dagtochtjes en weekenduitjes verslagen

Tips voor leuke uitjes met de kampeerauto? Een te gek reisverhaal geschreven?
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Hoi Saskia,

Lekkere ritjes zo op de winterdag, weinig tupperware op de weg, en geen gezeur met staanplaatsen .. 8)

Deze winter is helaas verpest door intimmeren enzo.. :cry:
Maar volgende winter ga ik dit soort tripjes zéker maken.

Kom ik jullie vast wel een keer tegen op 1 of andere domme manier.. :P

Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

windmolens

Bericht door Saskia »

Afgelopen weekend was het heerlijk weer en wij waren met de bus een beetje aan het rijden op zaterdagochtend. Bij een tankstation kwamen we een theaterbus tegen met pech. De artiesten zaten behoorlijk in de rats, want ze werden al snel verwacht op hun klus. Ze moesten de feestelijke opening van een stel windmolens gaan opluisteren. De wegenwacht laste hun koppeling (Herman kan dat nu ook) en ze waren nog op tijd in Nieuwe Tonge. Het was een leuke ontmoeting en bij elk van die windmolens waren er circusartiesten en acrobaten in de weer. 't Was een surrealistish feestje daar onder die grote molens, met heel weinig publiek. Zoef, zoef, zoef, een machtig geluid. Zo'n cadootje krijg je alleen als je geen haast hebt...

Afbeelding Afbeelding Steltlopers nodig? http://www.raaftheater.nl
Afbeelding

groetjes van Saskia
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

Wijk en Aalburg

Bericht door Saskia »

Van vrijdag op zaterdag hebben we achter Bakkerij Cunera gestaan. Dit is de eko-bakkerij van dubbelluchters Gerard en Suus in Wijk en Aalburg. Er werd tot 4.30 uur nog keihard gewerkt, terwijl wij allang op één oor in de bus lagen. Achter het huis met bakkerij is een rustig privé-pleintje, met een picknicktafel en alles wat je voor een camper nodig hebt. (water, loosput, stroom en zelfs wc en douche). Wij vonden het erg gezellig en we hebben verse croissants, gebak, vruchtenbrood, Italiaans- en volkoren brood ingeslagen. En inmiddels allemaal opgegeten. Heerlijk was het. En ook langs de mooie Maas gewandeld. Gerard en Suus, bedankt voor dit fijne verblijf!!!!
Afbeelding

groetjes van Saskia
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Bericht door Admin »

Weekendje weg....

Zaterdagavond uit eten bij de dochters in Utrecht. Daartoe de mobilhome (B) bij Truckstop De Meern geparkeerd, de moto (B) erafgereden en het centrum van Utrecht ingereden. Bij aankomst bleek het hele blok bedekt met een dikke laag pikzwarte olie. Wat voor effect dat op een hete cylinder heeft, laat zich raden :evil:

's Avonds met de (Connexxion) bus naar De Meern, Bushalte ca. 10 m van waar de mobilhome geparkeerd stond. Soms is openbaar vervoer zo gek nog niet. Soms!
Op de stoep in de Lange Nieuwstraat de moto weer op z'n plekje gesjord en gaan rijden naar Handel (NB) waar we zondagmorgen moesten zijn. Van Den Bosch richting Veghel rijdend zag Sylvia opeens aan de overkant van het Kanaal campers staan, ja, ook Düsseldorfers! Wij erop af! De eerste brug was in Den Dungen, een heel eind verder. En er bleek ook geen jaagpad aan de overzijde van het Kanaal te lopen, dus we hebben vast wel wat hardwerkende boeren uit hun welverdiende nachtrust opgeschrikt langs het smalle kronkelweggetje. Het was inmiddels rond de 1 uur.

Bij de gemeentegrens van Den Bosch was het een Betrieb van belang. Het stond er vol met bussen en luxewagens en taxi's reden af en aan. Het viel niet mee een plekje te vinden om de mobilhome te parkeren.
Toen ik uitstapte kwamen er meteen wat geüniformeerde medemensen met grote zaklantaarns op me af om me mee te delen dat het daar geen camping was. Desgevraagd wilden ze me nog wel vertellen dat het een illegale houseparty betrof. Pas toen hoorden we een dof gedreun uit het struweel komen... Terwijl Sylvia genoemde heren uitlegde dat we alleen leden kwamen werven voor de Hanomag- en Mercedesclub, heb ik een praatje gemaakt met een paar collega-camperaars. Die vertelden dat er op het binnenterrein nog minstens 15 508-en stonden, dat de politie dreigde iedereen die het terrein opliep te arresteren, maar dat ze dat meestal niet deden...
Als jullie, partygangers, dit binnenkort lezen, welkom bij Dubbellucht! Het was een heel aparte beleving, daar langs het Kanaal.

Maar een plek om relaxt te slapen was het niet. Die hebben we uiteindelijk (vrij laat dus) gevonden op een industrieterrein in Gemert, een paar honderd meter van waar we zes uur later moesten zijn.

Sylvia heeft zich voorgenomen nooit meer te melden dat ze ergens campers ziet staan. Van mij hoeft dat beslist niet, want het was allemaal best grappig :D

Van de week maar eens kijken wat er mis is met de Condor. Ik hoop dat het meevalt.

Goede reis,
Ernst
Gebruikersavatar
berriaaf
Berichten: 1331
Lid geworden op: 03 dec 2004, 11:26

Bericht door berriaaf »

Afgelopen weekeinde naar Musselkanaal geweest

Op de Camperplaats echt een super mooie overnachtingsplaats met WC EN DOUCHE en aan beide kanten water met plezier vaartuigen

5 euro inc; stroom wc en douche

Vanaf N366 afslag Musselkanaal, voor brug over kanaal rechts en daarna links bij de Blokker de brug over, en aan het eind van de straat links. Aan de Havenkade
En de weg inslaan van de Dagrecreatie ( RECHTS GEEL BORDJE)

Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Voor het eerst met vriendin een weekje weg geweest... eerst naar Naturalis in Leiden (20 graden airco :)), daarna naar Archeon in Alphen a/d Rijn en daarna het Muiderslot, jeugdschoolreissentiment... Tot slot nog 3 daagjes bij vriendin's ouders op de camping gestaan.

M'n vriendin was al gewend aan kamperen enzo, maar dit is zo goed bevallen dat we zeker vaker samen op stap gaan! :)

Afbeelding
Reptielvis in Naturalis (van het fossiel kon ik geen goeie foto maken)

Afbeelding
Skelet van een rog in Naturalis.

Afbeelding
Op de camping :)

Afbeelding
Gladiatoren'gevecht' in Archeon.

Afbeelding
Het Muiderslot, was het eigenlijk te warm voor!

Heel weinig DuDo's (1 of 2) of Hanomags tegengekomen, op een enkele F35 op de camping bij Almere na dan.

Groetjes
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

YAY!

Afgelopen weekend naar Mysteryland geweest met collega, vriendin en de Hanomag. Was weer super, tussen 2 slechte en regenachtige dagen in was de zaterdag 26-8 weer als vanouds, mooi weer en weer een enorm goed sfeertje :) Vrijdagavond bleef ik weer bij collega op het pad slapen in de Hanomag en we hadden bij Hoofddorp een leuke camping gevonden. Helaas was daar een hoosbui gevallen waardoor het terrein te zacht was en we op de parkeerplaats moesten staan.
Kregen wel korting en waren dus voor een paar euro klaar.

Afbeelding
Het hoofdpodium had een hoog Efteling-gehalte... of was het nou het Kremlin? In het donker was ie nog mooier.

Afbeelding
Felix da Housecat was er ook weer, en hij wist de spanning en aandacht er goed in te houden gedurende zijn set van 3 uur. :) Voor de niet-kenners, het is de DJ met die grote zwarte zonnebril tegen al dat felle licht daar :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
's Avond's ziet het er ook allemaal prachtig uit, verlichte pillen in bomen, schemerlampen en elfjes in het bos enzo.

Afbeelding
En het zit er weer op... op naar Enkhuizen. We zijn nog even via Rozenburg gereden, ff vliegtuigen kijken. Blijft een imposant gezicht!

Niemand anders meer weekendbelevenissen? Alleen maar 'echte' vakantieverhalen? ;) Volgende week is dat mijn beurt! :mrgreen:

Groetjes
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

sfeerplaatje

Bericht door Saskia »

Vorige week konden we plotseling zeven dagen weg. We zijn vooral in Gelderland geweest met de bus. De Achterhoek was prachtig.
(mooie groene Gop in de Heurne aan de Keizersbeek) En ook de Millingerwaard vonden we heel mooi. Daar hebben we zelf een Gop gecreëerd. Verders stonden we o.a. nog op de parkeerplaats van camping de But, in Berg en Dal. Midden in het bos op een groot grasveld voor 5 euro per nacht. Ik ging daar beeldhouwen, een bosje verderop.
Dat was het weer, tot de volgende keer...

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Saskia op 17 feb 2007, 00:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

groetjes van Saskia
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

Castricum

Bericht door Saskia »

Twee weken geleden stonden we in Castricum aan Zee. Er is daar een gigantische parkeerplaats. Overdag moet je betalen, maar als je er 's avonds oprijdt kan je er de hele dag gratis staan en er zo afrijden.

Afbeelding
Afbeelding

groetjes van Saskia
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten