Geiser afvoer

Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Geiser afvoer

Bericht door Anton »

Hoi,

Aansteken met lucifers? ja dat kan en mag !
Maar er zijn geisers die door hun constructie beter met een gasaansteker aan kunt steken.
Als de kop van de lucifer afbreekt blijft ie op de waakvlam liggen en dan doet ie het niet zo best.
Heeft het zin om de hele dag de waakvlam te laten branden, als je veel en vaak warm water nodig hebt wel.
Ik deed hem altijd wel uit, maar ik zat op een schip.

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Geiser afvoer

Bericht door Detlev »

Ik heb sowieso weinig met geisers die je met een vlammetje moet aansteken.....
En dat een waakvlam weinig gas verbruikt vind ik ook wel erg optimistisch.
Dat scheelde vroeger toen ik in m'n huis nog propaangas had toch zeker 1 à 1,5 week aan gas verbruik als ik 'm gewoon iedere keer uit deed!
Mercedes 406 uit 1969
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: Geiser afvoer

Bericht door Vinz »

Hoe hebben jullie de dakdoorvoer gemaakt bij jullie bussen? Moet het nog dubbelwandig zijn of is dat niet nodig?
Ik heb een plat dak van polyester. Zat zelf de denken aan zo iets, maar dat heb ik bij de gamma (nog) niet gezien:

http://www.klimaatservice.net/index.php ... 5/130.html
Mercedes 813
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Geiser afvoer

Bericht door Detlev »

Dat is precies wat ik heb gebruikt, echt van de gamma toch.
Erop geplakt met goeie kit.
Daarbovenop heb ik gewoon een schoorsteenmuts (of hoe zo'n ding mag heten) geschroefd.
Zit al jaren zo en werkt uitstekend.
Mercedes 406 uit 1969
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: Geiser afvoer

Bericht door Vinz »

Dan heb ik vast niet goed gekeken :wink:
Maar dubbelwandig is dus NIET nodig?

Ik zie bij huizen deze pijpen ook niet dubbelwandig zitten maar een polyster bus dak is natuurlijk geen stenen huis.
Mercedes 813
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Geiser afvoer

Bericht door Detlev »

Het is alweer een tijdje terug dat ik het geïnstalleerd heb, maar voor zover ik me herinner doordat de doorvoer die jij bedoeld nogal breed is uitgevoerd, je het polyester ver genoeg kunt verwijderen....
In ieder geval heb ik nooit ergens last van gehad (ook polyester dak). De afvoerpijp heb ik door dat ding heen gestoken en daarop de muts geplaatst dacht ik. Verder tijdens het aanbrengen je gezond verstand en improvisatie talent gebruiken, komt het vast allemaal goed......
Mercedes 406 uit 1969
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: Geiser afvoer

Bericht door Vinz »

Gezond verstand? :lol: improvisatie talent :up:

Komt goed, ga even goed bekijken wat ik ga doen maar bedankt voor je antwoorden!
Mercedes 813
Gebruikersavatar
Maxer
Berichten: 473
Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
Locatie: Berkhout
Contacteer:

Re: Geiser afvoer

Bericht door Maxer »

Denk er wel aan dat een oudere geiser waarschijnlijk geen trekonderbreker heeft en die heb je wel nodig anders waait ie gegarandeerd uit. Een losse is te koop en kun je er boven plaatsen. Een schoorsteen met dakdoorvoer haal je bij de bouwmarkt. Geen Truma want die is veel te klein. Een kleine keukengeiser gebruiken wij nu al 5 jaar naar volle tevredenheid. Het is er een met waakvlam. Meestal staat ie uit want wanneer heb je dan warm water nodig? Dan steken we hem aan (met een lucifer). Is dat nou zo veel werk? Om te douchen voldoet ie ook want hij geeft voldoende warm water en als je het combineert met een thermostaatkraan kun je lekker douchen, geen probleem.
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: Geiser afvoer

Bericht door Vinz »

De geiser heeft een trekonderbreker en het is er een met waakvlam, maar die doe ik alleen aan als ik warm water nodig heb.
Ik heb zelf geen douche in me bus maar evenuteel voor buitendouche maar zo vaak zal ik dat niet gaan gebruiken verwacht ik.
Ik ga hem meer gebruiken voor afwassen etc
Mercedes 813
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten