern.

Bericht door gilles »

geweldig man ...
mooie omgeving ook ..
en ik als bmw eigenaar zou dus helemaal kwijlend staan te loeren in dat museum..
je heb ons voor aankomend jaar zeker een goeie hint gegeven. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Tom
Berichten: 107
Lid geworden op: 02 sep 2006, 01:12
Locatie: Noord Holland

Re: Weer terug van 2,5 week vakantie in de Freistaat Bayern.

Bericht door Tom »

Gò zo'n Panasonic DMC-FZ50 maakt best knappe foto's.
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Weer terug van 2,5 week vakantie in de Freistaat Bayern.

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Nou, bij die R90S racer heb ik dus wel even erg staan kwijlen -heb zelf zo'n ding in normale straatuitvoering en hoewel 't nog precies een R90S lijkt is er toch wel heel erg veel aan veranderd en verbouwd aan de racer die daar staat! Museum is, zeker in combinatie met een fabrieksbezoek, echt de moeite waard, niet alleen mooie auto, motoren en (vliegtuig)motorblokken, maar ook een erg mooie presentatie en afwerking, erg designy allemaal! :)

Tom, ja, die camera zijn we nog steeds erg tevreden over. We hebben hem nu een jaar of 4 en bij bevalt prima, makkelijk (en voor een hybride nog best veel!) in te stellen en heeft ook handmatige scherpstelling. Zoomen zonder motortje maar intern in de lens vind ik zelf ook erg prettig werken, al is de camera in "transportstand" er wel wat groter door. Ondanks de leeftijd blijft de accu het met gemak een dag of 4 doen voor hij weer eens aan de lader moet. We twijfelden toen tussen een spiegelreflex, maar de noodzaak(?) om meerdere lenzen te hebben, en de financiën, heeft toch de doorslag gegeven. :)

Jeroen (inmiddels weer aan 't werk.....)
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten