Verzekering

Een brandende algemene vraag? Dit is de plaats waar u moet zijn met algemene vragen en/of opmerkingen
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Verzekering

Bericht door Vinz »

Ik heb al de zoekfuntctie gebruikt maar kon eigenlijk vrij weinig vinden. :ooo

Ik heb net een mercedes 508 gekocht en die zou ik kunnen verzekeren bij me oude verzekerings bedrijf als hij onder de 3000 kilo was.
Maar me bus is 3130 op het kenteken. Dus waar zou ik die (goedkoop) kunnen verzekeren als oldtimer?

De bus is dus 3130 kilo op kenteken als een bedrijfsauto, 1982

Ik weet niet of dubbellucht een beetje goedkoop is, heeft iemand daar informatie over?
Mercedes 813
Gebruikersavatar
Goldwingh
Berichten: 255
Lid geworden op: 07 aug 2009, 13:58

Re: Verzekering

Bericht door Goldwingh »

Je kunt toch vrijblijvend kijken bij Dubbellucht? Ik ben er zeer tevreden over en goedkoop is een relatief begrip. Het taxatie bureau zit in Diemen, dat is toch kortbij Haarlem.
Groet Henk MB609
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 390
Lid geworden op: 10 mei 2006, 12:43
Locatie: Scharwoude

Re: Verzekering

Bericht door Rene »

Hoi, daar is de mijne ook verzekerd. Scherpe premie en geen gezeur. :up: ( alleen wel ff lid worden )
Gr Rene
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Verzekering

Bericht door Leo »

Die €25 euro lidmaadschap per jaar dan wel bij je premie optellen.
En verplicht lid blijven, anders moet je uit de verzekering weg.

Stel dat je van de overige clubdiensten (bv onderdelen) geen gebruik wilt maken, zou je dat verzekeringspersoon ook zelf kunnen bellen en vragen wat het kost zónder lidmaadschap.
Natuurlijk wil hij je verzekeren, want handel = handel. En met een beetje onderhandelen moet een normale premie mogelijk zijn.



Bel ook eens met Rassurantien in Vleuten. tel 030-6770802
Da's een geen-gezeur tussenpersoon met scherpe prijzen waar wij (en vele >3500kg camperaars met mij) goede ervaringen mee hebben.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: Verzekering

Bericht door Vinz »

Overigens staat ie wel op B rijwijs om verwarring te voorkomen, maar had nu al 2 verzekeringen die hem dan niet wouden als oldtimer etc..

Ik heb Dubbellucht even gemailt, want op het verzekerings gedeelte van de website kon ik niet komen als niet lid..
En die 25 euro kan er dan ook nog wel bij :wink:
Mercedes 813
Gino
Berichten: 237
Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
Locatie: Valkenswaard

Re: Verzekering

Bericht door Gino »

Neem even contact op met combined, daar is de verzekering van dubbellucht onder gebracht:
http://www.adviesgroepcombined.nl/

Vraag daar wat de prijs is met/zonder dubbellucht korting en beslis wat je dan gaat doen. Ik heb dat ook gedaan.

Hier vind je meer info over de verzekering:
http://www.dubbellucht.nl/uploads/docs/ ... 2011-1.pdf

De website van dubbellucht is zo lek als een mandje ;-)
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Re: Verzekering

Bericht door winand »

Betaalde eerst 120 euro per jaar all risk bij Orion Direct
Orion Direct is nu gestopt met Oldtimerpolissen..
Nu betaal ik 275 euro per jaar via Dubbellucht :shock:
..Ik zoek dus ook nog een goedkoper alternatief..
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Verzekering

Bericht door Detlev »

@Gino: Het moet niet veel gekker worden zeg......dat is een directe link naar materiaal waar copyright op berust!
Buiten dat dit niet erg netjes is, vind ik persoonlijk dat zoiets gewoon niet kan. :z

Verder, Combined is gewoon een verzekering kantoor waar iedereen kan verzekeren, daar is verder niets mysterieus aan!
Dubbellucht heeft hier alleen een collectieve verzekering afgesloten waardoor korting wordt verkregen op de tarieven die gelden bij diezelfde verzekering. Die prijs kan best wel hoger liggen als bij anderen, het gaat ook om kwaliteit en het aantal verzekerden geeft ook een beetje zekerheid bij schades......Verder is de taxatie (door de club geregeld) iedere drie jaar natuurlijk ook een voordeel.

Ik was eerder verzekerd bij de DOA, ook een prima verzekering, zeker toen ik schade had in Kroatië, mijn motor liep vast, we werden netjes begeleid en gerepatrieerd, alles was zeer snel geregeld, en de uitbetaling liet zeker niet lang op zich wachten!
Tegenwoordig heet dat De Witte http://www.dewittecamperverzekering.nl/nl/.

@Winand: dat Orion stopt met allrisk aan te bieden voor € 120 lijkt me niet echt verbazingwekkend :)
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
jooph
Berichten: 279
Lid geworden op: 20 dec 2004, 10:12
Locatie: Holwerd

Re: Verzekering

Bericht door jooph »

Detlev schreef:@Gino: Het moet niet veel gekker worden zeg......dat is een directe link naar materiaal waar copyright op berust!
Buiten dat dit niet erg netjes is, vind ik persoonlijk dat zoiets gewoon niet kan.
Nou, nou!!
Die link staat er zeker al een half jaar op. Dacht dat het ter promotie van de club en zijn activiteiten was.
Was zo openbaar als wat. Waarom zou je daar niet naar mogen linken?
Zijn toch geen staatsgeheimen?

Link is trouwens nu verwijderd!

Joop
Gino
Berichten: 237
Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
Locatie: Valkenswaard

Re: Verzekering

Bericht door Gino »

Die informatie heb ik gewoon gevonden middels Google. Ik vind nog wel meer middels Google op de website. Misschien niet netjes, maar misschien moet er eens aandachtig naar de website gekeken worden. Zonder in te loggen kan ik alle versies van het clubblad bekijken.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Verzekering

Bericht door Leo »

Het blijft voor mij een raadsel waarom die DbbL site afgeschermd is. :roll:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gino
Berichten: 237
Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
Locatie: Valkenswaard

Re: Verzekering

Bericht door Gino »

Leo schreef:Het blijft voor mij een raadsel waarom die DbbL site afgeschermd is. :roll:
Ben ik helemaal mee eens. Geef die informatie toch vrij en laat mensen betalen voor de extra zaken. Ik ben ook lid maar tot nu toe zie ik niet echt de voordelen. Download ik een werkplaatshandboek, maar die mag je dan weer niet printen, kansloos. Zou zijn er meer zaken, maar ik ben nu het topic ernstig aan het vervuilen. Mijn excuses hiervoor.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: Verzekering

Bericht door karogegro »

Leo schreef:Het blijft voor mij een raadsel waarom die DbbL site afgeschermd is. :roll:
Het zal toch niet zijn om te voorkomen dat voormalige dbl leden (die enigzins gebrouilleerd afscheid hebben genomen van deze club) gaan stoken in een prettig huwelijk :twisted:
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: Verzekering

Bericht door Vinz »

Om nog even offtopic te blijven:

Ik had die link trouwens ook gevonden, je kan veel vinden op google 8)
En beetje jammer dat het afgeschermd is, moet zeggen ik ben ook geen lid omdat je er voor moet betalen.

En daarom is campertechniek zo leuk, gratis en voor iedereen!!

Ik ben er nog niet echt uit maar ga nog wel ff rond bellen over de verzekering..
Mercedes 813
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Verzekering

Bericht door Admin »

Vinz schreef:En daarom is campertechniek zo leuk, gratis en voor iedereen!!
Alleen omdat je niet hoeft te betalen :?: :?
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Verzekering

Bericht door Leo »

karogegro schreef:Het zal toch niet zijn om te voorkomen dat voormalige dbl leden (die enigzins gebrouilleerd afscheid hebben genomen van deze club) gaan stoken in een prettig huwelijk :twisted:
:mrgreen: :mrgreen:

Maar ho ff Antonio, er is een verschil tussen hun site en hun forum.
Dat ze (het schrijvende gedeelte van) hun forum voor niet-leden afschermen vind ik best vanwege bovenstaande (alhoewel we hier toch ook geen last hebben van zeikende DbbL'ers, dus waarom andersom dan wél?)
Maar de info en doc's zouden vrij toegankelijk moeten zijn.
Dan kunnen DbbL & Campertechniek.eu elkaar aanvullen.
Want het gaat ons toch allemaal om die ouwe barrels op de weg te houden, en niet om gekrenkte egootjes of een clubkas?


Maar goed, weer genoeg offtopic geweest.
Gelukkig heb ik meer verstand van techniek dan van verzekeren.. :bye:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Verzekering

Bericht door Detlev »

nah, ik maak weer een hoop opgekropte frustraties los geloof ik..... :mrgreen:

Kijk, als je geen voordelen ziet in het lidmaatschap van een club, waarom ben je er dan in vredesnaam lid van? (of zou je dat willen worden) :roll:
Verder leven we, voor zover ik weet toen ik net nog buiten liep, nog steeds in een vrij land.....Daar mag je zomaar een club oprichten die zomaar van alles en nog wat kan doen en regelen. Als die club besluit om eea niet openbaar ter beschikking te stellen lijkt mij dat een zaak van diezelfde club.....

(De Dikke van Dale):
Club de; v(m) -s 1 besloten gezelschap of kring; sociëteit 2 vereniging tot beoefening van sport, ontspanning enz. 3 uitgaansgelegenheid waar op dance, house e.d. gedanst kan worden 4 golfstok

Gezien deze beschrijving, is het dan niet mooi meegenomen dat er ook nog(!) onderdelen te krijgen zijn, technische info, werkplaatshandboeken enz. Buiten al die vaak leuke contacten die je opdoet (de meeste mensen hier heb ik daar leren kennen..... :mrgreen: ) Sleuteldagen nog vergeten. < Zo, einde reclame mode.....>

Nou geeft diezelfde club een blaadje uit, daar staat copyright op. Of dat nou via Google te vinden is of niet maakt verder niets uit, een link daarnaartoe verspreiden is gewoon.....nou ja, vul zelf maar in :)

Verder is het natuurlijk heel mooi dat CT er is, als openbaar medium bijna niet te overtreffen op oude bussies gebied! Maar het een heeft bijna niets met het ander gemeen. Ene is zuiver techniek, het andere is een club. :wink:
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Verzekering

Bericht door Leo »

Waaruit ik concludeer dat de werkplaats-doc's niet vrij toegankelijk worden.

Jammer van dat hokjesdenken, gemiste kans.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Verzekering

Bericht door Leo »

Admin schreef:Alleen omdat je niet hoeft te betalen :?: :?
Jep, anders was ik hier allang weggeweest.. :mrgreen: :bye:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Verzekering

Bericht door Detlev »

@Leo: nou, nou......da's niet wat ik stelde hoor.....wat mij betreft wel. Maar dat is niet de issue hier. Het gaat om de principes hè...
Dat het leuk is om die zooi openbaar te maken snap ik ook wel. En die dingen zijn echt niet de reden dat de meesten lid willen worden. Zit ik nog met het copyright van die hele Mercedes bibliotheek. Zou ik ook eens in moeten duiken.
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
jooph
Berichten: 279
Lid geworden op: 20 dec 2004, 10:12
Locatie: Holwerd

Re: Verzekering

Bericht door jooph »

Detlev schreef:Nou geeft diezelfde club een blaadje uit, daar staat copyright op. Of dat nou via Google te vinden is of niet maakt verder niets uit, een link daarnaartoe verspreiden is gewoon.....nou ja, vul zelf maar in

Bovenstaande quote, rangschik ik onder mier.......n (gelieve zelf in te vullen :? )

Bovendien was de link maandenlang op de site zelf te vinden en dus openbaar toegankelijk

Joop
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: Verzekering

Bericht door Vinz »

@ Admin: Begrijp me niet verkeerd, een sociale plek waar iedereen elkaar helpt zonder daar geld te voor willen spreekt me meer aan dan een club waar je 25 euries moet betalen. De wereld draait al veels te veel om geld.
Mercedes 813
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Verzekering

Bericht door Leo »

Een +1 voor Vinz. :up:

Precies de redenen waarom ik al een paar duizend uur in dit forum heb zitten.
En da's geen aanval op DbbL of andere clubs waar je moet betalen, want ieder zijn meug.
Maar elkaar helpen zonder dat verdomde geld en/of verplichting is nou eenmaal míjn meug.

De -immer gezellige- bestuursvergaderingen, werkgroepen, clubblaadjes & strak georganiseerde massa-meetings denk ik er dan wel bij.. :roll:


Mvg, Leo.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Verzekering

Bericht door Admin »

Geel hesje met "MODERATOR" op je rug???
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Verzekering

Bericht door Leo »

Mot jij een ban?? :evil:



:mrgreen:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten