OlieKeringen

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Plaats reactie
Unknown User

OlieKeringen

Bericht door Unknown User »

Ik ben op dit moment de koppeling van mijn 608D met OM314 dieselmotor aan het vervangen en loop tegen het volgende probleem, nadat de koppeling en straterkrans verwijderd zijn zie ik dat de olelekkage welke daar ergens zou moeten zijn op de krukas
Wat ik na verwijderng van alle bovenstaande zaken zie is de stofkap met het toplager maar dit lijkt niet de oliekering, zit deze daar nog achter, wie kan mij hier iets zinnigs over vertellen

Bedankt alvast

Rene
Unknown User

Werkplaatshandboek

Bericht door Unknown User »

dat werkplaatshandboek heb ik uiteraard al doorgenomen maar daar wordt het omschreven,????????/
Unknown User

OLIE

Bericht door Unknown User »

HOI,EEN OM314 VAN 80 PK HEEFT GEEN OLIE KEERRRING AAN DE ACHTER ZIJDE,DE MODELLEN VAN NA 1978 HEBBEN DEZE WEL.DE KEERRING VERVANGEN IS EEN GROTE KLUS WAARBIJ DE KRUKAS MOET WORDEN UITGEBOUWD,EEN MOTOR DIE ACHTERUIT LEKT HEEFT MEESTAL EEN TE HOGE CARTER DRUK ,VENTILATIE DICHT OF ZUIGERVEREN VERSLETEN GROETEN DIRK
Gebruikersavatar
Onze Bus
Berichten: 88
Lid geworden op: 09 dec 2004, 11:31
Locatie: Lingewaard

krukaskeerring

Bericht door Onze Bus »

René

We hebben inderdaad te maken met een niet alledaagse constructie van olie afdichting. Het is een uit twee delen bestaande oliekeering welke op zijn plaats wordt gehouden door het achterste hoofdlager van de krukas. Vandaar dat je deze ook niet kunt zien met een verwijderd vliegwiel.
Ik kan dus de eerder genoemde reactie hierboven allen maar beamen, de krukas zit in de weg en zal uitgebouwd moeten worden.
Overtuig je dus eerst of de lekkage inderdaad hier vandaan komt.

"Onze Bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten