Vervangen koppeling en krukaskeerring OM364

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Plaats reactie
Wout Rockx
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 aug 2013, 14:34

Vervangen koppeling en krukaskeerring OM364

Bericht door Wout Rockx »

Ha,

Zoals jullie wellicht weten heb ik een 409 bus, omgebouwd naar een OM364.
Nu is de keerring naar de koppeling lek en lekt er olie op mijn koppeling (tenminste ik zie hier best veel olielekkage en mijn koppeling slipt)
Ik ga er dus van uit dat ik mijn koppelingsplaat moet vervangen en die keerring, maar ik kan nergens ook maar iest van een handleiding of werkplaatsboek vinden.
Ik heb zo'n klusje eerder gedaan bij mijn oude Opel Blitz en Toyota Crown en weet dus wel wat ik ongeveer ga tegen komen, maar het liefst heb ik er een leidraad bij.

1= Heeft iemand deze leidraad in de vorm van een boek, website of ander document (digitaal)?
2= Ik zie ook dat er eigenlijk alleen maar complete sets worden verkocht incl. drukgroep, maar ik denk dat ik aan alleen een nieuwe plaat genoeg heb, wat is jullie mening?
3= Is er eventueel iemand die hier meer ervaring mee heeft en zin heeft in de klus, of minder zin in de klus, maar wel zin om wat geld te verdienen, want het komt mij eigenlijk nogal slecht uit nu....

Wout.
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Vervangen koppeling en krukaskeerring OM364

Bericht door DVIII »

hoi , je kan gewoon alleen een plaat kopen en die vervangen ( mag je ook remmenreiniger een keer gebruiken , waar het voor is) , sommige bedrijven doen dit met je eigen oude plaat en kunnen dan de volgende dag weer terug geven . die keerring is een kwestie van je bak en je vliegwiel eraf schroeven en dan zie je vanzelf of er een koord of een echte keerring gebruikt is. Het koord haal je bij de motoren revisie en de keerring bij de lagerhandel.
maar als hij zoveel lekt , heb je wel goede carterontluchting , maw check eens of je pijlstok blaast , als dat zo is heb je geen ontluchting
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Re: Vervangen koppeling en krukaskeerring OM364

Bericht door Yoni »

Bij de 314 had ik een stopbus pakking wat er op neer kwam dat ik de krukas lagers moest lossen om het bovenste deel te vervangen hier paste ik voor.
Hoop dat je een normale keerring hebt!

Bak er af lepelen is appeltje eitje zeker voor jou ;)
Johannes

Re: Vervangen koppeling en krukaskeerring OM364

Bericht door Johannes »

Volgens het boek zit er in de OM 364 als krukaskeerring achter het vliegwiel een "gewebedichtung" een koord dus.

Groeten Pieter
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Vervangen koppeling en krukaskeerring OM364

Bericht door DVIII »

ik weet dat zowel het één als de andere uitvoering voorkomt , dus ik bereid me dan voor op beide
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Grenzgenger
Berichten: 171
Lid geworden op: 04 jul 2009, 18:12
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Re: Vervangen koppeling en krukaskeerring OM364

Bericht door Grenzgenger »

Aangezien onze achterste krukaskeerring ook lekt ben ik erg benieuwd hoe dit is afgelopen.
Volgens het onderdeelnummer a0019974141 moet er onderstaande pakking in zitten.

Als ik dit allemaal zo lees heb ik er weinig trek in om die keerring te gaan vervangen... :OO:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Sommige fouten zijn zo leuk dat het zonde is om ze slechts eenmaal te maken.
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Vervangen koppeling en krukaskeerring OM364

Bericht door DVIII »

ik heb begrepen dat wout zijn versnellingsbak keerring vervangen heeft , dat was een simpele keerring . de motor lekte niet maar de bak ..... zijn koppeling werkte op den duur ook niet meer.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten