camper voor vakantie of mobiel wonen?

Tips voor leuke uitjes met de kampeerauto? Een te gek reisverhaal geschreven?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roger 1100
Berichten: 232
Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
Locatie: Vlodrop
Contacteer:

camper voor vakantie of mobiel wonen?

Bericht door Roger 1100 »

Beste Dubbelluchters,

Voor wie van jullie is de camper een ideaal middel om de vakantie mee door te brengen en voor wie van jullie behoort de camper meer tot een mobiele levenswijze? Voor mij behoort mijn camper meer bij mijn mobiele levenswijze dan dat ik hem heb aangeschaft voor vakanties.

Roger
Carpe Noctem.
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Hondenhok

Bericht door De Rooie Reus »

Nou Roger, wij gebruiken de camper ook als hondenhok. Voor 2 Mechelse herders is het moeilijk om oppas te krijgen omdat ze een beetje de naam tegen hebben. Dus als er een familiereunie is en de bus kan op een rustig plaatsje staan dan rijden we er met zijn 4-en naar toe, kleden ons in gepaste kleding om (of niet al naar gelang) en laten de bewaking achter. Regelmatig lopen we een blokje om en iedereen is tevreden.
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

reislustig

Bericht door Saskia »

Sinds we de bus hebben, word ik steeds reislustiger. Ik droom over carrièreveranderingen, over beroepen die je al reizend kan uitvoeren. Maar volgens Herman is niks daarvan realistisch en ik ben bang dat hij gelijk heeft. Toch is er met dromen is niks mis en wie weet wat we allemaal nog gaan doen....
Saskia
Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 874
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32

Bericht door Berthil »

Wij hebben camper metname gekocht voor de vakantie.
Normaal ging ik al in de zomer vier weken weg met de vouwwagen, maar dit jaar hoop ik 5 weken te kunnen krijgen van mijn baas.
Daarnaast willen we in de weekenden weg om nederland beter te leren kennen. Er zijn nog zoveel mooie plekjes in nederland waar ik nog nooit geweest ben.

Groeten,

Berthil.
Gebruikersavatar
Roger 1100
Berichten: 232
Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
Locatie: Vlodrop
Contacteer:

Re: Hondenhok

Bericht door Roger 1100 »

Martin Sanders schreef:...en laten de bewaking achter...
Dat is inderdaad wel een perfecte bewaking. Daar komt geen autoalarm, stuurslot of wat dan ook tegenop. He, dat is misschien een idee: een bewegingsmelder aangesloten op een cassetterecorder met daarop het geluid van een grommende en blaffende hond :wink: .

Roger
Carpe Noctem.
Gebruikersavatar
Roger 1100
Berichten: 232
Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
Locatie: Vlodrop
Contacteer:

Re: reislustig

Bericht door Roger 1100 »

Saskia en Herman schreef:...beroepen die je al reizend kan uitvoeren. Maar volgens Herman is niks daarvan realistisch en ik ben bang dat hij gelijk heeft. Toch is er met dromen is niks mis...
Toegegeven dat er tegenwoordig minder reizende beroepen zijn dan vroeger, maar toch bestaan ze nog wel. Het ligt er alleen aan waar je jezelf in kunt vinden. De meest bekende zijn momenteel nog het circus en de kermis. Verder natuurlijk het straattheater. Dit laatste spreekt mij momenteel enorm aan. Ik ben bezig om een maf mobiel straattheaterkunstwerk te maken waarmee ik (hopelijk komend jaar nog) allerlei (straat)theaterfestivals wil gaan afreizen (bijvoorbeeld Oerol op Terschelling: absolute aanrader!).

Bij de keuze van een vrij beroep heb je natuurlijk ook altijd de vrijheid om te reizen. Zolang het beroep maar niet direct plaatsgebonden is. Als vertaler kun je bijvoorbeeld net zo goed onderweg in Frankrijk een boek vertalen als dat je thuis zit. Om maar een voorbeeld te noemen. Maar ik denk dat de creatieve beroepen tegenwoordig nog het meeste zullen aansluiten bij een reizend bestaan en dan vooral op het gebied van theater en circus.

En met dromen is zeker niets mis. Ik droom zelf al bijna acht jaar van een reizend bestaan, maar juist de overweging hoe realistisch dit eigenlijk is, heeft tot nu toe altijd een rem op me gedrukt. Sinds de afgelopen twee jaar begint deze droom echter beetje bij beetje steeds meer vorm te krijgen. Er is niets mooiers dan proberen om je dromen te verwezenlijken, ook al kan dit soms jaren duren.

Roger
Carpe Noctem.
Gebruikersavatar
Roger 1100
Berichten: 232
Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
Locatie: Vlodrop
Contacteer:

mooi nederland

Bericht door Roger 1100 »

Berthil schreef:...Er zijn nog zoveel mooie plekjes in nederland waar ik nog nooit geweest ben...
Nederland is inderdaad rijker aan schoonheid dan je in eerste instantie zou denken. Een paar jaar geleden moest ik voor een expositie een paar schilderijen naar een museum in de buurt van Enkhuizen brengen. Volgens de routeplanner was de kortste weg via de afsluitdijk van de Markerwaard. Aldus vanuit Lelystad over de dijk naar Enkhuizen gereden. Sinds die tijd is dit een van mijn favoriete plekjes van Nederland. Als je over de dijk rijd zie je alleen maar water links en rechts van je. Geweldig! Vooral ook omdat het water aan de ene kant van de dijk blauw is en aan de andere kant groen. Elke keer als ik er weer overheen rijd stop ik even halverwege om te genieten, meestal met een blikje chocomel en een sigaartje.

En Terschelling tijdens het Oerolfestival is geweldig. Wel de fiets meenemen, want echt veel te tuffen valt er niet op dat eiland.

Je hoeft inderdaad niet ver weg te gaan om mooie plekken te ontdekken. Valkenburg aan de geul is ook heel mooi :wink:

Groeten,

Roger
Carpe Noctem.
Gebruikersavatar
Roger 1100
Berichten: 232
Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
Locatie: Vlodrop
Contacteer:

op het dak slapen

Bericht door Roger 1100 »

He ben,

Op het dak slapen, dat is ook wel een te gek idee. Lekker pal onder de sterrenhemel. Wel even goed insmeren tegen de muggen.

Er zitten vier steunen op het dak van mijn bus voor een imperial. Voor de zomer toch eens een stevige buizenstellage maken. Plank erop, matrassen erop, flesje wijn ontkurken en genieten maar! Ja, ik heb zo'n vaag vermoeden dat dit een hele fraaie zomer gaat worden met nog fraaiere indrukken.

De zuiderburen, geweldig volk. Ik kom zelf graag in Belgie. Binnen een kwartiertje rijden ben ik er al. Tot waar in Belgie ben je gekomen?

Groeten,

Roger
Carpe Noctem.
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

klamboe

Bericht door Saskia »

Als wij een imperiaal hebben, en wij in een warme nacht ergens onder een boom staan, dan bevestigen wij onze klamboe aan die boom, en leggen het matras op het imperiaal, en gaan lekker bovenop de bus liggen dromen.
Nou eerst nog een imperiaal ...
Saskia
Peter MERCAMPO
Berichten: 416
Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
Locatie: 'T Gooi

Altijd blijven dromen!

Bericht door Peter MERCAMPO »

Alles is mogelijk zolang je maar openstaat voor de mogelijkheden. Ze zeggen wel is eerst zien dan geloven maar ook eerst geloven dan zien. In mijn optiek is wat je gelooft zal je zien en dan treed de wet van het universum in werking, deze voorziet je in alles wat je nodig hebt (mooie affirmatie). Nou weer terug naar de Mercampo, ik gebruik hem voor alles, huisje om in te wonen, logé s onderdak bieden, voor toneel doeleinde; transport van decors en voorziening van catering. Zoals je leest ben ik liefhebber van (straat) theater en toneel en daar ben ik ook actief in. Wellicht leuk idee voor een dubbellucht weekend, een leuk kinderstuk voor in de middag en s'avonds de ongekuisde versie voor de volwassenen. Ik loop al jaren met het idee om hier mee campings af te rijden. Een tip voor een tof straatfestival in Bretagne is in Vannes rond 14 juli is daar een week lang van alles te beleven.
Ik ben nu bezig met mijn vierde camper en deze moet lang mee! Ik pak het daarbij vrij grondig aan. Kern begrippen zijn autonomie en comfort dus vrij enige tijd kunnen staan en voorzien van alle gemakken. Wij zijn voornemens om voordat onze kleine leerplichtig wordt het woonhuis in de verhuur te knallen en lekker een half jaar weg te gaan, liefst nog langer.

Hoe zit je dan met werk zou je zeggen, niets is voor altijd ook werk niet. Denk je een baan voor het leven te hebben sta je het volgende moment op straat Zelf ben ik technisch/commercieel geschoold en heb ik jaren lang tot volle ontevredenheid in de autobranche gewerkt. Totdat ik er bijna doodziek van werd (veel ellebogenwerk en bedrog, van hoog tot laag). Door een ernstige ziekte van echtgenoot tot andere inzichten gekomen en de hele misselijkmakende carrierre overboord gegooid. Ontslag genomen en geen ander werk, tijd voor bezinning! Wat wil ik eigenlijk doen? Door de ziekte van Femke zouden wij geen kinderen meer kunnen krijgen (ze hebben het niet altijd bij het juiste eind) en daar ik gek ben op kinderen ben ik alle basisscholen in de regio gaan bellen en bij school nummer 13 kon ik aan de bak als klasse assistent. Ik heb geluisterd naar de woorden van de chinese wijsgeer Confusius hij zij: Geef mij een baan naar mijn zin en ik hoef nooit meer te werken!.

Het was natuurlijk een behoorlijke inkomstenval van wagenparkbeheerder naar onderwijsassistent maar wat is er nou belangrijk in ons toch al zo korte leven? Ik heb het in elk geval reuze naar mijn zin veel vakantie, leuk werk en met een camper is het voordelig vakantie vieren. Een mens heeft niet zoveel nodig!

Dus nogmaals durf te dromen want de wonderen zijn de wereld niet uit inmiddels hebben wij een kerngezonde zoon van 7 maanden die alleen maar lacht, zelf ben ik weer aan een studie begonnen (Humanistisch Vormings Onderwijs) erg leuk en interessant want ik wil in het onderwijs blijven werken. Daarnaast een fantastische 608 ex brandweer in uitmuntende staat op de kop getikt (een tip van de plaatselijke fietsenmaker, die vertelde mij dat deze wagen vervangen ging worden) en inmiddels heel veel spulletjes (gekregen en bijelkaar gescheumd) om in te bouwen. Die reis gaat er ook wel komen en met toneel ben ik altijd al bezig, wellicht dat de combinatie ook wel is gaat lukken!

Zo zie je maar weer! Het credo van vandaag "Durf te leven en het leven zal geven"

Een gelukkig mens :wink: en met vriendelijke groet

Peter
Moge alle wezens gelukkig worden!
Vandaag is een Kadootje
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

mooi

Bericht door Saskia »

Wat een mooi verhaal Peter. Groet Saskia
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Gelukkig

Bericht door De Rooie Reus »

Je hebt volledig gelijk Peter, je moet datgene doen waar je gelukkig van wordt.

groeten van
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
Roger 1100
Berichten: 232
Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
Locatie: Vlodrop
Contacteer:

Re: Altijd blijven dromen!

Bericht door Roger 1100 »

Peter,

De spijker op z'n kop! Dezelfde ervaring heb ik gehad als installatiemonteur. Na drie jaar doorgebracht te hebben in koude vochtige kruipruimtes heb ik de financiele zekerheid opgegeven voor de vrijheid van het onzekere kunstenaarsschap. Dit heeft inmiddels wel redelijke wallen opgelevert, maar ik heb er geen seconde spijt van.
Peter MERCAMPO schreef:... Confusius hij zij: Geef mij een baan naar mijn zin en ik hoef nooit meer te werken!....
Wat valt daar nog aan toe te voegen? 8)

Groeten,

Roger
Carpe Noctem.
Gebruikersavatar
KWF-704
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 dec 2004, 16:57
Locatie: Antwerpen

Re: dingen doen

Bericht door KWF-704 »

Nogmaals een mooi bericht en wat affirmatie betekent weet ik maar zal binnenkort Johan om verdere uitleg vragen.

Groeten Ben :oops: :oops:[/quote]
Ben volgens mij is dit geen technische term
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: affirmatie

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Ben schreef:Beste Johan,

Ik weet dat mijn geliefde Zuiderburen beter Nederlands spreken dan de Ollanders zelf.
Wij hebben het daar binnenkort nog wel over.
Affirmatie is geen technische term.
Het betekent echter wel bekrachtigen en dan komen we weer ineens terug op onze dynamo die een stroompje nodig heeft om de dikke stroom te kunnen leveren.
Exitatiestroom, als ik je zie ben ik het woord al weer vergeten.
Weer een leerzame dag en wat voor een.

Groeten Ben en tot brood bakken
Blijft leuk de verschillen met onze zuiderburen :)

Probeerde in een Belgisch cafe in As (bij Genk) een biertje te bestellen, werd met een knipoog vermeld dat dit in proper Vlaams een pintje is...
Verder een camionmonteur gesproken; en ook langs de autokraak gereden. (nee m'n bus niet achtergelaten)

Groetjes
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten