Advies gevraagd voor pechhulpverzekering

Een brandende algemene vraag? Dit is de plaats waar u moet zijn met algemene vragen en/of opmerkingen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tcmbverbeek
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 jan 2010, 14:53

Advies gevraagd voor pechhulpverzekering

Bericht door tcmbverbeek »

Beste allemaal,

Mijn Mercedes 407D is op kenteken een vrachtwagen van 4600 kg met 6 zitplaatsen, bouwjaar 1986. Het was ooit een dubbele cabine maar is nu al bijna afgebouwd als camper. Hij valt dus binnen de oude regeling en wordt dus "wegenbelastingvrij". Zodra hij 25 jaar oud is dien ik hiertoe bij de RDW een verklaring te tekenen dat ik hem hobbymatig gebruik en klaar. Ik wil hem NIET omkeuren naar camper op een B-rijbewijs. Het kost extra geld en mijn C-rijbewijs volstaat immers. Als vrachtwagen is het laadvermogen 1900 kilo en dat vind ik erg belangrijk. Daar de auto met interieur, dampgastank, watertanks en motorrek naar schatting 3200 kg gaat wegen (kentekengewicht is nu 2700 kg) resteert bij omkeuren (totaalgewicht < 3500 kg) een laadvermogen van maximaal 300 kg en dat is onvoldoende.

Helaas loop ik wel tegen een probleempje aan. Ik krijg hem als vrachtwagen niet ondergebracht bij een pechhulpservice. Bij de ANWB kun je een europadekking afsluiten. Deze moet dan worden uitgebreid met een campersupplement. Maar in de voorwaarden staat dat dan wel de aantekening "camper" op het kentekenbewijs moet zijn vermeld. Dit begreep ik niet dus belde ik de ANWB. Zij willen mijn vrachtwagen niet verzekeren voor de wegenwacht in de huidige kentekenstaat. De toevoeging "camper" is essentieel, zonder dat geen hulp!!! Bij doorvragen bleek dat de aantekening nog dieper gaat. Alleen auto's die worden bereden met een B-rijbewijs vallen binnen de dekking. Dus een camper die zwaarder is dan 3500 kg valt ook buiten de dekking!!! De toevoeging op het kenteken heeft dus geen zin zonder terugkeuren.

Wie weet hoe ik me kan verzekeren tegen pechhulp???

Voor de goede orde, ik heb een WA-verzekering met thuisbrengservice. Maar dat werkt alleen bij een schade. En om nu de auto bij pech tegen een boom te parkeren is ook weer zo wat.... Maar misschien is er een verzekering die pechhulp als extra service heeft opgenomen??? Maar welke maatschappij is dat???

Allen alvast dank voor de antwoorden. vr gr Ted
Mercedes 407D - 1986 - OM616 - 72pk - Middellange uitvoering - Webasto 2352 - Dubbellucht enthousiast.
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: Advies gevraagd voor pechhulpverzekering

Bericht door dereiziger »

Mijn camper is 4200 kg .. ook ik heb het camper supplement en ben vorig jaar netjes geholpen door de ANWB hebben me zelf versleept zonder probleem .. dus ben heel benieuwd hoe dat nu zit dan, zeker als ik onderstaande tekst uit de voorwaarden van het supplement aanhaal

• Als het vervangend vervoer een motorvoertuig
is, geldt het volgende:-
het vervangende motorvoertuig is een
personenauto (maximaal categorie C),
Laatst gewijzigd door dereiziger op 07 feb 2010, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 482
Lid geworden op: 25 nov 2007, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Advies gevraagd voor pechhulpverzekering

Bericht door Bommes »

onze wa+ verzekering is ook geen pechhulp, de doorlopende reis verzekering echter wel.
Met repatriëring, vervangend vervoer en alles inbegrepen.
Wij hebben een totaal gezins pakket met opstal/glas, inboedel, reis en wa verzekeringen in 1.
Dit alles via een tussen persoon volgens mij bij de asr.

Je kunt www.camperverzekerd.nl eens proberen..??
Of bel je tussen persoon eens op en leg het hem/haar eens voor.
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
Gebruikersavatar
tcmbverbeek
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 jan 2010, 14:53

Re: Advies gevraagd voor pechhulpverzekering

Bericht door tcmbverbeek »

Dag Reiziger, is jouw kenteken voorzien van een aantekening "camper" ??? Ik kan me voorstellen dat de wegenwacht in het buitenland niet zo goed op de hoogte is met de kleine lettertjes maar de ANWB in Nederland naar ik aanneem wel. Zoals ik begreep van de ANWB-medewerkster op kantoor, die in mijn bijzijn speciaal met het hoofdkantoor belde, kan ik de verzekering wel afsluiten maar zal hulp langs de weg uitblijven omdat de wegenwachters weten waar ze op moeten letten. Dus betaal je in het kwade geval voor niets...
Graag aanvullend bericht...


En Marius, bedankt voor de verzekeringtip. Ik ga bij die maatschappij e.e.a. uitzoeken en zonodig oversluiten.

vr gr Ted
Mercedes 407D - 1986 - OM616 - 72pk - Middellange uitvoering - Webasto 2352 - Dubbellucht enthousiast.
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: Advies gevraagd voor pechhulpverzekering

Bericht door dereiziger »

Ted , op mijn kenteken staat als voertuigcategorie bedrijfsauto en op inrichting kampeerwagen

mijn wa verzekering er nog even op nagekeken ook daar zit een hulpverlenings clausule in

De hulp van de anwb was in Nederland overigens
Afbeelding
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Advies gevraagd voor pechhulpverzekering

Bericht door Admin »

Hi Ted,

Via de wesite van de EVO kwam ik toch weer bij de ANWB terecht.

Wegenwacht voor Bedrijven buitenland

Voertuighulp Buitenland
U hebt recht op pechhulp binnen Europa verzorgd door één van onze zusterclubs.
Vergoeding van bergings- en sleepkosten, plus de verzendkosten van onderdelen.
Is het voertuig niet binnen 48 uur te repareren, dan zorgt de ANWB voor repatriëring naar Nederland.

Misschien is het de moeite waard nog eens met de ANWB te bellen en uitdrukkelijk te vragen naar "voor Bedrijven".
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
tcmbverbeek
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 jan 2010, 14:53

Re: Advies gevraagd voor pechhulpverzekering

Bericht door tcmbverbeek »

Beste reageerders, bedankt........

Er zijn goed beschouwd dus 3 mogelijkheden:

1. Naar de RDW en mijn vrachtauto op kenteken laten voorzien van interieur = "camper" waar nu staat = 6 zitplaatsen. En dan gewone wegenwachthulp.
2. Een andere WA-verzekering die ook pechhulp aanbiedt.
3. Bij de ANWB voor bedrijfswagens informeren naar wegenwachthulp.

Voor eventuele volgende reacties; graag hierop inhaken. Net als ik zullen velen onder ons naar deze informatie zoeken.

bedankt en met vriendelijke groet,

Ted
Mercedes 407D - 1986 - OM616 - 72pk - Middellange uitvoering - Webasto 2352 - Dubbellucht enthousiast.
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: Advies gevraagd voor pechhulpverzekering

Bericht door Dennis en Nancy »

Wij zijn met de vrachtwagen gewoon geholpen door de ANWB. Hebben een camper supplement.

Op ons kentekenbewijs staat enkel bedrijfswagen max 6t en NIET camper of kampeerinrichting.

Geen enkele ANWB'er heeft ooit gekeken naar het kentekenbewijs en de meldkamer vroeg ook niets ondanks het vrachtwagen kenteken.

Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Advies gevraagd voor pechhulpverzekering

Bericht door DVIII »

de voorwaarde is misschien dat je zowieso ANWB lid bent (wegenwacht, europa) , en een reisverzekering hebt . dat heeft in mijn geval altijd 100% gewerkt. dekt het ene niet dan moet de andere de schade vergoeden. en zit dat allebij bij de ANWB dan kiezen ze toch eieren voor hun geld. natuurlijk gaan ze bij vooruitvragen protesteren en morren , er is dan meestal een duurdere verzekering precies voor jou ....... voor veel geld. en die willen ze je dan aansmeren.
ik rijdt ook een hobby vrachtwagentje , en daarvoor krijg ik ook wegenwachthulp !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Advies gevraagd voor pechhulpverzekering

Bericht door Frank.fjph »

Nog een aanvulling van mijn kant:

Wat ANWB zegt, hebben ze mij ook vertelt, ik ben er in de praktijk achter gekomen dat de zusterclubs an de ANWB wel andere normen hanteren dan de wegenwacht zelf hiet in NL:
In Groot Brittanie komt de AA bijvoorbeeld niet als je voertuig meer dan 3500 kg weegt,ze vragen dat als je meldt dat je langs de weg staat. (we have no contract above 3500 KG).
Ik geef dan ook voortaan het leeggewicht=campergewict op...

Verder heb ik een minicascoverzekering op de 508, dat wil zeggen ik betaal premie voor de aanschafwaarde van de camper destijds (1995) en heb allrisk dekking met de hulpverlening en onderdelen toezenden en repatriering en nog vervangend verblijf bij reparatie.

Het is mijnsinziens wel handig om de hulpverlening dubbel gedekt te hebben, laat de een jein de steek dan heb je de ander nog.....overigens betaal ik alleen mijn normale wegenwacht Europa (oude Reis en kredietbrief, dus zonder extra kosten voor de campersupplement)
dat heb ik meermalen met diverse ANWB medewerkers besproken, en aan het eind an het gesprek geven ze me gelijk dat het dubbel gedekt is,omdat de verzekering ook al repatriering dekt.

FRank
Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 874
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32

Re: Advies gevraagd voor pechhulpverzekering

Bericht door Berthil »

Bij mij heeft de ANWB de camper (5 Ton zwaar) terug gebracht vanaf frankfurt, zonder enig probleem.
We waren net op de terugreis en de jongens moesten maandag weer naar school, anders hat ik 'm daar gerepareerd of laten repareren.
We kregen een vervangende auto die we nederland in mochten leveren.
Het heeft wel twwe weken geduurt voordat ie naar nederland kwam om dat het (twede helft augustus) zo druk was bij de anwb.

Ik heb de wegenwacht service met camper aanhangsel, met name voor het geval als ik ergens kom te staan dat ik ergens naar een mercedes dealer gesleept kan worden, en dan vervolgens de onderdelen (eventueel via mercedes nederland) kan bemachtigen om de reparatie uit te voeren en weer verder te rijden.

Groeten Berthil.
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten