Voor het eerst sinds tijden...

Tips voor leuke uitjes met de kampeerauto? Een te gek reisverhaal geschreven?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Voor het eerst sinds tijden...

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

... weer eens een weekendje met de camper weggeweest! Na de motorwissel, het plaatsen van het bankje en het afwerken van de motorkap die ingekort moest worden door het bankje, was het ding natuurlijk nog niet klaar voor vakantie! Het was de bedoeling om naar een vliegshow iets onder Parijs te gaan, maar het werd wel erg gehaast, en bovendien bleek mijn broer maandag niet te kunnen, waardoor ik vrijdag vrij moest nemen maar door een domme actie van mezelf kon ik die niet meer vrij krijgen. Het was toch allemaal erg kort dag, en om met een motor waar op dat moment net 30km op stond meteen 1400km te gaan rijden zagen we toch ook een beetje als de goden verzoeken...

Na een kilometer of 50 met de nieuwe motor gereden te hebben, moest de cilinderkop nog nagetrokken worden, en uiteraard dan ook weer de kleppen gesteld, omdat de tuimelaarsassen er van af moeten om bij de kopbouten te komen. Gelukkig was mijn vader bereid dit nog even te doen omdat ik nog de kost moest verdienen. Omdat Andrea's opa in het ziekenhuis lag (blaas wilde niet helemaal meer legen) en we daar nog even langs wilden. Dus op donderdagavond de SVR camping in Prinsenbeek gebeld, in de verwachting dat die helemaal vol zou staan voor het Pinksterweekend. Nee dus, er was nog plek!

Dus zaterdagmorgen ging ik de camper ophalen, vroeg uit bed, en Andrea met Bart Jan de boel verzamelen voor de eerste echte trip met zowel de nieuwe motor, als met Bart Jan. Ik had nog geen bedje voor hem kunnen maken, dus hadden we het opvouwbare campingbed maar meegenomen. Na de camper ingeladen te hebben reden we rond een uur of 10 weg met een straffe tegenwind -op de Markerwaarddijk pal en schuin tegen, een goede test, maar de motor hield zich prima, en door het tijdstip reden we lekker rustig alleen door de razende wind -heb je de motorkap en uitlaat goed gemaakt zodat het motorlawaai minder is, zit je nog in de herrie van die bulderende wind!

Bart Jan vond op het op zijn luxueuze nieuwe bank allemaal best, en lag na een half uur nekverdraaien om toch maar naar papa en buiten te kunnen kijken tevreden te slapen. Op de A6 aangekomen ging het met een relaxed gangetje van 80-85 richting Prinsenbeek, waar we om een uur of 12 arriveerden. We zouden met Andrea's ouders op visite, en na een broodje, wat ook door Bart Jan lekker opgesmikkeld werd, naar het ziekenhuis geweest. Dat was allemaal wel erg druk voor de kleine, en zo lang had hij ook weer niet geslapen, dus meteen nadat we weer op de camping aankwamen het bed opgezet en Bart Jan erin geparkeerd... ZZZZZ Helaas van korte duur, want blijkbaar had de Stichting Historische Vlucht van de Luchtmacht gehoord dat papa wel van vliegshows houdt en die in Frankrijk gemist had, wat een Spitfire en Harvard kwamen oefenen, pal boven de camping. Prachtig gezicht en geluid, helaas vond BJ dat ook, want na een half uurtje slaap vond hij het wel weer genoeg!

Het was ondanks het bewolkte weer goed te doen buiten, en na het avondeten het campingbed van het gangpad verplaatst naar de bank voorin, met wat stoeltjes en blokken eronder. Daar heeft BJ tot iets van 22:00 geslapen, waarna hij het nodig vond de camping te waarschuwen met zijn luchtalarm. Ik heb nog wat foto's gemaakt van het opkomende vocht -en kou! Brrr.
Afbeelding
Afbeelding
Na een avondvoeding, die hij normaal iets eerder krijgt, hadden papa en mama er ook al een lange dag opzitten dus zijn we met zijn drieën gaan slapen. Echter, om een uur of 1 kreeg ons bewegelijke mannetje het koud omdat hij zich onder de dekens vandaan wurmt -na 3x instoppen uiteindelijk maar bij ons in bed genomen en sliepen we gedrieën lekker warm verder tot een uur of 8 -normaal wordt hij om 6 uur wakker, dus zowaar uitslapen!
Afbeelding

De volgende dag was het schitterend weer, en na een toch wel vermoeiende eerste nacht met ons drietjes lekker buiten ontbeten, afgerekend en vertrokken richting vrienden in Nieuwegein voor een verjaardag, en om een uur of 4 weer richting huis. Na een snelle maaltijd heeft Andrea een vermoeide Bart Jan in bed gestopt en opgeruimd, en heb ik de camper nog teruggebracht en de auto weer opgehaald... om 23:00 was ik weer thuis en was het wel weer welletjes.

Ervaringen? Met de kleine prima te doen, rijden vind hij geweldig, maar ik moet echt een bedje voor hem gaan maken en kijken of ik een kachel kan regelen die ook 's nachts aan kan blijven, want deze stinkt naar dooie spinnen en verbrand stof, en vertrouw ik eigenlijk niet zo... Verder ging het eigenlijk prima -de kleine vermaakt zich best kruipend in het gras en het opklapbare kinderstoeltje vind hij ook leuk -als een kleine directeur overziet hij zijn landgoed! :mrgreen: De motor doet het geweldig nu, en de rest ook, de remmen nog bekeken en die lekken nog steeds niet, koppeling is nog prima, bak schakelt ook perfect. Hopelijk eindelijk nu eens gelegenheid om de binnenkant aan te pakken, want dat is inmiddels wel hoognodig...!

Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Voor het eerst sinds tijden...

Bericht door Admin »

Mooi verhaal, Jeroen! Je hebt plezier van je inspanningen. En fijn dat Bart Jan zich een goede bijrijder betoont.

Enne... misschien wel èrg lateraal gedacht, maar heb je ooit overwogen in plaats van de kachel te vervangen, het bestaande exemplaar te lijf te gaan met stofzuiger en perslucht?
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Voor het eerst sinds tijden...

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Zeker, de volgende tripjes worden al uitgedacht nadat we een echt bedje voor BJ gemaakt hebben :)

Die kachel, sja, net even zitten kijken wat die dingen kosten, maar dan ik inderdaad nog wel eens een middagje voor prutsen. Er zijn een aantal dingen niet lekker, hij stinkt (waarschijnlijk inderdaad vuil van het lange stilstaan, we gebruiken dat ding eigenlijk nooit, doen eerder een dikkere trui aan!), de ventilator van de ringverwarming heeft het nog nooit gedaan (er zit zo'n draaischakelaar naast de kachel). 2 Kleine puntjes zijn de lamme veertjes van de batterijhouder van de ontsteker waardoor bij de eerste beste hobbel de batterijtjes er weer uit liggen, en de kap is beschadigd waardoor deze niet goed meer blijft hangen. Als de camper weer in de buurt staat na een bandenwissel (nieuwe voorbanden gekocht) ga ik er eens naar kijken. Heb ik gelijk het gevoel dat ik iets aan het opbouwen ben. :)

Groeten Jeroen & fam
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Voor het eerst sinds tijden...

Bericht door DVIII »

grappig dat je meldt dat er een oud vlieg-orgel boven het brabantse vloog , een van die dingen heeft een bocht boven zeeland gemaakt want ik hoorde vanonder de bus een heel veel cilinderinhoud vliegtuigmotor onregelmatig lopen , een octaan kwestie denk ik zo. ik was laat om te gaan kijken , maar het klonk indrukwekkend en rommelig , kan de spitfire wel eens geweest zijn ?
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Voor het eerst sinds tijden...

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Ha Dave, er was ook in Oosterwolde het e.e.a. te doen op luchtvaartgebied, dus zou ook zomaar ferryverkeer uit die hoek kunnen zijn. De Spitfire die ik gezien heb liep in elk geval prima, al moest hij wel erg langzaam vliegen om met de zo te horen vol gas vliegende Harvard in formatie te blijven. Bij het met flink gas verbreken van de formatie werd het nodige Fire (en rook) geSpit -wel een indrukwekkend gezicht. :)

Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Kiebitzvlieger
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 sep 2010, 10:16

Re: Voor het eerst sinds tijden...

Bericht door Kiebitzvlieger »

Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Voor het eerst sinds tijden...

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Zoiets, alleen dan andere kleurtjes! :) Mooi uitzicht zo...
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten