Slechter starten

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Plaats reactie
Unknown User

Slechter starten

Bericht door Unknown User »

.

Hallo dubbelluchters,
Naast een verkeerd ingeschat diesel verbuik van onze 'Helga', een 406D uit ' 75, waarover ik elders in dit forum al vragen gesteld heb en beantwoord heb gekregen, vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met een steeds slechter startende motor. Na onlangs de gloeistiften succesvol vervangen te hebben, en de wat aan de oude kant zijnde accu weer wat prik gegeven te hebben met een acculader, begint het beestje steeds meer te protesteren bij het starten. Ongetwijfelt zullen vervuilde inspuiters enige vertraging geven, en een nieuwe accu is ook beter dan een oudere.. maar toch heb ik het idee dat daarmee niet alle problemen opgelost zijn. Het maffe is ook dat direct na het vervangen van de gloeistiften het motortje starte als een zonnetje.. alleen na een aantal ritten, waaronder een lange van Delft naar Enschede, wilde ze niet meer starten.. Wat zie ik over het hoofd?

Met vriendelijk groet,
Jelle Draijer
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Beste Jelle, test je stiften eens buiten de motor, mischien zijn er defect, je weet dan ook hoelang je moet gloeien. Nadat ik Duratherm had gemonteerd waren er na enkele ritten 2 defect.
Ik heb er nu een voorschakelweerstand voor zitten. Ik moet nu wel wat langer gloeien ( 6 seconden in plaats van 2 ) maar ze zijn nog steeds heel.

Bert Zegers.
Gebruikersavatar
Onze Bus
Berichten: 88
Lid geworden op: 09 dec 2004, 11:31
Locatie: Lingewaard

Bericht door Onze Bus »

Jelle

Je zegt dat de motor startte als een zonnetje nadat nieuwe gloeistiften waren gemonteerd.
Ik gok dat dit eigenlijk toch ook weer een probleem met de gloeistiften of de stroomvooziening naar de stiften moet zijn.

"Onze Bus"
Unknown User

starten

Bericht door Unknown User »

Hello Jelle,

Als het aan je gloeistiften ligt, kun je dit ook merken doordat, als de motor start, hij op twee of drie poten start, dus erg onregelmatig loopt, de eerste 10 a 15 seconden. Alleen de voorverwarmde cilinders slaan dan aan , de rest volgt iets later tgv opwarmen door compressie. daarna gaat ie meestal ronder lopen. (dit gaat dus niet op als alle stiften defect zijn....)
aansluitingen allemaal losnemen van d estiften, en ze een voor een even verbinden met de plus van de accu middel een draadje waar een lampje tussen is gesoldeer. Als t lampje brandt, is de stift ok...

Een fenomeen wat vaak over het hoofd wordt gezien bij slecht startende diesels, is verdroogde en gescheurde slangetjes tussen de verstuivers en de brandstofpomp. Hierdoor komt er lucht in het brandstofsysteem en hevelt de diesel (gedeeltelijk) terug naar de tank. lang doorstarten is dan nodig om dit weer op te pompen. Dit verschijnsel kan ook na verloop van tijd erger worden.

succes. Alex
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten