hoe verstuivers (en de leidingen) demonteren Mercedes OM602?

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Plaats reactie
Grumble
Berichten: 154
Lid geworden op: 30 jan 2012, 21:35

hoe verstuivers (en de leidingen) demonteren Mercedes OM602?

Bericht door Grumble »

Afbeelding

Vastgesteld is dat de koppakking kapot is, en nu het weer beter wordt ben ik weer eens in de cabine geklommen om te sleutelen aan het OM602 motorblok.
Ik heb het uitlaatspruitstuk los, de luchtinlaat spruitstuk eraf, en nu zijn de injectoren en de leidingen ernaartoe aan de beurt.
Is er iemand die me kan vertellen hoe ik die injectoren moet/kan verwijderen zodat ze nog bruikbaar zijn na demontage :angel:
Gebruikersavatar
Houtstoker
Berichten: 77
Lid geworden op: 27 mei 2013, 19:34
Locatie: Maasbree
Contacteer:

Re: hoe verstuivers (en de leidingen) demonteren Mercedes OM

Bericht door Houtstoker »

De leidingen kun je (liefst met halfopen ringsleutel) demonteren. Pomp en verstuivers afdoppen. De verstuivers kun je losdraaien met een wringijzer (lang) en een verstuiver dop. Zelf gebruik ik hiervoor een lambda sonde dop (ik meen 23mm, maar meet ff) Als de verstuivers bewaart moeten worden doe ik ze in papier wikkelen en dan vacumeren in een stijve folie (zo blijft het schoon, en kan de punt niet beschadigen)
Greetz Ad
MB L508DG Pick-up
https://www.facebook.com/Houtstoker
Grumble
Berichten: 154
Lid geworden op: 30 jan 2012, 21:35

Re: hoe verstuivers (en de leidingen) demonteren Mercedes OM

Bericht door Grumble »

OK, de verstuivers zijn eruit, en liggen (bij gebrek aan een vacuüm apparaat) in een schaaltje met diesel.
Ik heb eerst de leidingen bovenin losgemaakt met een sleuteltje 14, en daarna kon ik de verstuivers met een ringsleutel 27 losdraaien.
Omdat ik het inlaat spruitstuk er al afgemonteerd had, had ik daar plaats voor.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten