Rijschoolervaring C-rijbewijs omgeving Hoorn/Enkhuizen...?

Een brandende algemene vraag? Dit is de plaats waar u moet zijn met algemene vragen en/of opmerkingen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Rijschoolervaring C-rijbewijs omgeving Hoorn/Enkhuizen...?

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

't moet er toch maar eens van komen... heb een hele leuke andere bus gezien, niet dat ik nou van de Hano af moet, maar ja.

Die is echter C-rijbewijs. Nou weegt ie leeg, als bestelbus dus, 2660kg en is er een typegoedkeuring voor B rijbewijs voor, maar ik houd hem liever op C zodat ik nu eens niet zo zit te klooien met gewicht. Er komt zomaar een paar 100 kilo water, vriendin en inbouw bij en dan zit je weer net het op randje te medderen -ik zou graag met m'n vriendin naar Oostenrijk of Zwitserland willen, maar vanwege de gewichten van de Hano durven we dat gewoon niet aan. Sowieso wil ik graag m'n zaakjes voor elkaar hebben. De bus die ik op het oog heb is een 5,5 tons uitvoering dus tegen de tijd dat we daar zitten...

Voor zover ik heb kunnen vinden zitten er hier 2 rijscholen die C doen: Van Vught in Wognum (Hoorn) en Hoek-Bouma in De Goorn. Over beide heb ik inmiddels in het geruchtencircuit genoeg gehoord, een kennis-van-m'n-achterneef, je kent het wel.
Daarbij komt Van Vught er tot nog toe overigens iets beter vanaf.

Wie heeft ervaringen bij één van deze rijscholen en kan er één aanbevelen? Of kent nog een andere op de buurt, die ik over het hoofd gezien heb?

Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
pluk1973
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 nov 2009, 21:03
Locatie: Vlissingen

Re: Rijschoolervaring C-rijbewijs omgeving Hoorn/Enkhuizen..

Bericht door pluk1973 »

Jeroen,

Wellicht is deze link iets voor je: klik

Arno
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Rijschoolervaring C-rijbewijs omgeving Hoorn/Enkhuizen..

Bericht door Admin »

Hi Arno,

Ze weten het wel weer te verkopen, die rijscholen: "Het camperrijbewijs"! Hoeveel stakkers zouden daar in trappen?
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Rijschoolervaring C-rijbewijs omgeving Hoorn/Enkhuizen..

Bericht door Leo »

Een kaal C (het zg camperrijbewijs??) betaal je zelf. Da's nie best nie. :(

Maar een C + code95 (voorheen chauffeursdiploma) wordt voor het grootste gedeelte gesubsidieerd door Vadertje Staat.
Dan is het namelijk opeens een beroepsopleiding en kun je het aftrekken van de belasting.:P
Dat kleine beetje extra leerstof maakt voor jou niks uit Jeroen (hoef je ook niet voor te lessen, want is LBO-niveau).
Je betaald belasting genoeg, dus zou je wel gek zijn om alleen C te halen.:wink:


Resi heeft het rijgedeelte van C +95 met een snelcursus gehaald bij Istar uit Den Helder.
De theorie gewoon zelf gedaan.


Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Rijschoolervaring C-rijbewijs omgeving Hoorn/Enkhuizen..

Bericht door Admin »

Nee Leo, niks kaal C....

Voor € 1295 krijg je:

Theorie
Zelfstudiepakket, leermiddelen voor:
- Verkeer & Techniek (RV1)
- Administratie (R2C)
2 CCV theorie-examens (RV1 en R2C)
Praktijk
10 praktijklessen C (60 minuten per les)
1 CCV praktijkexamen

Het is maar hoe je het noemt... Ik heb altijd groot respect voor creatieve marketeers :roll:
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Rijschoolervaring C-rijbewijs omgeving Hoorn/Enkhuizen..

Bericht door Leo »

Je hoeft nog nét die vrachtwagen niet aan te duwen voor dat geld.

Groetjes van Leo die de boel alleen bedonderd als hij er héél rijk mee kan worden..:P
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
pluk1973
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 nov 2009, 21:03
Locatie: Vlissingen

Re: Rijschoolervaring C-rijbewijs omgeving Hoorn/Enkhuizen..

Bericht door pluk1973 »

Ik ben me nog maar net aan het oriënteren. Dit was één van de sites die ik tegen kwam. 1295 euro klonk mij schappelijk in de oren, maar ik begrijp dat het voor minder kan? Als dat zo is dan zou ik graag weten waar. Ik heb het ook bij diverse rijscholen nagevraagd en daar was het toch wel wat duurder.

Groeten,

Arno
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Rijschoolervaring C-rijbewijs omgeving Hoorn/Enkhuizen..

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Hmmm, goeie tip, Leo, van die belasting! En kan ik gelijk nog eens een carrièreswitch doen als ik dat ooit eens zou willen! :mrgreen:

Op zich is die krap 1300 euro volgens mij een vrij normale prijs, bij b.v. Van Vught kost een les 75 euro per uur, dat x10 en nog wat examenkosten erbij en dan ga je ook al rap die kant op. Voor mij is het te ver weg, de dichtsbijzijnde school zit dan in Alkmaar -en Den Helder ligt hier ook nog een aardig stukje van de route! Theorie was ik toch al zelfstudie van plan, zo heb ik auto en motor ook gehaald.

Overigens heb ik net m'n vader nog even gesproken, ik wist van wat collegae van hem die hun C moesten halen voor de strooiwagens, (zelfde probleem als de gemiddelde camperaar: een 3,5t Iveco of Renault zit daar al heel snel daaroverheen, zeker met zo'n schuiver en strooier erop!). 2 Waren bij Van Vught geweest en dik tevreden, de eerste bij Hoek-Bouma en dat was ook de laatste keer vanwege de erg rommelige organisatie -geen lestruck beschikbaar, te laat komen, brandstof bijna leeg en tanken in lestijd etc). In elk geval wat directere ervaringen als de bewuste achterneef van etc etc. Qua prijs maakt het in elk geval bar weinig uit.

Zal trouwens maar niet vertellen wat voor auto ik op het oog heb, want dan word ik denk ik verbannen van het forum...! Common-rail motor? Waar zit je Common-sense....??

Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Rijschoolervaring C-rijbewijs omgeving Hoorn/Enkhuizen..

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Gisteren gebeld voor een afspraak met Van Vught! :)
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Rijschoolervaring C-rijbewijs omgeving Hoorn/Enkhuizen..

Bericht door Leo »

Ken de beste man niet, maar succes ermee.:)

Enneuhh, wat ben je van plan? :shock:
Van je geloof gevallen, wordt je oud, ongeluk gehad, hoofd heel hard gestoten?
Lees ik daar commonrail??? :roll:
Wat voor glimmends zit daar omheen?
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Rijschoolervaring C-rijbewijs omgeving Hoorn/Enkhuizen..

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Neuh, laten we het erop houden dat ik eigenlijk al langer mijn C wilde halen, maar de Hanomag nog niet kwijt wil(de) en het dan ook niet zoveel zin heeft C te halen als je d'r niks mee doet... :mrgreen:

Inmiddels zijn we er wel uit dat een hobby leuk is maar dat het ook wel eens leuk is al die weken sleutellol per jaar misschien eens met vakantie te gaan ook wel eens grappig in plaats van vloekend onder zo'n stuk oud ijzer. De techniek vind ik ook wel erg leuk/leerzaam om te doen, zoals die remmen vorig jaar, dat was wel balen op dat moment, maar met hulp van hier en vaders uiteindelijk wel goed gekomen en dat soort dingen vind ik ook leuk om te doen!

Iets waar ik dus niks aan vind is voor de zoveelste keer ramen en platen eruit slopen, erachter komen dat het hout eronder totaal verrot is, weer kitten, en dat zo'n beetje elk jaar herhalen op een steeds groter wordende hoeveelheid plekken. Oftewel, die sleurhut die d'r op staat heeft z'n beste momenten eigenlijk, getuigde de dikke laag bitumen die de vorige eigenaar op het dak gekwakt heeft, al enige jaren geleden wel gehad. Als je links naast het chassis op de vloer stapt buigt alles mee. Duw je van buiten op het dak zie het ergens anders bollen. Ik gok dat er van het houtwerk onder dat alu weinig meer over is, de stukken die ik los heb gehaald (zoals boven de cabine) zijn in elk geval totaal vermolmd.

Dus zaten vriendinlief en ikke te denken aan wat anders, paar MB's of andere belastingvrije vehikels laten zien en hoewel die op zich niet verkeerd zijn en zeker een bepaalde charme hebben, zou iets wat iets geluidsarmer en makkelijker in de bergen trekt toch niet verkeerd zijn... ja, ouwe l*l! En ik wil toch wel graag m'n motor meenemen eigenlijk, zonder aanhanger. Een gangetje van 85-90 vind ik prima, dus voor de snelheid hoeft 't voor mij in elk geval niet.

Ennuh.. om in mijn Hanomag-stijl te blijven, iets erg glimmends zit er nou ook niet omheen, wat ik op het oog heb is namelijk een Renault Mascott in 5,5 ton bestelbusuitvoering zoals d'r een zootje op Marktplaats staan. Ondanks common rail evengoed een schraal ding met niet veel wat kapot gaat en qua opbouw gewoon een modernere Hanomag: vuistas, bladveren, stevige profielen als chassis in plaats van die gevouwen blikken kokertjes van zo'n Sprinter ofzo. 't Enige wat nog tegenhoudt is een geschikt exemplaar vinden (die op MP zien er over het algemeen nou niet zo best uit, zijn zo te zien ex-Belgacom) en de belasting is natuurlijk ook een heel groot nadeel! Eerst maar eens dat rijbewijs halen, dan zien we wel verder, de Hano rijdt nog, dus alle tijd wat dat betreft!

En anders kunnen we altijd nog Hanomag II maken: 115pk zescylinder d'rin, andere opbouw, als C laten keuren, en gas d'r op!
(over een jaar of 10 :mrgreen:)

Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Rijschoolervaring C-rijbewijs omgeving Hoorn/Enkhuizen..

Bericht door Leo »

Een Renault? :shock:
Tjah, jij hebt geloof ik wel een neus voor rijdende ellende..
Das nog erger dan een Ffffff...... Ffffiiiiihiii.... Ffffffiiihiiihaa....... Krijg het niet uit m'n toetsenbord.. Een Berlusconi-produkt zogezegd..:roll: :twisted:

Of is het een eis van die ouwe omdat hij de onderkant van auto's niet kan missen? :mrgreen:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Rijschoolervaring C-rijbewijs omgeving Hoorn/Enkhuizen..

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Die kerel moet toch wat te doen hebben nu ie in juli met pensioen gaat, stel je je m'n arme moeder eens voor, zit ze de hele dag met die kerel opgescheept! Ze hebben sinds kort ook een laptop, dus kan ie mooi een diagnose stekker solderen en de software herprogrammeren! Of die rotzooi nog ff van zijn werk meenemen, daar hebben ze ook nog een paar van die dingen rijden...
Die Mascotts zijn geen slechte bussen trouwens, als je 'n beetje zuinige uitvoering neemt, zonder al die elektrische zooi, zijn 't prima dingen. Beter als de voorwielaangedreven Masters.

Naja, eerst dat rijbewijs maar, dan zien we wel verder...
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten