CV ketel niet bruikbaar?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maxer
Berichten: 473
Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
Locatie: Berkhout
Contacteer:

CV ketel niet bruikbaar?

Bericht door Maxer »

De bedoeling was om een cv ketel in het bestaande circuit op te nemen maar dat gaat niet lukken want die heeft een minimale waterdruk van 0,8 bar nodig om te functioneren. Dus, zou je het circuit losmaken van de rest werkt de cv wel maar heb je onderweg geen verwarming meer door de motor. Ook kun je de motor niet meer voorverwarmen met de Webasto en dat is in de winter eigenlijk best wel een goed idee.
We hebben dus gekozen voor hete lucht verwarming, zie http://anne.messageboard.nl/30749/viewtopic.php?t=69
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: CV ketel niet bruikbaar?

Bericht door DVIII »

uit je verhaal begrijp ik dat er nu geen motorverwarming meer is . maar die CVketel kun je toch primen ! . je bouwt een pomp in je motorsysteem naar de CV en de uitgang van de ketel smoor je zodat er in de "tussenpomp en smoorklep" een overdruk ontstaat . werkt gegaranderd. maar uit je mededeling begreep ik al dat je een luchtkachel hebt gekocht.
misschien de sint vragen om toch nog een cv ketel !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Maxer
Berichten: 473
Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
Locatie: Berkhout
Contacteer:

Re: CV ketel niet bruikbaar?

Bericht door Maxer »

Die motorverwarming is er nog steeds, ik heb de originele Webasto busverwarming in tact gelaten, alleen een luchtverwarming toegevoegd. Die heb ik dus rijdend niet nodig want dan wordt de bus door de motor verwarmd. Je kunt dus stellen dat ik 3 verwarmingssystemen heb. Als het nou nog koud krijg . .
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: CV ketel niet bruikbaar?

Bericht door Leo »

Maxer schreef:Als het nou nog koud krijg . .
..dan zet je er een V8 in? :mrgreen:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten