Media dinges, ehh, streamer

Een brandende algemene vraag? Dit is de plaats waar u moet zijn met algemene vragen en/of opmerkingen
Plaats reactie
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Media dinges, ehh, streamer

Bericht door karogegro »

Onlangs hebben we een nieuwe Lap(spetter) top(spetter) aangeschaft omdat de oude inmiddels tot de categorie antiek behoort en zo af en toe een eigen leven begon te lijden. Nou heeft die nieuwe oa windows media center, wat op zich wel aardige gebruikers optie's heeft. Btw, deze laptop draait op windows 7. Nou heb ik onlangs met een HDMI kabel de laptop verbonden met de tv en dat ziet er prima uit. HD beeldt kwaliteit en prima audio. Totdat Juffrouw Harmsen achter d'r bal aan ging en met een poot achter de kabel bleef hangen en zo de hele santekraam van de tafel roste. U begrijpt dat ik op dat moment foutloos kon achteruit bidden :mrgreen: . Om te voorkomen dat dit nog eens gebeurt ben ik gaan goegellen naar een draadloze oplossing, en kom steeds uit bij een zg Media streamer. De vraag is dan ook, wat is het, wat doet het en welke voorwaarden zijn noodzakelijk om een dergelijk apparaat te kunnen gebruiken.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Grumble
Berichten: 154
Lid geworden op: 30 jan 2012, 21:35

Re: Media dinges, ehh, streamer

Bericht door Grumble »

Een media streamer is een kastje met meestal een harde schijf, internet toegang (al dan niet draadloos) en verder een audio/video uitgang.

(google eens op wireless media player)
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Media dinges, ehh, streamer

Bericht door Detlev »

Die je dus via je netwerk verbind met de drager van de media, in jouw geval dus de Notebook (laptops bestaan niet .... :roll: )
Draadloos is mij dat nog nooit gelukt helaas, de HD stream is gewoon te groot. Bekabeld gaat dit uitstekend! Beter is het dan om in de kelderkast, naast de modem/router, een NAS neer te zetten en daar alle media op te plaatsen, ook weer via datzelfde netwerk.
Je notebook gebruik je dan alleen nog maar om diezelfde media te downloaden en via, je raad het al, het netwerk op de nas te zetten.
Er zijn ook (om het je wat makkelijker te maken) media streamers die zelf kunnen downloaden. Ik vind de eerste optie echter steviger.
Kijk eens naar bv de Eminent EM7285, goede ervaringen mee, niet duur en er past ook een HD in. Vooral het menu is lekker makkelijk te bedienen.
Wil je geen netwerkkabels trekken, koop dan Homeplugs erbij met een minimale snelheid van 500Mbps, je gebruikt dan je stroomnet als netwerk.

Voor uitgebreidere uitleg: http://computertotaal.nl/internet---net ... elers.html

Nog even je vraag wat is het: (ja ja Leo, kweet 't, geef antwoord op de vraag....) het is een apparaatje dat media van het ene punt (apparaat) naar het andere stuurt dmv het (thuis)netwerk. Voorzien van een afstandsbediening en een menu dat op je tv verschijnt kun je zo al je muziek en films afspelen op je TV (of Beamer)

succes!
Laatst gewijzigd door Detlev op 20 feb 2012, 14:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Mercedes 406 uit 1969
Gino
Berichten: 237
Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
Locatie: Valkenswaard

Re: Media dinges, ehh, streamer

Bericht door Gino »

Ik zou niet over draadloos media gaan streamen. Op papier lijkt dit vaak wel te kunnen, maar in de praktijk valt dit behoorlijk tegen.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: Media dinges, ehh, streamer

Bericht door karogegro »

Mhh, de tv heeft een ethernet aansluiting, het modem/wifi router zit 1,5 meter van de tv af, en volgens meneer (ahum).ziggo beschikt dit modem over ruim voldoende capaciteit om te kunnen streamen. Ik heb zojuist besloten om morgen eens een bezoekje te brengen aan de buurt PC super.
Wordt vervolgd. Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: Media dinges, ehh, streamer

Bericht door karogegro »

Sjuust, draadloos gaat het niet worden.
Zoals hierboven al aangegeven zijn de bestanden, en dan mn hd, simpelweg te groot om foutloos/storings vrij bekeken/beluisterd te kunnen worden. Daarbij komt dat browsen ook/nog niet mogelijk is.
De andere optie om een nas :shock: te gebruiken is me te omslachtig.
Dus wordt het of jufrouw Harmsen naar buiten schoppen, of een hele lange HDMI kabel die struikelvrij weggewerkt is.
Mede namens mijn vrouw en kinderen, u allen wel bekend, mijn hartelijke dank.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten