trumatic 3000

Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: trumatic 3000

Bericht door Anton »

Hoi,

Kijk hier even en lees dan aandachtig de gebruiksaanwijzing door:

http://www.truma.com/_anweisungen/Truma ... uage=de_de

Je kunt daar diverse gebruiksaanwijzingen downloaden, en echt, de frisse lucht komt door een gat in de vloer van buiten!

Een andere mogelijk is dat je een zelfde kachel als Leo hebt maar dan klopt het typenummer niet wat je hanteerd.
catch schreef:ik heb zojiust een 3002 ingebouwd
Er staat duidelijk in de inbouw voorschriften en met grote letters dat hij alleen met dakafvoer mag worden gemonteerd en dat er geen horizontale delen erin mogen zitten,over de inlaat staat niks maar er word verwacht dat hij op de vloer staat
De rookgassen moeten een trek veroorzaken in de atmosferische gestookte kachels anders gaat het mis zoals je al gemerkt hebt

de rookgas afvoer loopt bij mij onder het keukenblokje in licht stijgende lijn naar de hangekast waar hij omhoog gaat
De aanvoer word van de week in de zijwand geboord als ik tijd heb
Tip :als inlaat heb ik een mooi chrome douche putje bij de gamma gehaald :lol: :lol: zal wel veel vragen opleveren op de camping :D

grts willem
Oja, dat putje is veel te klein voor de aanvoer van frisse lucht.

Bezint eer ge begint!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
catch
Berichten: 173
Lid geworden op: 23 dec 2008, 20:06
Locatie: t'Gooi

Re: trumatic 3000

Bericht door catch »

Ernst ,ik schrijf ook er word aangenomen dat het ding op de vloer staat :lol: :lol:

dat staat er ook bij mij in :lol: :lol:

grts willem

oh en dat putje is groter dan het gat in de kachel zelf :lol: :lol: zal wel een foto plaatsen binnenkort

bezin eer ge comentaar levert :lol: :lol: :lol:
Gaan als de Brandweerauto
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Re: trumatic 3000

Bericht door winand »

Ik heb mijn 3002 ook ingebouwd, uitvoer (dubbelwandig) recht omhoog door het dak.
Invoer standaard van onder de vloer (zo is de kachel gebouwd). Echter, op de plaats waar ik de kachel wilde bouwen, zaten dikke chassisbalken onder, dus heb ik de kachel 10cm hoger op een koof gemonteerd.
Het lucht-inlaat-deel heb ik aangepast zodat het via de zijkant verlengd via een metalen flexibele pijp op een ander plek door de bodem van de bus gaat. (het e.e.a. goed afgeschermd met metaal tegen vlammen die bij slecht functioneren wel eens de andere kant op kunnen slaan)
Bij de nieuwe luchtinlaat onder de bodem heb ik een truma schoorsteentje ondersteboven gemonteerd.
Werkt perfect.
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: trumatic 3000

Bericht door Anton »

Hoi,

Laat ik nou denken dat dat gaas wat er voor zit als vlammendover bedoelt is net als een mijnlamp?
En natuurlijk ook dat er geen ongedierte in kruipt zo als spnnetjes en dergelijke.

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Jan39
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 sep 2010, 19:53

Re: trumatic 3000

Bericht door Jan39 »

Weet iemand waar de aanzuigverlenging voor een s3002 te koop is.Heb diverse webwinkels bezocht maar die kennen dit stuk niet.
Vr Gr.Jan
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: trumatic 3000

Bericht door Admin »

Zie blz 57 en 62 van http://www.truma.com/downloadcenter/pro ... log_nl.pdf .
Te koop bij Gimeg in De Meern. En als die niet aan eindgebruikers willen leveren, kan iedere camperboer of loodgieter dat stuk voor jou bestellen.

Als je een beetje handig bent met de blikschaar en een hamertje, kun je het verlengstuk ook zelf maken uit één of twee grote conservenblikken (nadat je de sperzieboontjes zelf hebt opgegeten). Dit natuurlijk afhankelijk van de situatie ter plaatse.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Jan39
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 sep 2010, 19:53

Re: trumatic 3000

Bericht door Jan39 »

Na je tip ben ik zelf aan de gang gegaan en heb van alu hoeklijn en plaat 'n rechthoekige koker gemaakt en die onder de kachel gemonteerd.Het probleem was dat recht onder de luchtinlaat een carroseriebalk liep zodat ik met de inlaat naar de zijkant van de 508 moest.
Gr.Jan
Hugo
Berichten: 257
Lid geworden op: 07 apr 2007, 22:54
Locatie: Amsterdam

Re: trumatic 3000

Bericht door Hugo »

Ik heb een 3000E, toen ik de auto kocht heb ik de beide slangen vernieuwd.
Nooit meer problemen.
Gr Hugo
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten