IJsland en brandstof

Een brandende algemene vraag? Dit is de plaats waar u moet zijn met algemene vragen en/of opmerkingen
Plaats reactie
Tunas
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2010, 23:44
Locatie: Ravenswaaij

IJsland en brandstof

Bericht door Tunas »

Goedendag

Wij gaan donderdag 7-7 vertrekken uit Nederland met de camper naar IJsland voor 31 dagen.
We zijn nu inmiddels een grote berekening aan het maken voor wat betreft de brandstof kosten.
Ik kan in de camper zelf 475 liter meneemen. een snelle rekensom van zegt afst. huis/hirsthals ca. 1000km
op de faruereilande 250 km en op IJsland is de rondweg ca 1200 km + nog ca. 500 km onvoorzien.
Dan weer 1000 terug naar nerderland en ik kom dan op: 1000
250
1200
500
1000
-----
3950 KM

Ik heb diesel bij me voor 2850 Km dus moet nog voor ca 1500km :6 =250 L tanken onderweg.
Nu is mijn vraag in welk land ik dat het best kan doen, 2 jaar terug waren wij ook al op ijsland en kwam ik er achter dat LPG totaal onvergkrijgbaar, is dat nu nog steeds zo? Hoe zijn de brandstofprijzen bv. in duitsland, Denemarken,Faroer, en IJsland.
LP 1313
Gebruikersavatar
Leo en Janet
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 apr 2010, 16:16
Locatie: Oostvoorne
Contacteer:

Re: IJsland en brandstof

Bericht door Leo en Janet »

Heb je hier iets aan?

http://www.ijsland.org/ijsland/actueel_brandstof.asp

http://www.eurotravelguide.org/Brandsto ... tueel.html

Mooi land, wij zijn er in 2000 met de motor geweest.

Grtz
Leo
Gebruikersavatar
jervig
Berichten: 349
Lid geworden op: 13 jan 2008, 20:17
Locatie: Rudzica Polen

Re: IJsland en brandstof

Bericht door jervig »

De Rondweg 1200 km?? + 500 km onvoorzien, denk toch dat je jezelf hier rijk zit te rekenen. Ik neem aan dat je "netto" 3 weken op IJsland verblijft, reken dan maar op 2500 tot 3000 km die je daar gaat afleggen, alleen de rondweg volgen is eigenlijk tegenstrijdig met wat IJsland eigenlijk is. Voor bijna alles wat er te zien is moet je juist steeds de rondweg verlaten en weer terug om zonder 4x4 een rondje IJsland te kunnen doen.

Overigens is de diesel op Faroer het goedkoopst.

Groetjes,

Jeroen
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten