Gasoven

Plaats reactie
emile-johan
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 mei 2009, 23:36

Gasoven

Bericht door emile-johan »

hallo techneuten,
een Dometic gasoven werkt die ook op LPG.
ik wil LPG in de camper plaatsen, een grote fles met buiten aansluiting en filter,
koelkast zou hier goed op werken, maar de gasoven dat is de vraag.
de kachel draait op dieselolie uit de camper tank.
vgr; emile-johan :!:
GerardH
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 mei 2009, 14:52
Contacteer:

Re: Gasoven

Bericht door GerardH »

Bij ons werkt dat goed en een oven in je camper is een aanrader! Ik maak thuis voorgebakken desembrood, seal dat en neem het mee. Als ik 's morgens ga douchen (ook in de camper) steek ik eerst de oven aan en doe het brood er in, na 17 minuten lekkker vers brood. Dat is een goed begin van de dag.
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Gasoven

Bericht door DVIII »

ik heb ook al jaren een oven in de bus mee , het is echt een superaanwinst , je moet niet overdrijven denk ik maar een oventje en dan brood bakken en bijvoorbeeld lasagne en lekkere ovenschotels zijn echt "the cherry on the cake" ( vergeet broodjes in de ochtend niet ) en ja dat werkt prima op lpg
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
a.de.boer
Berichten: 105
Lid geworden op: 08 nov 2009, 12:38
Locatie: Zwervende

Re: Gasoven

Bericht door a.de.boer »

Wij zitten ook te denken om een gasoven te plaatsen, hebben jullie ook een afvoer voor de warme lucht geplaatst.
Heb iemand ontmoet die dit niet had en dat lijkt mij met warme dagen niet echt prettig in de camper.
Groetn,
Appie uut ..........

Europa is veel te mooi om er over heen te vliegen, daarom doen wij het met de camper.
Te volgen op De Boer op toer

Renovatie Clou liner 1985:
Facebook
Blog
Danny
Berichten: 84
Lid geworden op: 22 jan 2010, 11:57
Locatie: Marknesse

Re: Gasoven

Bericht door Danny »

Heeft hier iemand ervaring met een blikoven? Dat is zo'n tulbandvormig blik dat je op je fornuis kunt zetten, door de luchtstroming wordt de inhoud gelijkmatig verhit. Vroeger stonden ze nog wel eens op MP, nu niet meer vlg. mij. Ik zoek er een, als iemand iets weet.....
Groet Danny
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Gasoven

Bericht door DVIII »

zo'n blikoven is niet veel meer dan een omgekeerde pan op je pitje met dan een plaat op het vuur eronder. het verbruikt veel meer gas dan een ontworpen voor het doel oventje. het geheim van een goede oven is het ontwerp , dus een omgekeerd idee werkt minder maar kan wel . ik heb er wel eens mee geprobeerd maar ik heb hem weggegeven en een oven gekocht. over de afvoer , in de warme zomer maak je niet zoveel ovenschotel gerechten , dus ik heb geen afvoer gemaakt , die had ik wel maar in gebruik is de pijp in onbruik geraakt. de moeite weegt niet op tegen het geringe nadeel
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
pluk1973
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 nov 2009, 21:03
Locatie: Vlissingen

Re: Gasoven

Bericht door pluk1973 »

Hallo,
Wellicht is de Coleman Camp Oven een alternatief voor de blikoven: http://www.qvist.nl/camp-oven.html

Wij gebruiken deze nu enkele jaren. Niet echt voor ovenschotels, wel voor minipizza's, broodjes en om bv lasagne op te warmen en het bevalt goed.

Groeten,
Arno
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: Gasoven

Bericht door karogegro »

Ook wij gebruiken sinds enkele jaren de hier boven beschreven Camp oven. En eigenlijk bereiden we zo'n beetje alles wat we thuis ook maken in dat ding, incl ovenschotels. Onlangs als experiment de bitterballen,kroketten en frite's geprobeerd, en ik mag wel zeggen met een zeer bevredigend resultaat.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Danny
Berichten: 84
Lid geworden op: 22 jan 2010, 11:57
Locatie: Marknesse

Re: Gasoven

Bericht door Danny »

Die bedoel ik! Dank voor de tip. Danny
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten