Stationairknop vervangen bij 508

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Stationairknop vervangen bij 508

Bericht door DVIII »

ik ken meerdere chef monteurs die hun eigen veters niet eens kunnen knopen dus dat maakt op mij geen indruk, maar wel leuk dat je het gewoon goed gaat repareren , normaliter draai je ook maar zelden aan de stationair knop, alle bussen die hier weggaan na zo'n storing gaan met een bromfietskabel weer jaren verder rijden !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Stationairknop vervangen bij 508

Bericht door Frank.fjph »

Is de foto ook de bromfietsoplossing van jou Dave ???
Lijkt me wel wat als mijn spanstiftjes oplossing het begeeft.........kan nog 40.000 km duren :P :P

Frank
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Stationairknop vervangen bij 508

Bericht door DVIII »

het is even een werkje want je boort niet één twee drie door je bout heen , maar als je eenmaal een kabel hebt is het een piekie en je bent weer gemaakt , dat smaakt zo veel beter als dat nieuwe onderdeel uit keulen , wat ook, weet stuk kan !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Stationairknop vervangen bij 508

Bericht door Frank.fjph »

Met een goeie kolomboormachine en kwaliteitsboortje lijkt het me wel te doen.....
Neem aan dat er beneden dan ook een ander tonnetje aan komt?

Ben het er volledig mee eens dat dat een beter gevoel geeft dan de prijs van 65,= van jaaaaren geleden, en gezien de nieuwe ?? policy van MB: wat veel verkoopt lage prijs, en wat weinig hoge prijs......

Frank
Gebruikersavatar
Ed's508
Berichten: 166
Lid geworden op: 12 okt 2012, 10:23
Locatie: Purmerend eo

Re: Stationairknop vervangen bij 508

Bericht door Ed's508 »

Valt wel mee hoor. Het is een aluminimum bout. Uit de losse pols in de bankschroef met een
accuschroefmachine was het vrij snel gedaan. Vanaf de onderkant zit er al een behoorlijk gat in
dat helpt bij het richten, ahum. En van boven ook geloof ik.
Waar je op moet letten is dat je eerst een klein gaatje boort waar de kabel net doorheen kan. In
de kop van de bout een wat groter gat boren waar het tonnetje in past. Het tonnetje mag er niet
doorheen zakken. Aangezien ik een fietswerkplaats in mijn bus heb zit er bij mij een remkabel
van een fiets in. Die heb ik op voorraad. Ik heb het peertje en niet het tonnetje gebruikt. Zie foto's.
Maar het wijst voor zich als je alle spullen op de werkbank hebt liggen. Aan de onderkant kan
alles wat een kabel klemt.
Groet, Ed.

Waarom schoonmaken als het niet stuk is?? En, als het stuk lijkt eerst smeren...
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Stationairknop vervangen bij 508

Bericht door DVIII »

om eerlijk te zijn ik draai de stiftbout eruit , knip de kabel stuk en draai de bout in het dashboard , dan boor ik uit de hand een drie mm boortje door , kabel met paddestoel koppie en vanonder , bij je gas-dinges een tonnetje met zes mm draad waar ipv het schroefkop steldraad stiftje een degelijk M zes boutje past, niet meteen met kracht aandraaien , maar eerst stellen , dan pas definitief vast.
het is zo simpel ( daarna uit eten van de winst )
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten