Dubbelluchters op wintersport

Tips voor leuke uitjes met de kampeerauto? Een te gek reisverhaal geschreven?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
berriaaf
Berichten: 1331
Lid geworden op: 03 dec 2004, 11:26

Dubbelluchters op wintersport

Bericht door berriaaf »

Zijn er ook nog Dubbelluchters die opo wintersport gaan en zo ja waar gaat men naar toe

Zelf hebben we twee keer op de latten gestaan maar alle twee keren op een kunstbaan. een keer op borstels bij ons in de buurt in Schoonoord en een keer in Bottrop in Duitsland.

Maar we gaan bewust niet op wintersport want als we dat ook nog gaan doen kunnen we beter ons huis verkopen en gewoon altijd op reis zijn

Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 874
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32

Bericht door Berthil »

Bertus,

Wij gaan de laatste jaren altijd naar Tjechie op wintersport.
Daar betaal je voor een halve liter bier nog steeds 90 euro cent.
Het ski gebied is niet al te groot, maar groot genoeg om met de kinderen te skien.

We gaan overigens niet met de camper op wintersport.
Dat lijkt me niets al die natte dampende kleren in de camper, want dan gaat ie helemaal snel roesten van binnenuit.

Groeten Berthil.
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
Gebruikersavatar
David 1046
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 dec 2004, 22:18
Locatie: Zaandam

Bericht door David 1046 »

ja, dit jaar eindelijk wel weer. (alsof ik nog niet genoeg weg ben geweest, ik heb de smaak wel te pakken)
de vriendenkring met wie ik altijd ging is uit elkaar gevallen en zodoende ga ik nu met mijn broer op pad. beide hebben we eigenlijk geen geld, dus gaan we met mn busje om de huur van een kamer te besparen. zodoende ben ik nu een beetje aan het kijken waar leuke (en gratis) camperplaatsen zijn in de franse alpen. miribel of La Vars bijvoorbeeld, al zou ik het helemaal niet erg vinden als hieronder een hele lijst met alternatieve plekken komen.
ik heb een paar weken geleden in La Vars gestaan. daar sta je met de bus naast de skipiste, vlak boven een liftje, toen natuurlijk om te mountainbiken. dat kan haast niet beter. jammer alleen dat je daar geen stroom hebt, wel water en dump. en wat berthil al aangaf: vocht is the VANKILLER. dus de ontvochtiger moet wel mee. en tja, die werkt op 220v.

dus als iemand nog een idee heeft hoe de bus vochtvrij te houden, zonder aan het stroom te hoeven, dan hoor ik het graag!! ik heb hier wel wat drainpijpen liggen, maar dan wordt het binnen weer zo koud. oh ja, verwarming..... helemaal vergeten, ik moet de kachels nog terug inbouwen.

verwarmen doe ik nu op gas en lampolie. maar dat is zo'n gedoe. en ik heb liever zo min mogelijk open vuur in de bus. dus stoken op diesel met de webasto voor de wintersport.

Maar eerst moet ik nog maar veilig terug zien te komen uit polen. dat zal zo ongeveer over anderhalve week zijn. en dan zal ik toch de bus voor een wintervakantie moeten prepareren. al die dingen als sneuwkettingen en slotontdooiers heb ik nog niet. ik heb ook nog geen antivries bij het koelwater zitten. nou ik zal wel een te doen lijstje maken voor die tijd.

Je hoort het. ik heb er nu al zin in. ik doe trouwens aan speedskieen. je kent het wel, extra lange en extra brede latten met starre bindingen. bovenaan de berg je latten zo zetten dat je beneden bij de lift uitkomt en dan recht naar beneden. (de snelste speedskipiste ligt toevallig ook in La Vars). puur kick. overigens hou ik dat niet de hele dag vol. na een tweetal afdalingen trekken mijn bovenbenen het niet meer. dan lijkt er wel accuzuur in te zitten, en dan wissel ik om naar carvers.

zijn er nog meer speedskieers onder de dubbelluchters? of mountainbikers?
Afbeelding
piet
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 jan 2005, 16:37
Locatie: Buitenpost

Zuschen onder Winterberg

Bericht door piet »

Ja ja, de Fabertjes zijn op Wintersport geweest met de 608.
Ik had al een betere kachel op de kop getikt en ingebouwd; een recente Truma 3002 met ringverwarming. Heeft het prima gedaan... tot de propaan in de lpg op was. Gelukkig had ik ook nog een fles bij me. En omdat ik ook nog een kraan voor een schottelbraai heb gemonteerd kon de fles er zo op!
Verder sneeuwkettingen gehaald in Zwolle op de heenreis. passen perfect, maar het is wel even werken met dubbellucht!
Een paar dagen heerlijk geskied, gewandeld en heel veel monopoly s'avonds. Tijdens een afdaling (eerst dooi en later vriezen) werd het spekglad... Ik heb zeker met de achterwielen 25 meter gegeleden. Op tijd stil... Kettingen erom en geen centje pijn. Ik hoorde later (en herinner mij ook) dat hier ooit een Nedelandse Bus is verongelukt (10/11 jr geleden) met veel te betreuren doden.
Hoe dan ook Zuschen is aan te bevelen, ik wil als er sneeuw ligt volgend jaar wel weer heen. Nu stonden we op een camping, maar dan wil ik boven staan bij de piste.
Oh ja, ik was vertrokken met nieuwe verstuivers en tegelijk een kapotte dynamo. Deze heb ik inmiddels weer in orde en vandaag weer op z'n plek gezet.

:roll:
beginnende en enthousiast bezitter van een 608, veel plezier in sleutelen, kennis is groeiende
Gebruikersavatar
David 1046
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 dec 2004, 22:18
Locatie: Zaandam

Bericht door David 1046 »

zo gezegt zo gedaan, met mijn broer op wintersport met de bus. zo naief als we zijn zonder sneeuwkettingen, zonder agregaat en verzin nog maar wat handige dingen die je eigenlijk mee moet hebben. we hadden het niet bij ons. de camperplaats in les meneures opgezocht en daar tussen de grootst mogelijke rijkelui's campers gaan staan. wat een verschil met camperen in nederland. als daar de kachel halverwege de nacht uitvalt vries je gewoon met je haren aan de wand vast. dat had ik nog niet eerder meegemaakt.
AfbeeldingAfbeelding
om vocht een beetje tegen te gaan had ik onder de skikleding een wolle deken neergelegd op een zeiltje. aan de wollen deken een paar touwen die naar buiten hingen tussen de deurrubbers door. nou, dat werkt dus prima. alleen lekt dat water dus precies achter je bus eruit. grote ijspegels en een mooie schaatsbaan als gevolg. maar binnen in viel het vocht reuze mee. douche deden we bij het openluchtzwembad. en dat scheelt natuurlijk ook een hoop vocht.

en wat waren we blij dat we met de bus waren, want op de dag van vertrek lag er wel een halve meter sneeuw op de wegen. dan zie je een hoop mensen toch vertrekken en even verderop stranden. wij kozzen ervoor om er maar wat dagen aanvast te plakken en de sneeuwschuivers af te wachten. zodoende gingen we pas een paar dagen later weg. welliswaar wel veel sneeuw onderweg, maar geen files.
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten