Mercedes dealer

Een brandende algemene vraag? Dit is de plaats waar u moet zijn met algemene vragen en/of opmerkingen
Plaats reactie
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Mercedes dealer

Bericht door Vinz »

Hoi,

Als ik naar de mercedes dealer ga krijg ik best veel last met het niet kunnen vinden van de onderdelen, het programma is TE uitgebreid om te zoeken naar een bepaald ding, je moet nummers hebben etc. Ze gingen nu vragen aan mb-duitsland voor de papieren van mijn bus. Ben even de naam kwijt van de papieren. Als het goed is hebben ze die in een archief en daar mee kan je alle onderdeel nummers mee vinden. Hebben jullie daar ook last van of ligt dat gewoon aan mijn dealer/bus :P

Groetjes
Mercedes 813
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Mercedes dealer

Bericht door GerardM »

Neen dat probleem herken ik niet; alhoewel mijn wagens wel iets jonger zijn, onder overlegging van het chassisnummer kunnen ze me altijd helpen.

Verder kun je op www.detali.ru ook heel veel plaatjes en nummers vinden, zodat je zelf thuis al wat huiswerk kan doen. Omdat het alleen plaatjes en nummers zijn, moet je je niet te veel aantrekken van het Russisch dat daar geschreven is.

Groet,

Gerard
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Mercedes dealer

Bericht door DVIII »

nou het probleem speelt weldegelijk , MB heeft namenlijk een omnummering gedaan waardoor er minder makkelijk te zoeken is op de "oude" nummers
de betere dealers hebben beide systemen lopen. plus als ze goed zijn een paar stel grijze cellen die goed werken !.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: Mercedes dealer

Bericht door Vinz »

Ja dubbele nummers hebben ze ook ja, maar iedere auto heeft een bepaald soort papieren speciaal voor JOUW auto en die heeft mercedes als het goed is in een archief. Daar mee zou ik veel verder komen, hopelijk kunnen ze die krijgen!
En die grijze cellen had de vorige die me hielp niet, hopelijk deze wel :D
Mercedes 813
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Mercedes dealer

Bericht door DVIII »

ah, je bedoelt de "wagenkaart" die komt wel samen met de "eminence grise" het beste tot zijn recht !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: Mercedes dealer

Bericht door Vinz »

ja dat was hem! na iedergeval krijg ik als het goed is een telefoontje van de week dat hij opgestuurd is naar de dealer! Dus heb je hem niet, dan zou ik gewoon even vragen of ze hem kunnen opsturen.
Mercedes 813
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Mercedes dealer

Bericht door Admin »

Voor onze 608 printte de dealer een kopie-wagenkaart uit. Geen probleem. Ze hebben daar zelfs speciaal geel papier voor. Net echt (behalve het formaat).
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Peter MERCAMPO
Berichten: 416
Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
Locatie: 'T Gooi

Re: Mercedes dealer

Bericht door Peter MERCAMPO »

Mijn ervaring is dat een en ander sterk afhankelijk is van de magazijnmeester.
Bij stergam hilversum zijn het echt een stelletje knurften die geen enkele moeite voor je willen doen en die je liever zien gaan dan komen (althans is mijn ervaring :x )
Kom je echter bij stergam Amersfoort en tref je Bob van Wilgenburg, dan heb je een goede die met je meedenkt en bereid is een en ander voor je uit te zoeken (hierbij de pluim of warme douche :D )
Als dubbel(k)lucht lid krijg je bovendien nog eens 20% korting :P
Oeps.... volgens mij riskeer ik nu een rode kaart :mrgreen:

Groet, Peter :wink:
Ik zag dat je bus uit "78 komt, het komt voor dat er dan al eens aan gesleuteld is of sommige onderdelen zijn vervangen. Denk bv aan motor, voor en/of achterassen, versnellingsbak en wat nogal meer kan vervangen worden.
Met je voertuigkaart en/of chassisnummer kom je dan vaak ook niet ver.
Beste is dan om het betreffende onderdeel (indien mogelijk) even mee te nemen naar de dealer!
Vandaag is een Kadootje
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: Mercedes dealer

Bericht door Vinz »

Mijn bus is nog helemaal orgineel :P not!
Nee ik weet niet of er wat verandert is of niet, maar de remvloeistof reservoir is er nu af en die neem ik ook mee als ik van de week weer even langs ga.
Mercedes 813
wimverlaat
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 jul 2008, 19:24
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Mercedes dealer

Bericht door wimverlaat »

Hoi Vinz,
Onderschrijf volledig de ervaringen van Peter. Slechte ervaringen in Hilversum :evil: en uitstekende ervaring met Bob Willigenburg :D van Sternauto Amersfoort. Heb inmiddels diverse onderdelen voor zowel mijn vroegere 406 D, als ook voor mijn 407 D die ik nu rij, besteld. Tot mijn verbazing zijn de onderdelen tot nu toe altijd de volgende dag al beschikbaar. In mijn geval heb ik bij de 407 D, wel het chassisnummer nodig van de 508 D Donor auto nodig daar mijn eerste OM 314 uit kwam.
Groet,
Wim
Het leven wordt vooruit geleefd en achteraf verklaard!
Website http://wim-vantverlaat.magix.net/website/
Gebruikersavatar
Gerard Exis
Berichten: 231
Lid geworden op: 14 jul 2009, 21:35

Re: Mercedes dealer

Bericht door Gerard Exis »

Ik heb ook alleen goede ervaring met de dealer in Bergschenhoek, ik bestel gewoon vanuit Roemenie, geef alleen mijn kenteken door, staat daar in de computer de rest op vermeld. Vervolgens bellen ze later terug met alle info die ik wil, vind het dus een goede service, dus denk dat dit sterk verschilt tussen de magazijnmeesters onderling. Als het dus dan ook niet teveel scheelt geef ik de voorkeur eraan om daar dus ook te kopen, echter ik moet bekenen dat vorige week 2 schokdempers bij hun ruim 75 euro duurder waren, dus daar niet gekocht, scheelt te veel
Groeten Gerard. 609 + 1017 4x4

http://www.exis.ro
Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 874
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32

Re: Mercedes dealer

Bericht door Berthil »

In Delft en Leidsendam heb ik ook goede ervaringen.
Ze zoeken altijd net zo lang tot ze het hebben.
Soms wordt er dan even gebeld naar een collega magazijnmeester.
In Delft heeft de magazijnmeester destijds mijn wagenkaart ook opgezocht en uitgeprint.
En als vaste klant krijg ik ook altijd korting.

Groeten Berthil
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: Mercedes dealer

Bericht door Vinz »

Ze hadden de wagenkaart niet aangevraagd omdat ze me door hadden verwezen naar een meer vrachtwagendealer.. super, maar als t goed is gaan ze hem nu wel aanvragen.
Hopen maar! Nog steeds geen onderdelen bij de dealer besteld dus, heb wel al een remvloeistof bakkie dus hij tuft lekker door!
Mercedes 813
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten