407 ombouw naar om314

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
SergeL
Berichten: 123
Lid geworden op: 13 jun 2013, 19:39

Re: 407 ombouw naar om314

Bericht door SergeL »

we gaan ff verder via pb
SergeL
Berichten: 123
Lid geworden op: 13 jun 2013, 19:39

Re: 407 ombouw naar om314

Bericht door SergeL »

Alles staat klaar om van start te gaan. Vandaag nog bij de Kogge de achteras en cardanas gehaald. Daarnaast zwikkie nieuwe onderdelen; filters, remcilinders, wat rubberwerk, pakkingen én 'nieuwe' motorsteunen! De kogge laat sinds heel kort zelf nieuwe motorsteunen maken voor de 314! heel fijn. startmotor en dynamo preventief naar de revisie. Morgen aan de slag en volgende week dinsdagavond moet t klaar zijn, want woensdag weer aan de bak... ben benieuwd of dat gaat lukken...
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: 407 ombouw naar om314

Bericht door Admin »

Dat wordt stevig doorwerken. Succes!
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
SergeL
Berichten: 123
Lid geworden op: 13 jun 2013, 19:39

Re: 407 ombouw naar om314

Bericht door SergeL »

Ik weet nu weer waarom ik het verhaal al zo lang uitstel... Tot nog toe geen meevallertje gehad... Sterker; ik ben alleen nog maar met de achteras bezig geweest; gebroken torenbout, vastgerotte en reeds rot gedraaide remleidingen, alle keerringen lek, waarbij die in de remtrommel -in eerste instantie oogaanschijnlijk netjes, na montage van nieuwe remcilinders mn fraaie remschoenen onder piste, flink deel van de tapeinden v/d steekassen waren verrot gedraaid en zo nog de wereld aan stuk gedraaide moeren etc etc. Kortom, ipv een motorwissel, ben ik momenteel bezig met een achteras revisie. Gevalletje ernstig achterstallig onderhoud en een hoop gepruts in t verleden. Nu heb ik zelf boter op mn hoofd vwb laksheid in onderhoud, maar als er wat aangepakt moet worden dan niet gaan lopen rommelen met oude troep en houtje touwtje, maar gelijk goed. Dus nu maar gelijk alles nieuw, dan zit dat weer een tijdje. Deadline dinsdagavond is daarmee kansloos geworden. De 608 maar uit t stof trekken voor de komende tijd, tot de ombouw klaar is.
SergeL
Berichten: 123
Lid geworden op: 13 jun 2013, 19:39

Re: 407 ombouw naar om314

Bericht door SergeL »

soms moet je ff zeiken en dan gaat ie weer :roll:

Oude motor ligt er uit. Motorruim is praktisch klaar voor de 314, alleen nog ff dieselleidingen omleggen naar de andere kant. Morgenvroeg 314 ff voorzien van wat nieuwe periferie en dan kan ie er in :up: Zal r om spannen of t dinsdagavond klaar is... Heb dit keer wel wat foto's gemaakt van een paar stappen, die ik aanstonds eens zal plaatsen.

Wordt vervolgt!
SergeL
Berichten: 123
Lid geworden op: 13 jun 2013, 19:39

Re: 407 ombouw naar om314

Bericht door SergeL »

Helaas t is niet gelukt. Opzicht ging de motor zelf voorspoedig, maar de achteras kostte teveel tijd. Verder te lang bezig geweest om de bak er in mn eentje onder te krijgen; dat zijn momenten dat een brug wel handig zou zijn; uiteindelijk bood een helpende hand uitkomst. Tot slot bleek het armpje aan de koppelingspedaalas voor de 616 van een ander type dan voor een 314... daar kwam ik achter toen t blok er al in zat en dan is t ff sleutelen door een brievenbus om dat weer opgelost te krijgen. Blijft nu nog staan;

-olie verversen + filter
-uitlaat monteren
-electra aansluiten
-KVS afvullen
-cardanas monteren
-dieselleidingen aansluiten
-vacuumslang aansluiten
-snuit vastschroeven
-remmen ontluchten
-handrem afstellen
-proefdraaien en afstellen van het eea

Met nog ff een nachtje doortrekken zou alles wel op zn plek zitten, maar voor het afstellen en proefdraaien moet je gewoon ff je tijd nemen en daar staat je kop om 2 a 3 uur s nachst niet meer naar. Ik zeg; goed geprobeerd, maar helaas pindakaas. Ff paar weken klus draaien met huurbus en daarna op mn gemak alles afronden. Wordt vervolgt met foto's
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: 407 ombouw naar om314

Bericht door Arno Z »

Cool, zie ze tegemoet
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten