Kachel zonder afvoer (katalysatorkachel)

Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: Kachel zonder afvoer (katalysatorkachel)

Bericht door Vinz »

Ik heb wel een aantal schema's gevonden voor de 3002 en die waren tegelijkertijd ook voor de 5002 en dat zijn ook inbouwschema's, bij truma.com.

Maar zo als ik al zei waren de schema's op internet het zelfde voor de 3002 en 5002 het zelfde op dat gat aan de zijkant na. Dus ik neem aan dat het kan alleen dat het bij de 3002 nog niet was gedaan aangezien de kachel eigenlijk het zelfde zijn maar dan is de 5002 krachtiger.

Alleen een vraagje, je zegt dat je gat in de voorste kast zit, bedoel je dan de (bruine/witte) mantel?
Ik heb alleen de mantel en de aluminium kast, en dan zou het gat in de aluminium kast moeten.
Mercedes 813
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Kachel zonder afvoer (katalysatorkachel)

Bericht door Detlev »

Sorry, bedoel achterste, aluminium kast! Dat was wel dicht, maar voorgestanst, kon er zo uitgehaald worden.
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Kachel zonder afvoer (katalysatorkachel)

Bericht door Detlev »

Anton schreef:Hoi,

Als het bij dubbellucht lukt kan het hier toch ook?

Groet Anton
Dit is een forum Anton, wij hebben een server waar de bestanden opstaan, daar kan ik niet zomaar iedereen laten downloaden, kost geld namelijk...... :wink:
Zelf heb ik geen server meer staan, alleen eentje voor eigen gebruik intern.
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Kachel zonder afvoer (katalysatorkachel)

Bericht door Leo »

Die documentatie staat hier al een aantal jaren als mededeling bovenin dit hoofdstuk. :?

Misschien eens verder kijken dan "toon actieve onderwerpen"..
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Kachel zonder afvoer (katalysatorkachel)

Bericht door Leo »

@Vinz: Ff naar de gasboer voor een andere inspuitnozlle. (dat messing schroefje met gaatje waar het gas uit komt)
Je hebt er nu 1 met een klein gaatje voor 50mB, en dat moet ff groter voor 30mB.

Een beetje gasboer kan in een tabel opzoeken wat de vervanger is. De schroefdraad is standaard, dus niks bijzonders.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Kachel zonder afvoer (katalysatorkachel)

Bericht door Detlev »

Kijk, dat is nu eens makkelijk......Ik heb alle losse bestanden toegestuurd gekregen.
Kan ik me er nu mooi van af maken met drie linkjes! :roll:
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Kachel zonder afvoer (katalysatorkachel)

Bericht door Leo »

Grinn, er staat hier meer dan je denkt. :wink:

Voor de zekerheid heb ik die PDF's ook opgeslagen.
Gaat die link ooit uit de lucht, dan pletteren we het wel weer ergens anders neer.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: Kachel zonder afvoer (katalysatorkachel)

Bericht door Vinz »

ik zit me rot te zoeken op internet (nozzle, inspuiter, 3mbar ombouwen naar 50mbar etc etc..) maar ik kan niet vinden wat de nozzle precies is, dus mijn vraag wat is de nozzle in de kachel? Ik zie meerder messing schroefjes met een gaatje er in dus ik weet het niet precies :roll: En op onderdelen sites kan ik alleen complete 30mbar branders vinden en geen nozzles.

http://www.jasicamp.nl/contents/nl/S3002k.pdf

Ik vermoed nummer 35 en 36 of is dat niet goed? die kon ik vinden als jet burner en pilot burner.. :roll:
Mercedes 813
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Kachel zonder afvoer (katalysatorkachel)

Bericht door Leo »

35 & 36 Klopt.

Nou doet een 50mB kachel het ook wel gewoon op 30mB, alleen brandt hij dan niet zo hard en is het waakvlammetje wat klein.
Misschien heb je aan die 30mB warmteopbrengst wel genoeg, dan hoef je niks te veranderen.
Al geprobeerd?
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Kachel zonder afvoer (katalysatorkachel)

Bericht door Detlev »

Leo schreef:Grinn, er staat hier meer dan je denkt. :wink:

Voor de zekerheid heb ik die PDF's ook opgeslagen.
Gaat die link ooit uit de lucht, dan pletteren we het wel weer ergens anders neer.
Nou heb ik eens even gekeken waar het hier nu eigenlijk over gaat maar de hoeveelheid bestanden die ik heb gekregen is vele malen groter als wat hier staat. maw er is meer :wink:
Eens gezocht waar die hoeveelheid vandaan komt en gevonden, een Frans forum. Nou niet meteen denken dat kan ik niet lezen, beetje je best doen, die types herken je zo wel en de gebruiksaanwijzingen zijn in meerdere talen, vele zelfs gewoon in het Nederlands!
Kijk hier maar eens: http://www.trafic-amenage.com/forum/vie ... hp?t=11016

@Leo: voordat je dat nu allemaal weer gaat backuppen, stuur ff PBtje
Laatst gewijzigd door Detlev op 17 okt 2011, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Kachel zonder afvoer (katalysatorkachel)

Bericht door Anton »

Hoi,

Goeie link!
Dank,

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Kachel zonder afvoer (katalysatorkachel)

Bericht door Frank.fjph »

Even over 30 en 50 mbar:

Ik ontdekte ooit 15 jaar gelden dat men een 5o mbar gasinstallatie had gemaakt in de bus, maar niet gezien had dat kachel 30 mbar was: mijn oplossing: een tussenreduceertje die van de 50 gewoon 30 maakte tussen verdeelkraan en de kachel.
Je hebt dan geen 2 reduceers nodig (en ook geen nozzels en zo .. :lol: )

Frank

PS Of ze nog volop te koop zijn nu weet ik helaas niet, heb er vorig jaar nog een op de kop getikt, maar was niet sipel toen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten