kachel blaast koude lucht als ik harder rij

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Plaats reactie
chrisje

kachel blaast koude lucht als ik harder rij

Bericht door chrisje »

hallo beste menssen ik heb een renault winnebago 2100 td 1984 .....ik heb een probleem en ik kom er niet uit ,als ik de motor stationair laat lopen met de kachel aan niks aan de hand maar als ik nu ga rijden tot en met 90 km per uur ook niks aan de hand ........maar als ik er boven kom begint de kachel koude lucht te blazen en loopt temperatuurmeter iets op laat ik het gas los gaat de temperatuurmeter ook meteen weer iets omlaag .......wat heb ik allemaal al gedaan ......1gekeken of de waterpomp kapot is en dat is die niet...2nieuwe thermostaat erin gezet....3nieuwe v snaar gemonteerd.....4alles goed doorgespoeld ook de radiator.......5 alles ontlucht..wie kan mij verder helpen ik wordt er moedeloos van alvast bedankt ...chrisje :wink:
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: kachel blaast koude lucht als ik harder rij

Bericht door Frank.fjph »

Niet dat je er nu wat aan hebt,maar ik heb een soortgelijk problem met mn Golf, en we zijn er nu 2 winters verder en er nog steeds niet uit, maar er komt een dag dat dat wel is, en zal dan mijn bevindingen melden....... :shock: :roll: :idea:

Frank
Gebruikersavatar
Maxer
Berichten: 473
Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
Locatie: Berkhout
Contacteer:

Re: kachel blaast koude lucht als ik harder rij

Bericht door Maxer »

Dat ding vindt 90 hard zat voor een camper en dat is het ook.[:*] :mrgreen:
Gebruikersavatar
jervig
Berichten: 349
Lid geworden op: 13 jan 2008, 20:17
Locatie: Rudzica Polen

Re: kachel blaast koude lucht als ik harder rij

Bericht door jervig »

Veerdruk van een regelklep in je luchtgeleidingssyteem die de luchtdruk van buitenaf niet (meer) kan weerstaan?

JP
chrisje

Re: kachel blaast koude lucht als ik harder rij

Bericht door chrisje »

nou beste menssen ik denk dat ik er voor 99 procent uit ben .........ik denk dat ik veel geduld moet hebben en dat het een kwestie van geduld is gewoon blijven ontluchten ik sprak kort geleden een monteur hij zei tegen mij dat dit soort campers met die motor slecht te onluchten is .ik moest hem op bokken zetten zo hoog mogelijk expantievat hoog weg hangen dop eraf en gewoon warm laten draaien met iets verhoogde toerental af zetten en jawel hoor potje leeg bijvullen en herhalen .nu hem ik hem van de bokken af en alles weer terug op zijn plaats nou doet het nog af en en toe koude lucht blazen.ik herhaal de procedure maar dan gewoon op de plaats waar alles hoort te zitten warm laten lopen draai de nippel van de kachel los en de dop van de expansie vat paar slagen los en ik hoor het borrelen in de kachel en zo op deze manier moet ik eruit zien te krijgen misschien heeft frank hier ook wat aan????? :wink: als het het anders is horen jullie het maar ik denk dat ik nu op de goede weg ben groetjes en een fijn paasweekend chrisje.
chrisje

Re: kachel blaast koude lucht als ik harder rij

Bericht door chrisje »

hallo beste menssen vandaag 100 km gereden en kachel blijft nu warme lucht blazen het was dus een kwestie van geduld blijven onluchten ..en nu maar na de 25 graden hahahah groetjes chrisje :up:
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: kachel blaast koude lucht als ik harder rij

Bericht door Frank.fjph »

Mijn probleem is ook opgelost, na vergeefse demontage van dashbord, kachelunit en aanjager was het niet beter geworden, wel was het vreemd dat er grote gaten in de luchtkleppen zaten, nou dat was het dus: daar hoort een soost schuimvinyl bekleding op te zitten, die was na 28 jaar geheel verdwenen...... 1 klep nieuw gekocht en de ander zelf opgelapt, eindelijk weer warmte, en dqat komt mooi uit, want dacht dat het fijn voor komende winter was, maar nu ook al ...

Frank
mercedes
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2013, 20:00

Re: kachel blaast koude lucht als ik harder rij

Bericht door mercedes »

Blijven ontluchten probleem met dat t ype groetjes mercedes
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten