I.v.m. het voortdurende bombardement met spook-registraties is het zelf registreren uitgeschakeld. Stuur een mailtje naar admin (at) naam van dit forum om te registreren.

New members, please send an e-mail to admin (at) name of this forum to register.

Kogelkraan

Plaats reactie
Vinz

Kogelkraan

Bericht door Vinz »

Hoi,

Ik ben mijn nieuwe wagen aan het bouwen en ik heb nu mijn LPG tank onder de bus hangen.
Vanuit daar wil ik zoveel mogenlijk de leidingen buiten houden, hoeft niet maar lijkt mij verstandig.
Nu wil ik na de LPG tank een splitter/kogelkranen inbouwen, oven, gaskachel, kookplaat etc. Is het onverstandig om de splitter/kogelkranen buiten te bevestigen voor bevriezen etc? Opzich lijkt het mij een goede plek want als er iets fout gaat dan spring je je wagen uit en draai je ze onder de wagen dicht en is het gas afgesloten.

Groetjes
Mercedes 813

Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Re: Kogelkraan

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Zit er geen afsluiter op die tank dan? Bij mijn Hanomag zat er gewoon een kraan op? Of kun je daar niet meer bij? (die tank+kraan en een stuk leiding hingen ook voor de helft buiten, halverwege de opbouw kwam die pas naar binnen, daarachter zat ook pas de drukregelaar)
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~

Vinz

Bericht door Vinz »

Tuurlijk zit er een kraan maar als je in de zomer je kachel kan afsluiten heb je ook minder kans op lekkage..
Of je kookplaat lekt en die sluit je af en dan zit je niet meteen in de kou..

Ik heb het toch al liggen dus ik wou het er tussen doen en het liefst dan buiten maar het lijkt mij verder geen probleem, ik wou het alleen even checken.
Mercedes 813

Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Kwaad kan het denk ik ook niet; maar om je verbruikers af te sluiten heb je toch een kranen(verdeel)blok?

Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~

Vinz

Bericht door Vinz »

Dat is precies de vraag, of het stom is om die dat verdeelblok buiten te hangen of niet, qua bevriezing bijvoorbeeld. Lijkt mij niet maar wou het even checken voor de zekerheid.
Mercedes 813

a.de.boer

Bericht door a.de.boer »

Dat verdeelblok zit normaal altijd binnen, durf niet te zeggen of die ook geschikt zijn voor buiten.
Groetn,
Appie uut ..........

Europa is veel te mooi om er over heen te vliegen, daarom doen wij het met de camper.
Te volgen op De Boer op toer

Renovatie Clou liner 1985:
Facebook
Blog

Plaats reactie