RDW keuring en het papiertje

Een brandende algemene vraag? Dit is de plaats waar u moet zijn met algemene vragen en/of opmerkingen
Plaats reactie
bambam1962
Berichten: 71
Lid geworden op: 01 feb 2012, 22:59

RDW keuring en het papiertje

Bericht door bambam1962 »

Hoi,

vandaag mijn Ducato meubelbak laten keuren tot camper. Deze is gelaagd, maar ging niet makkelijk, niet dat er iets niet in orde was, maar de spraak verwarring tussen de RDW en de Belastingdienst.

Stap een, RDW keurmeester keurt onze bus goed, wel erg zwaar, 3290 kilo, wat behoorlijk tegen viel, maar prima.
Hiervan krijg je een mooi papiertje wat een zgn tijdelijk kenteken is. Leuk, een keer wat anders dan de licht groene, sofar so good. Oud kenteken bewijs is in genomen door de RDW.

Nu de Belasting dienst, ik heb daar aan de balie een gesprek gehad wat haaks staat op dat van de RDW. Mijn tijdelijk kenteken is ineens maar een dag geldig, en mag dan niet meer rijden. Terwijl de RDW ons melde dat we wel mogen rijden, totdat we het nieuwe kenteken bewijs hebben. Duur van het proces bij de belasting dienst duurt twee a drie weken!

Omdat we een meubelbak hebben is er geen doorgang naar achteren, RDW maakt geen verschil daar tussen en de Belasting dienst keurt dat af! Even we hebben voordat we gingen bouwen dit twee maal toe aan de belasting dienst gevraagd, geen probleem. Nu ben ik het kwijt, wie het weet mag het zeggen.

Dat van het gewicht, nou er moet wat afgeslankt worden. Daar kan ik aan werken, maar dat van hierboven, ik hoop op een reactie.

groet

Dick
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: RDW keuring en het papiertje

Bericht door Leo »

Heb je aan die belastingpief gevraagd op welke reglementen/wetten zijn afkeuringen zijn gebaseerd?
Want hier kan ik helemaal niets mee.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: RDW keuring en het papiertje

Bericht door Arno Z »

Raar verhaal allemaal;


Een kennis van me heeft een 207d gehad, met meubelbak en losse cabine. Stond op een camperkenteken, volgens mij zijn er legio die er mee rondrijden.

Hier http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... inrichting staat ook niets beschreven over een 'verplichte' doorgang naar achteren. Hooguit staat er dat de verplichte interieurdelen bereikbaar moeten zijn.

Eventueel kan je het nog proberen via een schriftelijke aanmelding: http://download.belastingdienst.nl/bela ... z11fol.pdf

Succes!

Arno
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: RDW keuring en het papiertje

Bericht door Leo »

Jep, lekker onduidelijk dat "normale wijze". :?
Ergens moet dat duidelijker omschreven staan, want met dit soort wazig geleuter ben je overgeleverd aan de grillen van de dienstdoende ambtenaar.
En dát is niet iets wat we willen.

Hier en hier en hier zie ik nergens staan dat er tussen voorstoelen en woonaccommedatie een verbinding moet zijn.
En wat niet verboden is, mag wel.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
bambam1962
Berichten: 71
Lid geworden op: 01 feb 2012, 22:59

Re: RDW keuring en het papiertje

Bericht door bambam1962 »

Dank voor jullie reactie,

ben weer bij de RDW geweest en die vertelde me dood leuk dat er niks aan de hand is, het kenteken is geldig.
Na lang wachten mocht ik bij de meneer van balie 5 (Amsterdam RDW) komen, meneer is van de belasting dienst.
Mijn verhaal opnieuw gedaan (zelfde man als gisteren), en de spraak verwarring dacht dat het een import camper was.

Vandaar...

Ik bedacht mij zo dat deze over ijverige belasting meneer in een grijs kantoortje helemaal alleen niet veel te doen had en vandaar zelf ging denken, of zoiets.
Nu denk ik ook dat het een straf kantoortje is, als je niet je best doet als belastinginspecteur daar een paar dagen mag zitten.

Any way, wij kunnen lekker weg :-)

groet

Dick
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten