Bouwjaar MB508d ?

Een brandende algemene vraag? Dit is de plaats waar u moet zijn met algemene vragen en/of opmerkingen
Plaats reactie
Jef
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 mar 2010, 20:49

Bouwjaar MB508d ?

Bericht door Jef »

beste,

Voor mijn MB508 D is 1ste indienststelling op 20/2/1981.
Van welk bouwjaar is ie dan? 1980? of zeg je 1981 of kan ik dat ergens opzoeken met het chassisnummer?

Klink misschien een domme vraag, maar het gaat me puur uit interesse... Hoe wordt zo'n datum bepaald?

Groet

Jef
---=== MB508 - 1981 - OM314 ===---
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Bouwjaar MB508d ?

Bericht door Admin »

Omdat je nooit precies weet hoe lang een voertuig in opslag heeft gestaan vóór de eerste inschrijving, is de datum dat het voertuig voor het eerst legaal op de weg kwam de enige vastheid die je hebt... Dus hou je daar maar aan vast als bouwjaar. "De handel" doet dat ook.

Er is ook nog zoiets als "modeljaar". Dat loopt in het algemeen van september t/m augustus, want ze lanceren - vooral bij personenwagens - elk jaar in september op de diverse salons het model van het komende jaar. Je weet wel: nieuw chroomstripje, nieuw koplampglaasje... (Natuurlijk zijn er af en toe best wel fundamentele vernieuwingen.)

Voor jouw 508 kun je dus 1981 gebruiken voor zowel bouw- als modeljaar (al is er qua model misschien niets veranderd t.o.v. model '80...)
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten