Gastank onder of in de Camper

Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Gastank onder of in de Camper

Bericht door Admin »

Aansluitend op deze oude discussie: ik heb een rode dampgastank tweedehands gekocht. De verkoper, die ik zeer deskundig acht, zei dat het opgelaste kruisje middenboven moet zitten. Dit kruisje zit in één vlak met de platte plaat waarin alle appendages geschroefd zitten.

Als ik echter op de sites van Van Meenen en Terveer (ook niet de eersten de beste) kijk, zitten bij alle dampgastanks de appendages recht naar voren of zelfs 45° onder de horizontaal!

Wie weet de juiste positie of - liever nog - op welke site vind ik betrouwbare informatie?
Ik kan natuurlijk Jos Terveer opbellen, maar ik vind dat een beetje lullig omdat ik die tank niet bij hem heb gekocht.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Gastank onder of in de Camper

Bericht door Anton »

Hoi Ernst,

Meestal meestal zit er toch een plaatje onder zodat ie alleen in de juiste stand gemonteerd kan worden?
Een ander optie is even de vlotter van de 80 % er uitdraaien en met een zweihaak de hoek overnemen.

Succes!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Gastank onder of in de Camper

Bericht door Admin »

Hoi Anton,

bedankt voor je reactie, maar...
Meestal meestal zit er toch een plaatje onder zodat ie alleen in de juiste stand gemonteerd kan worden?
Hoe bedoelu? De tank is volkomen cylindrisch, met alleen dat ene platte stuk waar alle aansluitingen zitten. En de vraag is juist of dat platte stuk naar boven, naar voren of schuin naar beneden hoort te wijzen.

Een ander optie is even de vlotter van de 80 % er uitdraaien en met een zweihaak de hoek overnemen.
Dat zou ik allang gedaan hebben, als... de tank niet voor 3/4 vol zat :twisted:
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Gastank onder of in de Camper

Bericht door Anton »

Hoi Ernst,

We zijn niet voor een gat te vangen!
Draai de kraan ietsjes open, dat ie een beetje sist rol nu de tank langzaam tot er vloeibaar gas uit sputterd.
De gasafname zit bovenin dus even markeren en het moet lukken.

Succes!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Gastank onder of in de Camper

Bericht door DVIII »

Anton's methode moet dan wel twee richtingen , rollend gebeuren omdat je dan de dampgasbel kan markeren , het een en ander is natuurlijk wel bijzonder uitnodigend voor getuigen helemaal op tilt te gaan , waar Jones van Dad's army nog een bescheiden weergave van geeft. maar het morsen van vloeibaar gas is nog onschadelijker dan het morsen van benzine waar per definitie nog meer energie in zit per cc .
de zondagochtend vroeg is natuurlijk een uitgesproken moment om geen getuigen te hebben.
ooit werkte ik voor een loodgietersbedrijf met van die kleine brandertjes , en dito flesjes. die vulden we op straat uit een ondersteboven gekeerde 10 kg bus , ( bij het vullen laat je de damp ontsnappen in de vrije lucht teneinde een vulling "vloeibaar" te krijgen ) afijn dat is jaren goed gegaan totdat er een gevoelig persoon helemaal door het lint ging bij deze demonstratie van zelfmoordenaarschap , er was niets aan de hand maar lokale overheid vaardigde meteen een verbod uit. :)
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Gastank onder of in de Camper

Bericht door Admin »

Ik heb inderdaad Anton's methode toegepast, al een paar maanden geleden.... De appendages bleken noch naar boven, noch naar voren, noch schuin naar beneden, maar schuin omhoog te moeten wijzen! Inmiddels de tank vastgezet. Zie foto. Afbeelding
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Gastank onder of in de Camper

Bericht door Anton »

Hoi Ernst,

Mooi dat dat weer gelukt is!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten