Gezocht kachel / boiler tips (help peter de winter door)

Plaats reactie
Peter MERCAMPO
Berichten: 416
Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
Locatie: 'T Gooi

Gezocht kachel / boiler tips (help peter de winter door)

Bericht door Peter MERCAMPO »

Hallo daar, ik heb besloten voorlopig even in de MERCAMPO te blijven bivakeren. Ga nog even niet verbouwen en wil voorlopig een en ander herstellen / repareren en of vervangen indien mogelijk.

1. Mijn kachel, een amerikaans merk Suburban rv heater (denk ongeveer 35 a 40 jaar oud, word nog wel in America nieuw geleverd) stinkt erg tijdens het stoken (co alarm gaat, na verloop, ook af) en regelmatig dooft de vlam, de blower blijft dan wel doorblazen, helaas dan wel koude lucht en trekt op deze manier gestaag de accu leeg. Vraag: weet iemand een adres of bedrijf die deze kachel kan reinigen / schoonmaken en of afstellen? of weet iemand een adres die deze kachel zou kunnen leveren? Hij is namelijk precies pas in mijn keukenblok en ik ben er eigenlijk heel tevreden over als tie het doet. Verwarm de bus nu met een omgekeerde plantenpot op het gasfornuis, gaat best maar je blijft koude voeten houden en als het echt gaat vriezen....

2. Heb er ooit een carver cascade gas boiler ingebouwd, heeft jarenlang goed gewerkt o ring een keer geknapt en overdruk ventiel een keer gesprongen resultaat uiteindelijk dat de verbrandingsunit weggeroest is en doorgerot. Twee jaar geleden een heel nieuw binnenwerk op de kop kunnen tikken en uit engeland laten komen, was de laatste, met electronische regelunit en aan en uitknop alleen van deze set is de Henry ipv cascade maar verder hetzelfde, heeft een seizoen goed gedraait maar laat het nu afweten, slaat aan maar slaat vervolgens direct weer uit en ik heb geen flauw idee wat het kan zijn, denk misschien aan thermokoppeling maar weet niet hoe dit te controleren, heeft iemand een tip voor een bedrijf die dit voor mij zou kunnen uitzoeken of testen.

Heb zelf 13 jaar geleden de boel aangelegd en aangesloten op een lpg damptank met koperen leidingen maar nooit een filter er tussen gehad, het schijnt zo te zijn dat lpg ook vervuilend kan zijn maar zeker weten doe ik dat niet, heeft het nog zin om zo een filter er tussen te zetten? mijn gasfornuis oven combinatie doen het al die jaren nog prima.

resumé; graag tips voor bedrijven en of personen die mij verder kunnen helpen.
Alvast bedankt.
Vandaag is een Kadootje
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 5 gasten