Tunesie nu update 2 juni 2011

Tips voor leuke uitjes met de kampeerauto? Een te gek reisverhaal geschreven?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jervig
Berichten: 349
Lid geworden op: 13 jan 2008, 20:17
Locatie: Rudzica Polen

Tunesie nu update 2 juni 2011

Bericht door jervig »

Wij zijn onderweg naar Tunesie. De reis zou eigenlijk Algerije en Tunesie omvatten, maar in Algerije zijn de interessante gebieden momenteel niet toegankelijk. We reizen nu wat langer door Italie heen en terug.

Het verslag dat ik bijhoud staat als gewoonlijk hier:

http://www.camperreis.nl/index.php?opti ... Itemid=111

Zijn overigens net in het nieuwe nationale automuseum geweest, ik zal thuis de fotoselectie toevoegen.

Groetjes,

Jeroen
Laatst gewijzigd door jervig op 02 jun 2011, 20:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jervig
Berichten: 349
Lid geworden op: 13 jan 2008, 20:17
Locatie: Rudzica Polen

Re: Tunesie nu

Bericht door jervig »

We zijn nu op Sicilie, foto's Italie en verslag tot nu staan online via bovenstaande link.
Overmorgen overvaren, het reisdvies van MINBUZA is gisteren aangepast naar 2, hetzelfde als het vroeger altijd was.

Groetjes,

Jeroen
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: Tunesie nu

Bericht door dereiziger »

Wow .. klinkt heftig .. ik hoop dat Tunesië een stuk prettiger wordt dan Italië ..


Grt Ton
Afbeelding
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Tunesie nu

Bericht door Leo »

Beleeft Jeroen eindelijk eens een beetje rottigheid, beschrijft hij het slechts zeer beknopt.. :(

Avontuur = rottigheid wat je achteraf mooi kunt vertellen Jeroen, dus kom op met die ellende. :mrgreen:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
jervig
Berichten: 349
Lid geworden op: 13 jan 2008, 20:17
Locatie: Rudzica Polen

Re: Tunesie nu

Bericht door jervig »

Ach ja wat zal ik er eens over zeggen, dit soort dingen gebeuren iedere reis alleen dan verspreid over een hele reis, nu een opeenhoping in 2,5 dag dat is eigenlijk wat het bijzonder maakt. We staan nu bij Palermo om morgenvroeg de boot te nemen, de waterpomp heb ik gefixed, 1 koplamp heb ik gefixed, de andere blijft het glas deze reis nog wel effe hangen. De alarmbediening heb ik gerepareerd, nieuwe batterij en oxidatie verwijderd. Dat men het in Zuid Italie niet zo nauw neemt met het eea is natuurlijk geen nieuws maar dat men er zo'n ontzettende bende van maakt dat verbaast me dan wel weer. We maken ons druk over nieuw toetredende en toegetreden EU landen, misschien is het goed eens kritischer te kijken naar wat er hier allemaal gebeurd. De infrastructuur deugt werkelijk voor geen meter als het gaat om het wegennet buiten de snelweg. Soms kan je gewoon 100 kilometer lang niet eens stilstaan anders dan bij een tankstation, een boodschapje doen is er echt niet bij. Dat er een wegomleiding is precies daar waar wij wilde overnachten dat is pure pech, dat we daardoor uiteindelijk in het donker op zoek moeten naar een plek om te overnachten, tsja, het zij zo. Voor het huidige verkeersaanbod is er gewoon jarenlang veel te weinig geinvesteerd, Italie heeft per inwoner na de VS en Japan, de hoogste autodichtheid ter wereld. Wat nog kwalijker is dat een ontwikkeld land als dit gewoon in hoog tempo vervuilt omdat men weigert vuil op te halen. In veel steden en dorpen ligt het echt meters hoog langs de weg en dan niet zo hier en daar maar werkelijk overal, kan best zijn dat we begrip op moeten brengen voor de eisen van de weigeraars, maar dat daar zo lang geen oplossing voor komt is ronduit aso...voor een modern land waar de structuur van vuilverwerking wel aanwezig is. Als je daar dan een land als Marokko naast zet waar men druk bezig is de bevolking bewust te maken en vuilophaaldiensten en verwerking te installeren en je stelt vast tot welke enorme zichtbare verschillen dat in een paar jaren heeft geleid dan kan ik daar veel meer waardereing voor opbrengen.

Reisavontuur brengt dit soort dingen altijd en overal met zich mee, het is er dus inderdaad onderdeel van en daarom ben ik er ook niet echht ziek van of zo, soms even op het moment zelf, lijk ik net een mens........

Groetjes,

Jeroen
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: Tunesie nu

Bericht door Dennis en Nancy »

Mag ik vragen waarom jullie bewust Rome hebben overgeslagen?

Wij hebben er prima gestaan op camperplaats LGP. Goed te komen en de metro stopt tegenover de camperplaats. Wij vonden rome prachtig en willen zeker nog eens terug.

Grt Dennis en Nancy
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Gebruikersavatar
jervig
Berichten: 349
Lid geworden op: 13 jan 2008, 20:17
Locatie: Rudzica Polen

Re: Tunesie nu

Bericht door jervig »

Rome hebben we overgeslagen omdat we Pompei en Rome al op eerdere reizen uitgebreid bezochten.

We zijn nu in Tunesie, het verslag van het eerste deel heb ik geplaatst op camperreis en de tracks heb ik net geactualiseerd, kunnen jullie zien waar we actueel nu staan aan de Algerijnse grens.

Groetjes,

Jeroen
Gebruikersavatar
jervig
Berichten: 349
Lid geworden op: 13 jan 2008, 20:17
Locatie: Rudzica Polen

Re: Tunesie nu

Bericht door jervig »

Na 3 zandstormen nemen we een dagje om de boel weer eens even zandvrij te maken en verslag te doen natuurlijk. Heb net de update geplaatst.

Groetjes,

Jeroen
Gebruikersavatar
jervig
Berichten: 349
Lid geworden op: 13 jan 2008, 20:17
Locatie: Rudzica Polen

Re: Tunesie nu

Bericht door jervig »

Hallo allemaal,

Net weer even de route aangevuld en gister het verslag geplaatst, kunnen jullie via bovenstaande link precis zien waar we zijn.

We blijven zo veel mogelijk uit de drukte nu het in Tunis weer onrustig is. Overigens is het niet alleen in Tunis maar veel steden vooral in het westen van het land waar we nu zijn.

Over 3 dagen varen we terug naar Italie na een tot nu toe uitermate ontspannen reis door Tunesie.

Groetjes,

Jeroen
Gebruikersavatar
jervig
Berichten: 349
Lid geworden op: 13 jan 2008, 20:17
Locatie: Rudzica Polen

Re: Tunesie nu

Bericht door jervig »

We zijn na wat gedoe met de boot, weer terug in Palermo en hebben dus Tunesie achter ons gelaten.

Via deze link:

http://www.camperreis.nl/index.php?opti ... Itemid=111

Kan je zien hoe we zijn gereden, vind je het complete verslag en de foto's heb ik ook net geplaatst.

Ik maak meestal een korte praktische samenvatting per bezocht land aan het einde van mijn verslag, over Tunesie schreef ik het volgende:

Tunesie is een makkelijk te bezoeken land met een goede infrastructuur en uitstekende bewegwijzering, zeker in vergelijking met andere landen op dit continent. Voor wie eens kennis wil maken met verschillende klimaten en landschappen in Afrika, de Arabische wereld, de Touaregs en de Berbers kan heel eenvoudig met de camper naar Tunesie reizen. Overnachtingsplaatsen zijn er voldoende, verdeeld over een paar camperplaatsen en campings. Vrij staan is ook geen enkel probleem in Tunesie. Omdat het een klein en overzichtelijk land is met zo’n enorme variatie op korte afstand van elkaar, kan zo’n reis beperkt worden tot een week of 3 a 4 wat iemand die voor het eerst deze streken aan doet misschien ook wel lang genoeg is.
Natuurlijk dringt zich de vergelijking met Marokko op, vooruit dan maar. Volgens mij zijn de Tunesiers verder met de ontwikkeling van hun land en economie waardoor ze stukken dichter bij Europa staan dan Marokko, ook dat maakt een eerste bezoek aan Afrika in Tunesie misschien wat ontspannender dan Marokko. Tunesiers nemen ook veel meer het leven in eigen hand, zijn minder fatalistisch dan Marokkanen. In Marokko daarentegen is het wat sfeervoller dan in Tunesie. Afhankelijk van hoe je er tegenover staat is nog een belangrijk verschil dat Marokkanen en Marokkaanse kinderen altijd en overal om je heen zijn, zij het bijna altijd op een positieve manier, Tunesiers houden meer afstand, tonen echter wel altijd hun blijheid met het feit dat je hun land bezoekt. Het is in Tunesie relatief schoon, met woont, werkt en leeft niet in zijn eigen rotzooi. Overal wordt het vuil opgehaald, jammer dat het nog ontbreekt aan een echte verwerkingsstructuur, zodat veel toch uiteindelijk weer verwaaid, verbrand wordt of opgeslagen op plekken waar dat niet zou moeten.

Groetjes,

Jeroen
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Tunesie nu update 16 mei 2011

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Mooi verslag hoor, weer een paar uurtjes leesplezier gehad! Top! :)
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
jervig
Berichten: 349
Lid geworden op: 13 jan 2008, 20:17
Locatie: Rudzica Polen

Re: Tunesie nu; update 31 mei 2011

Bericht door jervig »

Net de laatste foto's en tracks geplaatst en natuurlijk het laatste stukje van het verslag.

In het laatste deel hebben we de reis moeten afbreken vanwege familieomstandigheden.

Groetjes,

Jeroen
Gebruikersavatar
Goldwingh
Berichten: 255
Lid geworden op: 07 aug 2009, 13:58

Re: Tunesie nu update 16 mei 2011

Bericht door Goldwingh »

Dit is niet een leuk end van de reis die wij zelf niet mee konden maken. Onze Condoleance aan Jolanda en Jeroen en Joke.
Henk en Adrie
Groet Henk MB609
Gebruikersavatar
jervig
Berichten: 349
Lid geworden op: 13 jan 2008, 20:17
Locatie: Rudzica Polen

Re: Tunesie nu update 16 mei 2011

Bericht door jervig »

Thanks
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten