WEbasto wdb2010 in ex-ambu

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bert_s
Berichten: 70
Lid geworden op: 15 dec 2004, 09:33
Locatie: Zetten

WEbasto wdb2010 in ex-ambu

Bericht door Bert_s »

In m'n ex-ambu 508d uit 1987 zit bovengenoemde standkachel die tot voor kort altijd functioneerde. Bij aanzetten klinkt wel het vertrouwde geluid maar de brander wordt niet ontstoken.

Vanuit de startbatterijen gaan er rechtstreeks van de + pool twee draden met zwevende zekeringen naar de kachel. Deze twee draden heb ik laatst los gehad en weer aangesloten, ik heb de indruk dat hij het sindsdien niet meer doet. Deze twee zekeringen zijn goed en de draden staan onder spanning. In het dashboard zit voor de kachel ook nog een zekering, deze is ook goed.
Iemand enig idee wat ik verder kan doen?
Bert
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Re: WEbasto wdb2010 in ex-ambu

Bericht door Yoni »

Ik zou even kijken of de gloeiplug werkt, kijken met de multimeter of de spanning met pulsen dipt, eventueel kan je ook de multimeter in de A stand zetten en de meetpennen tussen de + en de + van de gloeistift.
Gebruikersavatar
Maxer
Berichten: 473
Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
Locatie: Berkhout
Contacteer:

Re: WEbasto wdb2010 in ex-ambu

Bericht door Maxer »

Het stuurkastje is wat zomaar stuk kan gaan. Bij mijn 2010 gebeurde dat ook. Niet meer op willen starten. Nieuw stuurkastje en hoppa, perfect starten en branden.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: WEbasto wdb2010 in ex-ambu

Bericht door Admin »

Dat kan. Maar ook het foto-oog in de verbrandingskamer is een bekende storingsbron.
Wat je snel zelf kunt controleren zijn de maximaalthermostaten, die zijn normally closed en als er een open is, moet die vervangen worden.

Onze Webasto 2010 startte niet, maar legde wel een rookgordijn, klaar voor de Derde Wereldoorlog (op de havenkade in Den Oever, vraag maar aan Leo). Dat kwam door een versleten nozzle. In twee minuten te vervangen (proberen zelf te repareren is zinloos) en hij was weer als nieuw!
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten