regulateur membraanklep om615

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Plaats reactie
Knorkneutel
Berichten: 142
Lid geworden op: 26 mei 2010, 20:35

regulateur membraanklep om615

Bericht door Knorkneutel »

Ik zoek een membraan klep die in de regulateur zit.... Ik vermoed dat deze namelijk lek is...
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: regulateur membraanklep om615

Bericht door DVIII »

elke bosch dienst heeft die zo liggen , als je een oude vind is dat "leer" ondertussen ook verdroogd
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Knorkneutel
Berichten: 142
Lid geworden op: 26 mei 2010, 20:35

Re: regulateur membraanklep om615

Bericht door Knorkneutel »

Ik kan niet echt een bosch dienst vinden die dit kan leveren... Was op advies naar AMA Ambag geweest maar die kon het betreffende onderdeel niet vinden. Weet iemand nog een goed adres waar ik meer slagingskans maak? Omgeving Arnhem eventueel Hoofddorp?
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: regulateur membraanklep om615

Bericht door DVIII »

effe serieus een boschboer zoeken
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: regulateur membraanklep om615

Bericht door Leo »

ScreenShot001.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Knorkneutel
Berichten: 142
Lid geworden op: 26 mei 2010, 20:35

Re: regulateur membraanklep om615

Bericht door Knorkneutel »

perfect zo'n adressenlijst zocht ik! :clap:
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: regulateur membraanklep om615

Bericht door DVIII »

:roll:
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Knorkneutel
Berichten: 142
Lid geworden op: 26 mei 2010, 20:35

Re: regulateur membraanklep om615

Bericht door Knorkneutel »

Ik kon bij de oude regulateur geen scheur vinden... Maar met de nieuwe regulateur is het zaag probleem wel weg. De motor loopt mooi nu :angel:
Ik heb alleen niks afgesteld maar nu heb ik bij vol gas optrekken wel een zwart rookpluimpje van ongeveer net geen meter. Dat had ik eerst helemaal niet... De motor is nu ook iets krachtiger hoop niet dat het brandstofverbruik omhoog is gegaan. Als ik dat iets terug wil schroeven moet ik dan het heveltje achter op de brandstofpomp iets terug zetten? Ik had in het regulateurhuis 1 opvul ring bij die grote veer, als ik 1 ring zou verwijderen?
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: regulateur membraanklep om615

Bericht door Anton »

Hoi,

Het nieuwe membraam is wat soepeler dan het oude, dat is de oorzaak.
En de motor, verstuivers zijn ook niet meer nieuw.
Het verbruik word eigenlijk bepaalt door de rechtervoet.

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Knorkneutel
Berichten: 142
Lid geworden op: 26 mei 2010, 20:35

Re: regulateur membraanklep om615

Bericht door Knorkneutel »

Ik vond trouwens vandaag nog een tussenring van de veer. Die was er tussen uitgevallen en blijkbaar waren het dus 2 in plaats van 1. Vandaar de meer rook.. Ik was toch al van plan om de pomp ietsje op te schroeven bij bergklimmen is dat wel handig :). Maar verbruikt die nu alleen meer bij volgas?
Knorkneutel
Berichten: 142
Lid geworden op: 26 mei 2010, 20:35

Re: regulateur membraanklep om615

Bericht door Knorkneutel »

Ik heb nu nog een ring eruit gehaald... Begrijp dat het voor het toerental is, een ring erbij is meer toeren. Ik haal nu nog steeds 45 in de 2e versnelling en 90 km/h in de 4 (lijkt mij niet te weinig toeren ).... De vollast afstel schroef heb ik niet kunnen vinden, heb daarom de regelstang tussen de hevel en brandstofpomp iets langer gemaakt... Zwarte rook is een stuk minder nu maar ik vraag me wel een beetje af of ik het allemaal wel goed gedaan heb
Knorkneutel
Berichten: 142
Lid geworden op: 26 mei 2010, 20:35

Re: regulateur membraanklep om615

Bericht door Knorkneutel »

Ik heb niet echt de juiste manual erbij ...de gegevens komen niet overeen
Knorkneutel
Berichten: 142
Lid geworden op: 26 mei 2010, 20:35

Re: regulateur membraanklep om615

Bericht door Knorkneutel »

Iemand die weet hoe lang de mechanische hulpregeling stangen moeten zijn voor om615 (hanomag henschel f40) ? Heb het nu op mijn eigen inzien afgesteld, ben wel benieuwd of ik het goed gedaan heb. Heb de regulateur ook afgesteld, een klein ringetje tussen de stationair aanslagbout achter het membraan huis
. Ik vermoed dat de oude regulateur ook nog gewoon goed was maar niet goed afgesteld.. De motor loopt nu perfect. :)
Heb de vollast opbrengstschroef een halve slag ingedraaid.. Komende ritten maar kijken (zwarte rook ,in de spiegel) of ik de opbrengstschroef nog meer moet in draaien om de motor zuiniger te laten lopen .. Ik moet ook nog de verstuivers laten testen, maar hoe herken je slechte verstuivers aan de uitlaat? :roll:
Lol en dit hele verhaal heb ik allemaal op vakantie uitgevoerd... Jammer genoeg heb ik de vollast aanslag schroef pas op het eind van de vakantie gevonden, dus resultaat 1 op 5.5 zware berg ritten 1 op 7 op de snelweg ... Dat moet zuiniger kunnen toch?
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: regulateur membraanklep om615

Bericht door DVIII »

hoe herken je slechte verstuivers , nou aan de uitlaat is dat lastig kijken , er zitten bochten en een demper tussen en je moet heel mager zijn . dus schroef ze er maar uit en je zal zien dat ze oud zijn .
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Knorkneutel
Berichten: 142
Lid geworden op: 26 mei 2010, 20:35

Re: regulateur membraanklep om615

Bericht door Knorkneutel »

Gewoon de diagnose aan de uitlaatrook hoe je slechte verstuivers kan herkennen.
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Re: regulateur membraanklep om615

Bericht door Yoni »

Dat zal wel lastig zijn daar je waarschijnlijk ook je stangen stelsel en pomp niet optimaal hebt staan.
Trek ze er uit en breng ze naar een verstuiver of Bosch boer voor 15 tot 20 euro per verstuiver weet je alles!
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: regulateur membraanklep om615

Bericht door DVIII »

knor , ik maak geen grappen , je kan niet verwachten dat je aan de uitlaat kan zien wat de staat van de verstuivers is . er zijn vast mensen die beweren dat zoiets wel kan maar wat heb je aan jomanda achtige praktijken . er zit zoveel tussen goed en slecht in de verbranding dat het uitvissen van de verstuiver bij de meeste motoren niet kan . als je echt zeker bent van alle andere factoren dan en dan nog met terughoudendheid zou je de vinger kunnen wijzen naar de verstuivers , en wat zegt de monteur dan ..... schroef ze er maar eens uit . met de opmerking dat ze oud zijn bedoel ik dat ze waarschijnlijk niet meer op de voorgeschreven druk staan afgesteld , maar daar kon je dan nog jaren plezier van hebben.
verder ben ik een beetje allergies voor "diagnose" , bij de dokter betekend het dat hij niet anders kan bedenken dat het dat wel moet zijn , ??
en bij de merkgarage betekend het dat ze een heel eind op weg zijn jou te overtuigen dat ze zelf niet denken en later de schuld aan de computer kunnen geven als ze de helft van de reparatie voor jan met de korte naam hebben gedaan. dus als er iets schromelijk overgewaardeerd wordt is dat de mening van diegene of datgene wat de diagnose stelt . ik heb ooit eens een auto met slecht stationair lopende motor naar de dealer gebracht en afgesproken dat ze alleen dat wat stuk was in rekening zouden brengen. de garagist heeft zijn hele repertoire diagnose in rook zien opgaan , de turbo , de verstuivers de inspuitpomp de timing de nokkenas , de de , de , het was alleen een hapje uit de koppakking , rekening 165 euro , moeite gedaan voor ruim 850 euro . hij vind me nog wel aardig maar zijn kristallen bol gehalte is tot nul terug gebracht , geen diagnoses meer voor deze garagist.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Minuteman
Berichten: 67
Lid geworden op: 27 mei 2014, 22:04

Re: regulateur membraanklep om615

Bericht door Minuteman »

Over verstuivers gesproken, hoe verslijten die dingen eigenlijk ?

Ik heb water in de diesel gezien als oorzaak maar ook ouderdom of veel gebruik. Maar kun je stellen dat oude(re) of veelgebruikte verstuivers per definitie wel versleten zullen zijn ? Of zijn het eigenlijk onderdelen die bij normaal gebruik en kwalitatief goede diesel niet zullen slijten.
De avonturen van een witte Mercedes LA http://www.rundhauber.eu
En van een grijs-groene Mercedes LP http://lp2223.com/
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: regulateur membraanklep om615

Bericht door Wim »

Het injecteren , herhaaldelijk , van diesel .
Zorgt ervoor dat de injector erodeert .
De kwaliteit van de diesel olie op zich doet er , in dat opzicht , niet veel toe .
De filtratie voor de inspuitpomp zou ervoor moeten zorgen dat er geen vuil in de pomp en injectors kan komen .
In dat filter is doorgaans ook een waterafscheider aanwezig .
Dus ook water zou niet in de pomp en injectors moeten kunnen komen .
Als kanttekening hierbij , wel regelmatig wat diesel aftappen onder het filter , om eventueel aanwezig vocht weg te houden
Groeten Wim

Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Re: regulateur membraanklep om615

Bericht door Yoni »

En een veer die constant onder spanning staat verliest langzaam zn spanning dus ook met weinig kilometers kunnen ze achteruit gaan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten