Opzetten pechservice?

Een brandende algemene vraag? Dit is de plaats waar u moet zijn met algemene vragen en/of opmerkingen
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Opzetten pechservice?

Bericht door Admin »

Marcel (Grenzgenger) heeft het plan geopperd binnen Campertechniek.eu een "hulp-bij-pech-dienst" op te zetten. Hieronder zet hij uiteen wat daaronder verstaan zou kunnen worden.

Graag in deze thread van zo veel mogelijk bezoekers zo veel mogelijk commentaar op het voorstel. Met opgeven als deelnemer aan de eventuele toekomstige dienst graag even wachten. Ik ga ervan uit dat de gegevens van de deelnemers alleen voor geregistreerde forumbezoekers (of eventueel alleen voor deelnemers aan de pechhulp) zichtbaar worden.

Benieuwd naar de reacties,
Ernst/Admin


De hulp en informatie die je op dit forum kunt vinden is zeer uitgebreid en draagt er zeker aan bij onze auto’s rijdende te houden.
Ondanks onze goede zorgen kan het gebeuren dat je stil komt te staan en zoiets komt altijd ongelegen. Wat ga je dan doen, zelf sleutelen (niet fijn langs de snelweg) of laat je de auto afslepen?
Ik wil eens onderzoeken of het niet mogelijk is een eigen pechservice op te zetten.
Je moet dit zo zien, stel je komt stil te staan met pech. Je hebt een lijstje of een Tomtom bestand bij je waarin je gaat kijken welke forumgebruiker er in de buurt hulp kan bieden.
Hulp kan je bieden in verschillende vormen en hierin mag iedereen mij aanvullen:
- Afslepen (onze auto’s zijn sterk genoeg om elkaar af te slepen)
- Gereedschap
- Sleutelplek
- Stalling of parkeerplaats
- Overnachtingsplek
- Kennis van plaatselijke garages en bedrijven
- Etc.
Om deze service op te zetten zou het mooi zijn als zoveel mogelijk mensen zich aanmelden. Iedereen die zich aanmeld komt dan in een overzicht te staan dat alleen voor deelnemers toegankelijk is.
LET OP, de hulp is vrijblijvend en als iemand ergens anders verplichtingen heeft kan en mag hij of zij gerust NEE zeggen!
Zie dit gewoon als een extra hulp, als je al met pech komt te staan sta je er in ieder geval niet alleen voor. Al kan de benaderde persoon je niet meteen helpen hij zal je in ieder geval wel advies kunnen geven naar welk plaatselijk bedrijf je het beste kunt gaan.
Ik ben benieuwd wat de mede forumgebruikers hiervan vinden!

Groet,
Marcel.
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Opzetten pechservice?

Bericht door paulv »

Ik wil wel meedoen, misschien wel handig voor diegene die in Frankrijk pech krijgen :? .

- Taal
- Afslepen
- Gereedschap
- Sleutelplek
- Stalling of parkeerplaats
- Overnachtingsplek
- Kennis van plaatselijke garages en bedrijven
- Etc.

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: Opzetten pechservice?

Bericht door dereiziger »

Vind dat helemaal niet zo'n slecht idee, zeker als je onderdelen nodig hebt oid. dan is plaatselijke hulp/kennis erg praktisch
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 482
Lid geworden op: 25 nov 2007, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Opzetten pechservice?

Bericht door Bommes »

buiten het feit dat ik het een leuk idee vind denk ik niet dat ik meer hulp kan bieden dan plaatselijke kennis van bedrijven.
Ook ik moet werken en dat doe ik niet in mijn woonplaats.
Dus ik wil heus wel helpen, kan best wel wat verslepen, mee oplossen maar als ik er niet ben zal dat neit gaan lukken.
Okay 's avonds en snachts ben ik toch thuis... klopt maar ik wil me nou niet vrijwillig uit bed gebeld laten worden voor een forum pech dienst..:)

Maar nogmaals leuk en goed idee alleen de invulling twijfel ik nog ff aan en dat doe ik niet omdat ik te beroerd ben om te een mede forum lid te helpen, graag zelfs...
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Opzetten pechservice?

Bericht door Detlev »

Bij Dubbellucht bestond/bestaat(?) al jaren een zeer uitgebreide lijst met pech hulp adressen. Mij is niet bekend of iemand daar ooit gebruik van heeft gemaakt....
Het is een leuk idee, alleen jammer dat de meeste deelnemers in een gebied wonen waar hulp binnen het kwartier en vaak gratis (ANWB) dag en nacht voor je neus staat :D
Ook garages en pech hulpdiensten zijn meestal om de hoek.
Internationaal is misschien iets, alleen dan zullen deelnemers zo ver uit elkaar wonen dat je er niets aan hebt (toeval), zie PaulV. (Paul, op die lijst heb jij ook jaren gestaan, wel eens iemand met pech aan de deur gehad daar?)
In Utrecht kan ik iedereen een tijdelijke plek aanbieden naast mijn loods (parkeerplaats), daar is ook gereedschap, water, afvoerput en er is een oldtimer garage in Utrecht die veel ervaring hebben met Merc-508 en dergelijke.
Hierbij aangemeld (overigens woon ik in De Bilt, dus eigenlijk twee plekken :D ), maar of het zin heeft betwijfel ik.
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Opzetten pechservice?

Bericht door paulv »

Hi Detlev,

Het is inderdaad erg rustig geweest, (1x telefonisch advies, vorig jaar nog een ex-lid :wink: met een remprobleem), vandaar dat ik me weer spontaan opgeef :mrgreen: .
Maar ik lees regelmatig pechverhalen, zelfs hier in de buurt, en dan denk ik waarom bellen jullie niet even? Vaak denken die pechvogels het wel alleen op te kunnen lossen, vallen in een toeristenfuik en dan denken ze dat alle Fransen zo zijn, jammer :cry: .
Zelf heb ik vorig jaar nog gebruik gemaakt van mijn Dbbl netwerk, is prima bevallen, nogmaals dank :D

Mvg. Paul
Laatst gewijzigd door paulv op 18 mar 2010, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: Opzetten pechservice?

Bericht door dereiziger »

als ik in de buurt ben wil ik best bellen paul .. mareuhh wat is je nummer :P:P:P :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Opzetten pechservice?

Bericht door Admin »

Zoals eerder gepost:
De details komen op een deel dat niet voor iedereen zichtbaar is.

Als je volgende week iets wilt afspreken bij Paul, moet je dat vooralsnog via een PB-tje doen.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Opzetten pechservice?

Bericht door paulv »

Voor adres informatie en telefoonnummer zie "mijn profiel".
Bij langskomen voor de "gezelligheid" zonder vooraf te bellen/pb, kans op afwezigheid :mrgreen: .

Mvg. Paul

@ Ernst, Wat er staat kun je ook in het telefoonboek vinden. Bang voor ongewenst bezoek enz. ben ik niet :roll: .
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Opzetten pechservice?

Bericht door Leo »

Dat ex-lid is bij Paul langsgekomen zonder de pechlijst van DbbL te gebruiken.
Het bewuste busje kon de route al uit zichzelf rijden en kwam gewoon ff buurten, dus dat geldt niet. 8)
Dat hij bij het afscheid nemen nou stomtoevallig door zijn remmen heentrapte was jullie eigen schuld, want jullie maken het altijd veel te gezellig.. :shock:

Het probleem met de DbbL-pechlijst is dat de meeste inschrijvers niet verder komen dan het aanbieden van een bak koffie en een troostende arm.
Heel aardig natuurlijk, maar je hebt er niets aan. Kun je beter de ANWB bellen.
Daarmee zit je meteen op het kernpunt: In NL is de hulpverlening al op een hoog peil omdat de meeste mensen lid zijn van de Wegenwacht.
Blijft er een onverzekerde Fransman met zijn ouwe rammelkast over , maar die helpen we tóch wel.
Al was het alleen maar om hem het land weer uit te krijgen.. :mrgreen:


Verder ga ik er nog even over nadenken onder het tuinieren, want wat is het een mooie dag! :D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Opzetten pechservice?

Bericht door Admin »

Hi Paul,

Zelfs als ik het telefoonboek van Saint Denis des Murs voor me had, dan nog wist ik niet dat "PaulV" IRL Veltman heet :shock:

Nu weer het dak (van Skoolie) op. Mooi weer, boven de 15℃ dus ik kan de kitspuit weer ter hand nemen :wink:
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Opzetten pechservice?

Bericht door paulv »

Hi Ernst,

Zelfs met als zoekcriteria Paul, La Gare, Saint Denis des Murs rol ik er zo uit :mrgreen: (pagesblanches.fr).
Dat heb je met slechts 2 telefoonnummers in de buurt (de telefooncel :roll: en ik :D )

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Opzetten pechservice?

Bericht door Anton »

Hoi,

Ik ben veel weg dat word dus niets.
Daarbij ben ik lid van de ANWB die, ingeval van ernstige pech zelfs mijn camper terug brengt.
Daarbij krijg ik zelfs een vervangende camper.
Ook heb ik een doorlopende reisverzekering waar het een en anders is gedekt.
En om de kosten: ik betaal totaal € 150.00 per jaar, das anderhalv maal tanken.
Eigenlijk is dat voor iedereen aan te raden.
Maar ik vind het wel een sympathiek idee!

Misschien ten overvloede, heb je al een internationaal verzekeringsbewijs van je zorgverzekeraar?
Das gratis aan te vragen en je hoeft dan niet alles voor te schieten in geval je een doktor, tandarts of wat dan ook moet raadplegen.

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Opzetten pechservice?

Bericht door DVIII »

ik zou de diensten willen delen met de anwb , die verzorgen het op aarde en dan doe ik de andere planeten :lol:
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Grenzgenger
Berichten: 171
Lid geworden op: 04 jul 2009, 18:12
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Re: Opzetten pechservice?

Bericht door Grenzgenger »

Leuk om de verschillende reacties te lezen.

Dit forum heeft echter meer dan 1300 gebruikers en verwacht daarom wel wat meer reacties om deze dienst op te kunnen zetten.

Het mooiste zou natuurlijk zijn als je een lijst kunt samenstellen waarbij de deelnemers zo verspreid mogelijk door Europa heen wonen.

Reageren dus!

Groet Marcel.
Sommige fouten zijn zo leuk dat het zonde is om ze slechts eenmaal te maken.
Johannes

Re: Opzetten pechservice?

Bericht door Johannes »

Hallo Marcel
Heb je dan hier niet hetzelfde als bij dbbl? Ik krijg de indruk dat op dergelijke forums . of het nu voor mercedes of saab of wat voor merk of doelgroep ook, er een zeer beperkt aantal gebruikers is die dermate technisch onderlegd zijn dat ze daadwerkelijk een storing kunnen localiseren en verhelpen. Op de duitse club (busfreaks) zie je hetzelfde gebeuren. Bij een vraag om hulp zie je steeds dezelfde namen verschijnen. Er zijn meer gebruikers die hulp nodig hebben dan die hulp kunnen bieden. Wellicht willen we elkaar best wel helpen , maar je moet het ook kunnen.
Mocht iemand bij mij in de buurt stranden dan worden ze bij deze uitgenodigd vooral te bellen.
Waar ik veel meer geinterresseerd in ben is of je zoiets kunt realiseren tijdens de vakanties. Wij gaan eigenlijk altijd naar Zweden. Ik heb daar heel leuke en goede ervaringen opgedaan met pech en hulp, maar ik ben wel eens nieuwschierig wie daar nog meer zit en of je daar elkaar zou kunnen ondersteunen bij pech.
Anderzijds , is daar het forum ook niet voor ?
Ik vind het hoe dan ook een goed idee Marcel. Succes met de organisatie ervan.
Groet Pieter.
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Opzetten pechservice?

Bericht door paulv »

Misschien is het een idee om zusterclubs te contacteren voor "ïnternationale" hulp :roll: voor oudere campers?

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
Grenzgenger
Berichten: 171
Lid geworden op: 04 jul 2009, 18:12
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Re: Opzetten pechservice?

Bericht door Grenzgenger »

Hallo Pieter & Paul, allemaal prima tips, ik zal dit zeker in mijn achterhoofd houden! Wat men bij dbbl heeft weet ik niet omdat ik daar geen lid van ben.

Wat de hulp betreft, iemand hoeft niet persé technische kennis te hebben om hulp te bieden.
Stel je krijgt dusdanige pech dat je niet verder kunt (motor, bak etc) ben je al blij als je weggesleept word en jouw auto op een veilige plek kunt stallen. Je bent dan in ieder geval weg van de snelweg en kunt dan in alle rust gaan kijken wat de mogelijkheden zijn m.b.t. reparatie.

Om zo'n netwerk op te zetten denk ik dat je minstens 20 deelnemers moet hebben, aanmelden dus!

Groet Marcel.

P.S. Marius, ik kan mij best voorstellen dat je niet midden in de nacht uit bed gebeld wilt worden. Dit wil ik zelf ook niet en we zouden in zo'n lijstje tijden kunnen vermelden waarin iemand beschikbaar is. Nogmaals hulp is vrijblijvend en als iemand verplichtingen elders heeft mag hij of zij gerust nee zeggen!
Sommige fouten zijn zo leuk dat het zonde is om ze slechts eenmaal te maken.
Gebruikersavatar
Maxer
Berichten: 473
Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
Locatie: Berkhout
Contacteer:

Re: Opzetten pechservice?

Bericht door Maxer »

Als mijn "busje" afgesleept zou moeten worden gaat dat door jullie niet lukken :lol: . Iedereen gaat voorbij aan het feit dat op dit forum nog andere leden zitten dan bezitters van kleine Mercedes busjes :mrgreen: . Voor mij zou het nutteloos zijn dus.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Opzetten pechservice?

Bericht door Admin »

Als mijn "busje" afgesleept zou moeten worden gaat dat door jullie niet lukken.

Als jij een oog hebt voor een stang en als je de handrem kan lossen, wil ik je wel een keertje een blokje rond slepen :roll:
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Grenzgenger
Berichten: 171
Lid geworden op: 04 jul 2009, 18:12
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Re: Opzetten pechservice?

Bericht door Grenzgenger »

Als mijn "busje" afgesleept zou moeten worden gaat dat door jullie niet lukken

Ik heb ook nog de beschikking over een 100 pk Deutz trekker, daar krijg ik jouw busje echt wel mee weg!

Groet Marcel.
Sommige fouten zijn zo leuk dat het zonde is om ze slechts eenmaal te maken.
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Opzetten pechservice?

Bericht door DVIII »

nuh met mijn sleepauto neem ik je ook zo mee , krijg je nog lucht ook !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Opzetten pechservice?

Bericht door DVIII »

Hoe is het met het initiatief gelopen , zijn er conclusies , vorderingen of andere ideëen ontstaan ?.
mijn lauwe reactie op het grote plan was en is nog steeds dat een pechservice opzetten een bijzonder grote kluif is voor een club van chihuahua afmetingen. Naast dat ik een drukke baan heb doe ik al heel veel voor de hobby (auto's) en daar kennen heel veel mensen mij direct of "via via" van. zo steek ik mijn hoofd dan eens onder een kever en dan weer snel ik te hulp om een oude brandweer weg te slepen. Allemaal voor de lol en soms een hap en een slok.
Er zijn dan ook veel gevaren in het helpen, die ik probeer te vermijden. En toch soms komt er een gek met een startmotor die ik dan gevonden heb op de sloop bij mij aankloppen om garantie ..... een half jaar later. ( dan rijdt meneer er eerst mee naar spanje ofzo).
Of ik prik per ongeluk door een totaal verdroogde radiateur of draai ik doodleuk de wielen vast die dan al vanaf 200 km "terug" los zitten !. Er zijn ook mensen die je een kapotte bus in je maag splitsen door hem op jou terrein te laten staan , eerst een weekje en dat wordt dan net zo makkelijk een jaar ! . En je komt ook gevallen tegen die je echt niet verder kunt laten rijden , omdat het gewoon een gevaar op de weg is.
Kortom het is nogal een verantwoordelijkheid om mensen te helpen, en dat heeft consequenties .
Dus ik denk dat het helpen in een meer georganiseerd verband dan dat we nu doen "met het forum lukt dat toch aardig" al snel gaat vastlopen in structurele problemen zoals geld , aansprakelijkheid en organisatie.
Voor je het weet bezwijkt de organisatie in al te vermijdbare situaties die dan nog jaren blijven knagen en verzuren de vriendschappen over de tekortkomingen van een enkeling.
De laatste tijd ben ik voortdurend aan het slepen geweest met mijn voorraad en inventaris spullen omdat de een na de andere ruimte die ik gebruikte , of de huur opzegde of er grote belangen gingen spelen etc. Dus een mooi plekje vinden is zoals ik nu bemerk niet gemakkelijk.
Daarintegen zie ik wel grote mogelijkheden om wat meer te gaan doen via het web, of nog beter via dit forum !.
een spotlijst met sloopauto's , zodat je kunt opzoeken wie wat heeft staan (moet wel actueel gehouden worden) een partlist , waar je de onderdeelnummers terug kunt vinden. En een wat vollere markt van onderdelen op het forum.
Meteen is er dan een werelddekking , internet komt vrijwel overal ( bijna)
ik zie alleen internet als contact medium , omdat ik niet dag en nacht gebeld wil worden met al te voordehandliggende vragen.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Opzetten pechservice?

Bericht door paulv »

Hoi Dave,

Je moet er niet te zwaar aan tillen, het moet meer iets worden van een kopje koffie, een telefoontje, effe op intenet (campertechniek.eu), brengen naar de dealer/garage, wachten op de WW :wink: , enz.

Je moet je gewoon voorstellen dat er iemand onderweg is, op vakantie, en iets zit tegen. Paniek slaat toe. Dan is het makkelijk dat je een adres hebt voor hulp en advies. Ik heb er vorig jaar ook gebruik van gemaakt en Leo (bij mij 8) ) ook. Wel zo prettig en toch nog gezellig :roll: .

Het is zeker niet de bedoeling dat er gratis een garage met bijbehorende monteur geleverd wordt. En natuurlijk misbruik wordt gestraft, kenteken, foto, naam, enz op het forum onder het hoofdstuk onbetrouwbare types :wink: waar je pas afgehaald wordt nadat je het hebt goedgemaakt :mrgreen: .

Mvg.Paul
Bezoek altijd welkom!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten