we hebben eindelijk weer een 508DG

Een brandende algemene vraag? Dit is de plaats waar u moet zijn met algemene vragen en/of opmerkingen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
janvds
Berichten: 269
Lid geworden op: 29 okt 2005, 16:54
Locatie: Amerongen

we hebben eindelijk weer een 508DG

Bericht door janvds »

We hebben na 4 jaar weer een 508DG , hij is van 1972 en ziet er nog goed tot redelijk eruit.
Alleen even een vraag wie was de vorige eigenaar.

Betrefd mb 508dg van 1972 kleur grijs-zwart, weet je of was je de oude eigenaar, dan zou ik het graag willen weten.
De oude eigenaar is of was lid van dubbellucht, en daar hoef ik het niet te vragen en lid word ik niet........dus

Er zitten verschillende knopjes op het dashbord waarvan ik de functie niet weet en nog meer dingen enz enz.

de bedoeling is om hem helemaal op te knappen, de foto's volgen.

Als iemand weet van wie die was hoor ik dat heel graag. heb hem nl gekocht van een opkoper die had ook ergens gekocht............
Laatst gewijzigd door janvds op 21 nov 2010, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
jan vds
Hobby 600 1986
Aart
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 dec 2009, 11:11

Re: we hebben eindelijk weer een 508DG

Bericht door Aart »

Ik heb deze bus ook zien staan op internet, zag er goed uit.

Maar ik zie dat je hem alweer in de verkoop doet? Toch geen voornemen meer om de bus te gaan opknappen?

Gr, Aart
Gebruikersavatar
janvds
Berichten: 269
Lid geworden op: 29 okt 2005, 16:54
Locatie: Amerongen

Re: we hebben eindelijk weer een 508DG

Bericht door janvds »

Aart,

Goed opgelet, de bedoeling is om een 613 ofzo te kopen, maar ik kon deze niet laten staan stond te koop bij iemand die ik goed ken.
Het is een hele mooie 508 ziet er heel goed uit zien rijd heel goed voor deze leeftijd.
En duurt de verkoop wat langer dan begin ik er vast aan, kan het toch niet laten.........

maar de link:

http://link.marktplaats.nl/382049927

Jan vds
jan vds
Hobby 600 1986
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: we hebben eindelijk weer een 508DG

Bericht door Detlev »

Overigens kun je die vraag gewoon stellen bij DBBL, hoef je geen lid voor te zijn hoor! :roll:
http://www.dubbellucht.nl/default.asp?P ... 0&forum=46 (Vragen van niet leden)
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
janvds
Berichten: 269
Lid geworden op: 29 okt 2005, 16:54
Locatie: Amerongen

Re: we hebben eindelijk weer een 508DG

Bericht door janvds »

Bedankt, ik ga er van uit dat hij al verkocht is............
Heb wel een neg. reactie gehad van iemand die er meer van weet.

We gaan weer verder sparen........
jan vds
Hobby 600 1986
Gebruikersavatar
melvin
Berichten: 310
Lid geworden op: 07 okt 2010, 16:39

Re: we hebben eindelijk weer een 508DG

Bericht door melvin »

goed dat je de bus niet gekocht heb, ik weet van wie hij was en wat ermee gebeurt is :cry:


niets voor niets dat hij zo extreem goedkoop was :lol:
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Re: we hebben eindelijk weer een 508DG

Bericht door Yoni »

melvin schreef:goed dat je de bus niet gekocht heb, ik weet van wie hij was en wat ermee gebeurt is :cry:


niets voor niets dat hij zo extreem goedkoop was :lol:
Ik weet heel zeker wat er met de MB is gebeurd deze is in slovenie de voorruit verloren en heeft een maand zonder ruit in de regen gestaan waarop alle bekleding los liet in de cabine en heeft een week zonder voorruit op een vrachtwagen naar nederland gereden in de regen naar nederland waardoor overal de vocht in de wanden bekleding ed is geslagen met alle gevolgen van dien rot van binnenuit door natte isolatie en wanden en dan niet te spreken over de 14 schades die de transporteur heeft gemaakt tussen slovenie en nederland!
Dat is de rede dat hij zowel op lakschade als op waterschade total los is verklaard!
Gebruikersavatar
janvds
Berichten: 269
Lid geworden op: 29 okt 2005, 16:54
Locatie: Amerongen

Re: we hebben eindelijk weer een 508DG

Bericht door janvds »

oud nieuws!

welkom bij de club. Heb je dit van via via gehoord of ben jij de oude eigenaar?
Wonderbaarlijk.............hoe mooi en goed deze bus eruit ziet en kurkdroog met nieuwe ramen en een gelukkige nieuwe eigenaar
motorisch super en bijna geen roest!

Maar wat is jouw probleem?
jan vds
Hobby 600 1986
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

Re: we hebben eindelijk weer een 508DG

Bericht door Saskia »

Raadselachtig hoor :shock:
Afbeelding

groetjes van Saskia
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: we hebben eindelijk weer een 508DG

Bericht door Leo »

Yooo, wel vriendelijk blijven Jan.
Als iemand iets schrijft wat jou niet bevalt dan hoeft hij niet meteen een probleem te hebben.


Leo.
moderator.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Re: we hebben eindelijk weer een 508DG

Bericht door Yoni »

Ik ben de oude eigenaar jah!
Maar daar had je niet voor gestudeerd te hebben toch ;)
Ik hoorde via via dat er een topic aan de oude bus is geweid en heb me maar even geregistreerd!
Ik heb geen probleem!
Ik weet dat hij in een hele goeie staat is aangezien er maanden aan gewerkt is en gelast en gespoten hij is weg gegaan omdat de kosten van het opnieuw de schades laten repareren niet meer opwoog voor de verzekering!
En omdat de bus 5 weken vocht heeft staan happen zonder voorruit in slovenie en heel de binnenkant opnieuw bekleed en beplaat moest worden omdat de bekleding overal los kwam zetten!
Gebruikersavatar
janvds
Berichten: 269
Lid geworden op: 29 okt 2005, 16:54
Locatie: Amerongen

Re: we hebben eindelijk weer een 508DG

Bericht door janvds »

De bus word van binnen helemaal gestript, en is terecht gekomen bij een liefhebber,
Deze bus is veel te goed voor de sloop, motorisch en carosserie is nog goed

Toen ik hem kocht wist ik niet van het verleden,
Dus fijn om te weten dat je bus goed terecht is gekomen, krijgt weer de orginele kleur groen.

Heb al veel negatieve reactie's gehad, vandaar mijn botte reactie.................

Hopelijk heb je weer een mooie bus kunnen vinden?

jan vds
jan vds
Hobby 600 1986
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Re: we hebben eindelijk weer een 508DG

Bericht door Yoni »

Jah ik had hem zelf ook graag aan iemand gedaan die hem ook echt zo strippen om problemen te voorkomen,
Maar ik heb zelf helaas niet de keus gehad om hem zelf van de hand te doen en dus ook afstand van de bus moeten doen!
Er heeft heel veel laswerk ingezeten nieuwe delen in deur en raam sponningen nieuw spatbord nieuwe dakgoot alle rubbers vernieuwd en dankzij de anwb en cornuiten alle werk voor niets geweest ik kreeg het te doen met een wrakwaarde van 1160 euro waar hij op werk getaxeerd en mocht niet zelf over gaan tot verkoop!
Het grootste deel is nu geregeld met de verzekering en we hebben een MB 609 ex leger met nieuw verfjasje met 14000 op de klok die we nu helemaal opnieuw aan het opbouwen zijn.
Oja de kilometer teller van de bus is vervangen omdat de vorige eigenaar die had verdraaid en naar zn grootje heeft geholpen hij heeft 3,5 ton op de klok staan dat is wel fijn voor de nieuwe eigenaar om te weten!

Gr. Yoni
Gebruikersavatar
janvds
Berichten: 269
Lid geworden op: 29 okt 2005, 16:54
Locatie: Amerongen

Re: we hebben eindelijk weer een 508DG

Bericht door janvds »

die 350.000 is geen probleem voor deze MB, jammer voor jullie dat het zo heb moeten lopen............
maar dit is beter dan hij verrot op de sloop!
Zat er een snelle achteras in? durfde hem niet op zijn top te rijden (en reed al 90) de sloten had je ook mooi gedaan!

Nogmaals mijn excuus aan jullie!
en van harte welkom op dit mooie forum!!
jan vds
Hobby 600 1986
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Re: we hebben eindelijk weer een 508DG

Bericht door Yoni »

janvds schreef:die 350.000 is geen probleem voor deze MB, jammer voor jullie dat het zo heb moeten lopen............
maar dit is beter dan hij verrot op de sloop!
Zat er een snelle achteras in? durfde hem niet op zijn top te rijden (en reed al 90) de sloten had je ook mooi gedaan!

Nogmaals mijn excuus aan jullie!
en van harte welkom op dit mooie forum!!
Geen excuus nodig zo gaan zulke dingen wij hebben nu een mooie 609!
Nee hij heeft een standaard dif naar mijn weten zn top ligt op de 95 maar zelf normaal nooit harder dan 80 gereden!
Hij heefd een iets zwaarder en groter vliegwiel gekregen uit het nieuwe type OM314 dat zorgde wel voor iets meer kopppel en waarschijnlijk ook voor de iets hogere snelheid!
Olie en vloeistoffen en filters hoef je je de komende 10k niet zorgen om te maken die zijn vlak voor de vakantie vervangen!
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: we hebben eindelijk weer een 508DG

Bericht door Detlev »

Hoi Yoni.....Triest verhaal, had al eea begrepen, maar nu ik alles hoor/lees :(
Het pedaalslot uit deze bus zit nu dus (tot volle tevredenheid) in mijn bus.....
Wens je veel succes met het inbouwen! Misschien tot ziens op een weekend.
Mercedes 406 uit 1969
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten