kenteken invullen: geen voertuig gevonden

Een brandende algemene vraag? Dit is de plaats waar u moet zijn met algemene vragen en/of opmerkingen
Plaats reactie
Grumble
Berichten: 154
Lid geworden op: 30 jan 2012, 21:35

kenteken invullen: geen voertuig gevonden

Bericht door Grumble »

Hallo,

Zoekend naar onderdelen voor onze camper op basis van een MB307D wordt me vaak gevraagd om het kenteken in te vullen.
En even zo vaak krijg ik dan de mededeling: Geen voertuig gevonden.
Hoe kan ik nou naar onderdelen zoeken dan? :crazy:
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: kenteken invullen: geen voertuig gevonden

Bericht door Anton »

Hoi,

Merk en type ingeven, werkt dat niet bestaat de kans dat het bedrijf helemaal geen onderdelen heeft.
Als het een ingevoerde auto is komt dit ook vaak voor, dat merk ik als ik wat nodig ben voor mijn Fiat.

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Fvd
Berichten: 200
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:57

Re: kenteken invullen: geen voertuig gevonden

Bericht door Fvd »

Ach, voor die automaterialenboeren is het niet boeiend om jouw ouwe benz in het systeem te hebben voor die enkele keer dat je hen nodig hebt, ik zoek meestal zelf vantevoren uit wat ik nodig heb met onderdeelnummer en laat dat bestellen, je moet ze een beetje helpen want zonder de database kunnen ze niets meer tegenwoordig, daarom ben ik ook altijd content met die kleine achteraf zaakjes waar vaak nog wat oudere mensen werken die enorm veel kennis in hun hoofd hebben en bereid zijn mee te denken en met je mee te zoeken

Fvd
Grumble
Berichten: 154
Lid geworden op: 30 jan 2012, 21:35

Re: kenteken invullen: geen voertuig gevonden

Bericht door Grumble »

Tja, en dat is het volgende probleem: Hoe kom je er dan achter wat het bestel nummer of artikel nummer is van een onderdeel wat ik zou willen bestellen... :angel:
Want dát is nou juist de reden dat ik op deze sites aan het zoeken ben...
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: kenteken invullen: geen voertuig gevonden

Bericht door Admin »

Als het "moeilijke" onderdelen betreft, kun je die vermoedelijk wel krijgen bij een grotere MB-bedrijfswagendealer. Dan betaal je wel wat meer, maar daar hebben ze de individuele gegevens van jouw auto, niet op kenteken, maar op VIN.

Wat die automaterialenhandel uit het kenteken denkt te halen, anders dan type en bouwjaar, is mij trouwens niet duidelijk.

Je kunt natuurlijk ook je vriend Google te hulp roepen.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Fvd
Berichten: 200
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:57

Re: kenteken invullen: geen voertuig gevonden

Bericht door Fvd »

Grumble schreef:Tja, en dat is het volgende probleem: Hoe kom je er dan achter wat het bestel nummer of artikel nummer is van een onderdeel wat ik zou willen bestellen... :angel:
Want dát is nou juist de reden dat ik op deze sites aan het zoeken ben...
Daarin is idd google je beste vriend, zoeken op onderdeelnaam, merk en model en je komt een heel end

whats it about?

Fvd
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: kenteken invullen: geen voertuig gevonden

Bericht door DVIII »

het is inderdaad een doffe armoede met de afterparts handel , gooien boeken weg waar ze wel mee konden werken en jou konden helpen , vergeten dat een klant die al jaren hetzelfde komt kopen misschien dit jaar weer filters en aanverwante komt halen. Maar let op , het is wel zo dat als je een oldtimer hebt , en dan bedoel ik een auto / voertuig ouder dan 15 jaar je niet meer in het systeem zit van de dozenschuivers. dan kom je bij de serieuse vakhandel wel beter aan je spullen . Dus snel een onderdelenwinkel zoeken die niet half gevuld is met autoshampo en spinnerwieldoppen !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten