aankoop mercedes camper

Een brandende algemene vraag? Dit is de plaats waar u moet zijn met algemene vragen en/of opmerkingen
Plaats reactie
dionysos
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2009, 10:20

aankoop mercedes camper

Bericht door dionysos »

Goeiedag mensen,

allereerst ik ben een leek op gebied van techniek... ( ik ben wel elektriciën)
Wij willen een bus, camper kopen, liefst een mercedes.
Er staan er toch redelijk wat in de aanbieding, maar ik ken er niks van!
Welke types zijn te vermijden? ik had gedacht aan de reeksen 2,3,4? klein rijbewijs?
Ik heb wel een paar kennissen die mechanieker zijn, kunnen lassen, etc.
Is het msschn beter als leek een recenter model te kopen, meer op zekerheid?
Maar ik vind deze oudere modellen zo robuust, old school, basic mechanics!
Zijn er nog onderdelen te vinden voor deze oude rotten met een redelijke prijs, niet onbelangrijk

graag jullie mening

ciao
degrande jelle
Gebruikersavatar
Janneman
Berichten: 194
Lid geworden op: 08 okt 2007, 12:50
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: aankoop mercedes camper

Bericht door Janneman »

Mijn ervaring leert, koop iets voor een lage prijs waarvan je denkt dat het is wat je zo'n beetje zoekt en probeer het uit.

Onze eerste camper was een VW lt met fabriekscamperopbouw met alkoof. Lekker de ruimte en boven slapen zodat je daar in je leefomgeving geen last van hebt. Na verloop van tijd begon ik me toch te ergeren aan de afmetingen van dat ding. En die alkoof was toch ook niet zo handig om in te slapen.

Daarom nu in het bezit van een 207D buscamper. Klein formaat, neit te hoog. Rijdt een stuk prettiger/handzamer en voor 2 man toch groot genoeg voor een leuke vakantie.

Maar ik heb dus mijn eisenpakket en verwachtingen flink bijgesteld aan de hand van mijn eerste camperervaring, dat is de boodschap.

Groetjes,
Jan
-----------------------
Groetjes,
Jan
Gebruikersavatar
vanhooltje
Berichten: 1188
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
Locatie: Vrouwenparochie

Re: aankoop mercedes camper