406D ('71) met vastgelopen motor- repareren of slopen?

Een brandende algemene vraag? Dit is de plaats waar u moet zijn met algemene vragen en/of opmerkingen
Plaats reactie
robbert
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jun 2009, 17:05

406D ('71) met vastgelopen motor- repareren of slopen?

Bericht door robbert »

een paar dagen geleden gestrand nabij groningen (op weg vanuit amsterdam) met mijn 406 D uit '71 - vastgelopen motor (om616), lijkt het. radiator vol olie en geen beweging in het blok.
... nu sta ik voor de keuze een ruilmotor te zoeken en te (laten) plaatsen, of mijn 10-jarige dubbellucht-carriere met pijn in t hart vaarwel te zeggen. ben me aan het voorbereiden minstens een jaar weg te zijn - een werkende camper is dan een leuke logeerkamer voor als ik even terug ben, maar een onoverzichtelijke en vooral dure klus lijkt minder aantrekkelijk. iemand enig idee wat een fatsoenlijk blok zou kosten, waar ik evt rond groningen die klus zou kunnen doen, of wat een 406 zonder motor / voor de sloop zou opbrengen (remleidingen, waterpomp, radiator, startmotor een paar jaar oud, verder leuke accessoires als rolluik en klapstoel)?
dank voor wat dan ook voor advies ideeën, tips, suggesties! groet, robbert 06 4032 4362
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: 406D ('71) met vastgelopen motor- repareren of slopen?

Bericht door dereiziger »

Hoi Robbert ik denk dat een andere motor plaatsen meer plezier oplevert dan hem te verkopen . Zonder draaiende motor brengt ie denk ik niet zoveel op .

Grt Ton ..
Afbeelding
Gebruikersavatar
paul snip
Berichten: 209
Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:25
Locatie: Nieuw Roden
Contacteer:

Re: 406D ('71) met vastgelopen motor- repareren of slopen?

Bericht door paul snip »

Een knappe mb100 motor moet voor 500 euro wel te vinden zijn. Die zijn relatief makkelijk in te bouwen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten