Mercedes LP1113

Een brandende algemene vraag? Dit is de plaats waar u moet zijn met algemene vragen en/of opmerkingen
Plaats reactie
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Mercedes LP1113

Bericht door Vinz »

Zo als altijd zit ik te dromen en te denken om nog wat groter te gaan rijden en wonen, ik weet ik Mercedes LP 1113 te koop van 10 meter met 130 pk.
Zijn daar nog onderdelen van te vinden, nieuw en/of tweedehands? En zijn die "betaalbaar"? En dan bedoel ik natuurlijk motorisch, mechanisch én plaatwerk zo als deuren etc. Zijn die ook uit te wisselen met de andere LP modelen (niet de lp608 natuurlijk)

De verkoper zegt dat hij 1 op 5 a 6 rijd op de snelweg én op kleinere wegen, kan dat kloppen of rijden ze meer 1 op 3? (ligt natuurlijk ook aan je rijstijl)

Fototje van soort gelijk zodat je weet welk model ik bedoel.

http://www4.picturepush.com/photo/a/635 ... border.jpg
Mercedes 813
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Mercedes LP1113

Bericht door DVIII »

hoi, in een 1113 zit gewoon de OM 352 , daar kun je alles nog van krijgen , en de deuren van zelfs een LP608 passen in die carrosserie. waar je op moet letten is vooral de spelingen in de voorasfuse's en de veerbussen . een stuurbekrachtiging moet je wel gaan zoeken anders heb je snel spijt van je LP . en er is ruimte voor een turbomotor die dan weer 170 pk levert. qua verbruik moet je echt aan een op vijf en in die buurt denken , dus soms meer soms minder , ik was laatst in de pyrineen en dat kost zomaar 550 euro enkele reis. "Damn the torpedo's" denk ik dan maar :| ( vliegen kost een paar tientjes )
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: Mercedes LP1113

Bericht door Vinz »

Hoi,

Een stuurbekrachtiging zit er al in dus dat is het probleem niet, motor is gereviseerd dus dat zal (hopelijk) wel goed zitten.
Maar ik zat even de deuren te checken van een 1113 en van een 608 en ze zijn volgens mij totaal anders.

En ja enkeltje kost 550 maar een hotelletje kost ook een hoop geld voor een paar nachten en mijn 508 is nou ook niet zoooo zuinig dus iets meer kan ook nog wel haha :)
Mercedes 813
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Mercedes LP1113

Bericht door DVIII »

ik heb al wat deuren in mijn handen gehad , en ik kan altijd er finaal naast zitten maar mijn LP 608 heb ik met 808 deuren gehad en die deuren passen weer in die grotere cabine. de straal van de spatborden van de 608 is kleiner in de eerste versies , dus ik had prachtige instappen in frankrijk gevonden voor mijn 808 ( van een 608) , paste die helemaal niet in de ruimte die ik maar had , en dan steken ze achter de cabine uit. Ik rijd nu voornamelijk met een 809 ecoliner als camper en die verbruikt ook 20 liter op de honderd als de trein zo'n acht ton weegt en te veel rolweerstand krijgt . de volgende moderne auto wordt een 814 ecoliner , die verbruikt net zo veel als de kleine motor maar kruipt tenminste niet de bergen op. ( die is ook oldtimer , en de 809 niet !)
maar de kosten van de brandstof rijzen de pan uit , ik sleep expres een klein auto'tje mee voor de economie ter plaatse , en ik hoef niet steeds rijklaar te maken in de bus ! en je hebt natuurlijk gelijk , een hotel met kitchenette en houtkachel en wat overal kan zijn ! is niet te betalen , ik mis alleen de roomservice :mrgreen:
leuk dat er al stuurhulp opzit , ik heb een poosje gestuurd met zo'n 10 tonner zonder en dat is net zo zwaar als een 608 of 808 , :oops:
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: Mercedes LP1113

Bericht door Vinz »

In egypte is diesel maar 12 cent 8)
Ik heb even zitten googlen en je hebt verschillende deuren, met de opstap aan de voorkant en je hebt ze met de opstap aan der achterkant. Ik ga nog even verder googlen over het hoe en wat van deze auto.

Ze rijden zeker wel fijn hé? (met stuurhulp)
Mercedes 813
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Mercedes LP1113

Bericht door DVIII »

het rijdt goed , en met de deur , als je kleine LP deuren gebruikt moet je het stukkie aan de achterkant/ onderkant eraf plaatwerken.
het verschil is dat de kleine worden Wurth'ers genoemd die andere werden oa in sindelfingen gemaakt.
ik heb een paar van die kleine LP's en ik ga deze verzameling omsmeden in iets zeldzamer materiaal , dus de 808 ( zoiets als die groene, als je mercedes 808 intype'd op google image) , gaat de schuur in en wordt verlengd en ik ga een ruime dubbelcabine ervoor samenstellen. afijn dan heb ik minder, wat zeldzamer is ofzo
ik heb met dat soort auto's al reizen gemaakt tot finland en kroatie toe en het rijdt echt lekker. als je andere auto's uit die tijd vergelijkt is de mercedes echt een soepele auto, maar lawaaiíg , dus loodkleden maken !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten