Pagina 1 van 1

Verslag Frankrijk 2011

Geplaatst: 15 aug 2011, 15:31
door nicobr
3044 km , 2 liter olie, +/- 13l/100km diesel

Via "de walen", dan oosten van Frankrijk , stukje Zwitserland, richting zuiden (cap d'agde) en dan via Parijs terug naar de vlaanders.

Sleutelmomenten: geen (toppie! :-) )

top momenten:
- meer van salagou -> canadair (waterblus vliegtuig) water zien scheppen op 150 meter van ons mobitje. (img)
- snorkelen in de middelandse zee (wel koud!)
- "de grote meren"


Flopmomenten:
- 1ste dag vallen we zonder LPG, blijkt de indicator kapot. Dan maar volgende dag 17 liter/10€ gevuld, bleek genoeg voor heel de vakantie koken en koelen en zelfs een klein beetje stoken 1 avond om de kilte weg te nemen.
- Bij thuiskomst ijskast terug ingestoken: ging m'n huis bijna in vlammen op! hevig rookontwikkeling aan de compressor, transfo? opgesmoord... argh!

TODO's:
- LPG indicator (remote) installeren.
- Een omvormer 12-220 instaleren.
- zonnepanelen om het stroomverbruik te compenseren installeren.
- Antenne en versterker installeren. (gebruik met laptop) , maar nu dus niet.
- geluidsdemping (denk eraan om bitumen, dakroofing dus, onder de mat te leggen in de cabine: iemand ervaring mee?)
- stevige ontroestingsbeurt geven (nu echt wel nodig)
- verder afwerken en schilderen
- voorste oliekeering toch vervangen? Dit lijkt echt het enige verbruik te zijn... dus?

Groetjes !

Re: Verslag Frankrijk 2011

Geplaatst: 15 aug 2011, 15:33
door nicobr
nicobr schreef: - meer van salagou -> canadair (waterblus vliegtuig) water zien scheppen op 150 meter van ons mobitje. (img)

Re: Verslag Frankrijk 2011

Geplaatst: 15 aug 2011, 15:59
door dereiziger
He Nico ik hen dit voorjaar ook bitumen erin gelegd, vastgebrand met een verfbrander . en vind het resultaat erg bevredigend ..

Grt Ton

Re: Verslag Frankrijk 2011

Geplaatst: 15 aug 2011, 17:35
door Detlev
Ik heb daar speciale bitumen voor gebruikt met ik meen lood erin van Merfort, speciaal voor demping. met verfblower aan te brengen, resultaat goed.
Staat heel stuk over demping met bitumen ergens op dit forum (zoekfunctie?)

Re: Verslag Frankrijk 2011

Geplaatst: 17 aug 2011, 21:02
door nicobr
Detlev,
Thx for the tip: die draad heb ik idd gevonden! Ik ga het eerst eens proberen met een paar oude rollen die ik nog in de kelder heb liggen ( hele dikke dakroofing en heel zwaar) en dan afwerken met een kurkvloertje.

Voor het vertrek wel 2 minpuntjes gehad:

- Op de TC ( Techisch Controle) -> Gescheurde rubber aan het voorste stuurgewricht (en dus afkeur), rubber was bij mercedes niet meer te krijgen dus moet ik het hele gewicht kopen (+/- 60€) en heb de rubber overgezet -> weet iemand een leverancier van die krengen want de andere 2 zien er ook niet meer nieuw uit. (en staan genoteerd voor volgend jaar)

- Slecht contact (doorgebrand?) van de draad/draden die in dit schema ( http://www.campertechniek.eu/images/508_schema.pdf ) van 30 naar 30a loopt, dus de 24V die de startmotorrelais bekrachtigd. Aangezien ik geen grote ringen had het ik (tijdelijk) de 24V van de batterij zelf afgenomen. Allemaal wel heel raar want er lopen 4 draden tussen de relais en de startmotor en geen van allemaal geeft nog electriciteit door. Ik kreeg de gekende "klik" en dat was het. Nog iemand dit gehad?

Re: Verslag Frankrijk 2011

Geplaatst: 17 aug 2011, 23:42
door dereiziger
Er zit een zekering in... ik zou die controleren .als die stuk is , dan geeft ie inderdaad geen enkele stroom af

Re: Verslag Frankrijk 2011

Geplaatst: 18 aug 2011, 00:30
door Detlev
Als je het serie/parallel relais bedoeld, daar zitten twee staafjes bovenop aan iedere kant, dat zijn zekeringen, als die door zijn gebeurd er inderdaad niets.....
Die klik krijg ik als ik vergeet de tweede accu erbij te schakelen ("beveiliging") dan krijgt ie maar 12V.

Re: Verslag Frankrijk 2011

Geplaatst: 19 aug 2011, 09:47
door nicobr
HEt is wel degelijk de draad, maar vermits het 4x 1,5? is ( ipv 6 zoals op de tekening) lijkt het me raar..