aankoop mercedes camper

Een brandende algemene vraag? Dit is de plaats waar u moet zijn met algemene vragen en/of opmerkingen
Plaats reactie
dionysos
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2009, 10:20

aankoop mercedes camper

Bericht door dionysos »

Goeiedag mensen,

allereerst ik ben een leek op gebied van techniek... ( ik ben wel elektriciën)
Wij willen een bus, camper kopen, liefst een mercedes.
Er staan er toch redelijk wat in de aanbieding, maar ik ken er niks van!
Welke types zijn te vermijden? ik had gedacht aan de reeksen 2,3,4? klein rijbewijs?
Ik heb wel een paar kennissen die mechanieker zijn, kunnen lassen, etc.
Is het msschn beter als leek een recenter model te kopen, meer op zekerheid?
Maar ik vind deze oudere modellen zo robuust, old school, basic mechanics!
Zijn er nog onderdelen te vinden voor deze oude rotten met een redelijke prijs, niet onbelangrijk

graag jullie mening

ciao
degrande jelle
Gebruikersavatar
Janneman
Berichten: 194
Lid geworden op: 08 okt 2007, 12:50
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: aankoop mercedes camper

Bericht door Janneman »

Mijn ervaring leert, koop iets voor een lage prijs waarvan je denkt dat het is wat je zo'n beetje zoekt en probeer het uit.

Onze eerste camper was een VW lt met fabriekscamperopbouw met alkoof. Lekker de ruimte en boven slapen zodat je daar in je leefomgeving geen last van hebt. Na verloop van tijd begon ik me toch te ergeren aan de afmetingen van dat ding. En die alkoof was toch ook niet zo handig om in te slapen.

Daarom nu in het bezit van een 207D buscamper. Klein formaat, neit te hoog. Rijdt een stuk prettiger/handzamer en voor 2 man toch groot genoeg voor een leuke vakantie.

Maar ik heb dus mijn eisenpakket en verwachtingen flink bijgesteld aan de hand van mijn eerste camperervaring, dat is de boodschap.

Groetjes,
Jan
-----------------------
Groetjes,
Jan
Gebruikersavatar
vanhooltje
Berichten: 1188
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
Locatie: Vrouwenparochie

Re: aankoop mercedes camper

Bericht door vanhooltje »

mercedes is inderdaad een robuust, old school, basic mechanics model.

Maar zo als hier gezegt word een mank ezeltje, verwacht geen top prestages van deze ezels.
Onderdelen zat te vinden en nieuw voor een redelijke prijs te koop.
Welk tijpe zal je even de merchedes rijders onder ons moetem polsen.
Komt wel een andwoord op hier :D er zijn er genoeg hier :shock:

En als je niet bang bent van vieze handen kan je hier nog een boel leren.

grt peter
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: aankoop mercedes camper

Bericht door Detlev »

Ik heb zelf een 508, waarschijnlijk zoals de meeste mercedesbus rijders. Hou rekening met redelijk wat geluid, een snelheid van tussen de 80 en 90 Km/uur.
Daar krijg je natuurlijk een erg leuk ogend, origineel, meestal wel goed lopend, zwaar sturend, lekker langzaam de berg op rijdend, vaak rokend monster voor terug. Er zijn er nog genoeg te krijgen en onderdelen geen probleem.
Lichtpuntje: je krijgt er een gratis Leo bij. Let op: deze Leo kan niet van uiterlijk en naam verschillen! 8)
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 390
Lid geworden op: 10 mei 2006, 12:43
Locatie: Scharwoude

Re: aankoop mercedes camper

Bericht door Rene »

Hallo, naast de 508 rijders zijn er natuurlijk ook nog de 208, 308, 309, 307 rijders en nog wat varianten, variërend van diesel, benzine, gas rijders. Maar ook hier geld: origineel, meestal wel goed lopend, zwaar sturend, lekker langzaam de berg op rijdend, vaak rokend monster voor terug. Er zijn er nog genoeg te krijgen en onderdelen geen probleem.
Gewoon is wat rond kijken, kijk eens op het forum of er leden in jouw omgeving wonen die willen gerust hun troeteldiertje laten zien en het bijhorende verhaal (meestal duurt dat een paar uur) :wink: vertellen.
Succes Groet René
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: aankoop mercedes camper

Bericht door Leo »

Detlev schreef:Lichtpuntje: je krijgt er een gratis Leo bij. Let op: deze Leo kan niet van uiterlijk en naam verschillen! 8)
:roll:

Daarmee bedoelt vriend Detlev natuurlijk niet mijn nietswaardige persoontje, want ik kan me niet voorstellen dat iemand mij als een lichtpuntje zou kunnen zien.

In dit geval staat Leo dan ook voor Lomp En Onbehouwen. :mrgreen:
Want dát zijn die bussies wel.


Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: aankoop mercedes camper

Bericht door Dennis en Nancy »

Er komt toch iets meer bij kijken dan
Welke types zijn te vermijden? ik had gedacht aan de reeksen 2,3,4? klein rijbewijs?
...
Is het msschn beter als leek een recenter model te kopen, meer op zekerheid?
....
Zijn er nog onderdelen te vinden voor deze oude rotten met een redelijke prijs, niet onbelangrijk
Onderdelen zo goed als alles nieuw bij mercedes te bestellen.
Verder is het moeilijk en zul je zelf een beslissing moeten nemen. Kijk goed uit voor je wat koopt. Onze eerste 406 (diesel 4ton max gewicht en 65pk) was goed rot en daar zaten UREN werk in. Te weinig vermogen voor de zware bus. Uiteindelijk na de vakantie verkocht en VEEL geld op verloren.

Groot rijbewijs gehaald en nu hebben we een 608. 6 ton maximaal met 86pk. Is te doen. Zelf ingebouwd naar wens (nog niet klaar). Ga, qua kosten, uit van een klein kapitaal. Als ik het allemaal nog eens moest doen kocht ik in duitsland waarschijnlijk een goede gebruikte fabriekscamper. Begriojp me niet verkeerd. Ik ben erg blij met onze UPS. We hebben een unieke bus die nog wel een hele tijd mee kan.

Mijn advies: Denk goed na wat je wilt. Koop niets voor je 100% zeker bent dat het is wat je wilt. Ook op het oog kleine gebreken of defecten kunnen klauwen vol geld kosten. Zoals ik al zei: de eerste 406 daar hebben we een royale €5000 op verloren. Maar wel naar eer en geweten verkocht. Ik heb niemand bezeikt.

Groeten Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
wesse321

Re: aankoop mercedes camper

Bericht door wesse321 »

Hallo Jelle?
Welkom op het forum
Ook wij hebben sinds maart dit jaar een "oude" Mercedes. Nouja wat is oud per 1 juli 25 geworden, ik wil zo met hem ruilen :wink: Maar goed onze eerste camper was een 2 jaar oude Italiaanse fabriekscamper met een 1,9 TD motortje erin. Veel te weinig vermogen, en die Italianen bouwen voor het oog wel leuk, maar alles net aan he. De bedrading erg licht, kon wel maar toch. Meubilair tja van dat lichte spul, telkens wat stuk, maar goed toch 5 jaar en 60.000km veel plezier mee beleefd.
Dus nu wilden we toch wat anders wat robuuster en meer smoelwerk zal ik maar zeggen.
Wel een met voldoende motor erin en zwaar genoeg om alle troep mee te kunnen sjouwen zonder problemen. Enja 25 jaar jong want dat scheelt elk jaar weer ruim 1200 euries die niet naar vriend Wouter gaan.

En dus vonden we een lange 613 dat is dus net als de 608 een 6 tons wagen, maar wel met een 6 cyl motor van 5,7 liter en 130 pk, die dus wel sterk genoeg is om vlot uit de voeten te komen en ook de berg op 15% in z'n drie en gewoon kunnen versnellen. Ook met stuurbekrachtiging dus begint al aardig luxe te worden. :D

Enfin om een lang verhaal kort te houden wij zijn tot nu toe dik tevreden met de L613D. Let wel voor een mooie strakke, goede wagen betaal je wel het nodige, maar dan heb je ook wat.

Succes met zoeken en beslissen.
beatrix18
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2005, 20:52

Re: aankoop mercedes camper

Bericht door beatrix18 »

Let wel voor een mooie strakke, goede wagen betaal je wel het nodige, maar dan heb je ook wat.
Klopt, heb voor die van mij (508) ook voldoende betaald maar die was wel puntgaaf of keihard....!
Net terug van onze vakantie (10k km) over onverharde wegen of wegen met gaten er in, stof, hellingen, afdalingen en we hadden het prima naar ons zin. Zeker toen hij, na een sopje, zo door de APK kwam.
Veel plezier!

Peter

PS. dat van die hellingen moet je ruim zien :wink: :oops: :lol:
En de 508 kan ook op klein rijbewijs, met een ex ambulance heb je dan +/- 500 kg laadvermogen over.
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: aankoop mercedes camper

Bericht door Dennis en Nancy »

beatrix18 schreef:
Let wel voor een mooie strakke, goede wagen betaal je wel het nodige, maar dan heb je ook wat.
Klopt, heb voor die van mij (508) ook voldoende betaald maar die was wel puntgaaf of keihard....!
Wij hebben een bedrag net boven de kiloprijs betaald bij een duitse sloper. echt strak is ze niet meer met 450000km bij UPS maar met een frisse motor.

Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Gebruikersavatar
bussi
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:46

Re: aankoop mercedes camper

Bericht door bussi »

Wij rijden in een wat kleinere 308 sprinter.
Ook dit is een degelijke goede bus die niet al te snel de bergen op gaat.
Op de snelweg kunnen we echter wel goed mee.
Mercedes Benz Sprinter 308D; Bouwjaar 1999
Verhoogde en verlengde uitvoering.
Ombouw tot camper 2008
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten